Kdy je nejlepší čas na nový příspěvek na sociálních sítích?

Můžete psát chytře, vtipně, provokativně, úderně, můžete si dát práci s obrázkem, vymyslet geniální hashtagy a vybrat výmluvné emotikony, když ale na tlačítko „sdílet“ kliknete v nesprávnou chvíli, nikdo si vašeho textu ani nevšimne.

Každá sociální síť má svou špičku. Chcete-li oslovit co nejširší publikum, získat co nejvíce liků nebo konverzí, budete muset zjistit, kdy jsou vaši zákazníci on-line. Nesnažte se tipovat, řídit pocity a intuicí, sledujte data.

A pokud si chcete ušetřit čas při tvorbě obsahu na sociální sítě, vyzkoušejte náš nástroj FAPI, který vám zjednoduší vše spojené s fakturací.

Obsah článku

Které sociální sítě mají pro váš byznys smysl?

Facebook

Instagram

Twitter (nově X)

LinkedIn

Pinterest

Zjednodušte svůj online prodej s FAPI

pohled na grafy v Google Analytics
V Google Analytics se můžete podívat na údaje o návštěvnosti své stránky. Z nich můžete odvodit, kdy jsou vaši zákazníci aktivní i na sociálních sítích.

Které sociální sítě mají pro váš byznys smysl?

Pojďme se podívat na 4 nejdůležitější sociální sítě: Facebook, Instagram, Twitter (X), LinkedIn a přidejme ještě Pinterest, byť ten v našich končinách stále ještě není zcela doceněný.

Chcete-li, aby váš content marketing generoval kýžené výsledky, měli byste publikovat nejméně na 2 z nich. Jenže která je pro vaše produkty a váš obor podnikání nejlepší?

Nejdříve je třeba zjistit, na kterých sociálních sítích se pohybuje váš ideální zákazník. Každé médium má svá specifika a sdružuje jinou demografickou skupinu (dobrou analýzu uživatelských dat najdete na blogu Sproutsocial).

Facebook

Facebook je absolutní „must have“ pro valnou většinu firem podnikajících v on-line i čistě reálném světě. Stále si drží první příčku co do počtu uživatelů, mnozí z nich zde tráví většinu svého volného času.

  • Facebook má na celém světě okolo 3 miliard uživatelů
  • v ČR je to 5, 3 milionu, tedy více než polovina obyvatel
  • v SR pak 2,5 milionu uživatelů

Největší aktivita na Facebooku bývá ke konci týdne, v 9 ráno, kdy lidé snídají, a po obědě kolem 13–15. hodiny. V 13 hodin jsou více ochotni články sdílet, v 15 hodin více klikají na odkazy.

Na druhou stranu dobrou strategií, jak dosáhnout největší čtenosti svých příspěvku, může být naopak postování mimo hlavní čas, protože tehdy máte minimální konkurenci.

Chce to prostě zkoušet a testovat.

Ale proč se spoléhat na zobecňující studie, když vám Facebook nabízí konkrétní data o návštěvnosti přímo vaší stránky? Najdete je v přehledech stránky pod kolonkou „Příspěvky“.

graf ukazující aktivitu našich uživatelů na sociální síti Facebook
Naši čtenáři jsou například nejaktivnější kolem 11. Odpoledne si dávají od Facebooku pauzu.

Instagram

Instagram je za Facebookem druhým nejoblíbenějším médiem, cílícím na mladé mobilní uživatele ve věku mezi 18 a 30 lety (převahu zde mají ženy). Je především vizuální, zaujmout na něm tedy musíte hlavně fotografiemi.

Publikovat na Instagramu lze prakticky kdykoliv, od pondělí do čtvrtka (z nějakého důvodu vyjma času mezi 15. a 16. hodinou odpolední).

Algoritmy Instagramu totiž ukazují obsah nejen na základě času publikování, ale i podle pravděpodobnosti, s jakou vás příspěvek bude zajímat.

  • Instagram používá přibližně miliarda uživatelů světově
  • z toho 2,2 milionu v ČR
  • 970 000 v SR

Potřebujete do svých příspěvků přidat grafiku a nevíte jak ji vytvořit? Přečtěte si pár tipů, jak vám s tím pomůže umělá inteligence, v našem samostatném článku:

Twitter (nově X)

X sice nesdružuje tak obrovské množství uživatelů, i tak se na něm za den objeví neuvěřitelná půl miliarda tweetů. I když se jejich formát rozšířil, jsou tweety pořád dosti ohraničený komunikát s krátkou životností.

Někteří specialisté na sociální média doporučují tweetovat opravdu pravidelně, každou hodinu, sedm dní v týdnu. To ale jen, máte-li mezinárodní publikum.

Obecně jsou uživatelé X nejaktivnější během pracovního týdne, o pauzách na oběd (mezi 12. a 15. hodinou) a při cestě z práce (kolem 17. hodiny).

TIP: Určit optimální čas pro tweetování vám opět pomůže analytika na X. K automatickému postování lze využít nástroje jako Buffer nebo MeetEdgar.

  • X má na světě přibližně 540 milionů uživatelů
  • 620 000 v ČR
  • 305 000 v SR

LinkedIn

LinkedIn je profesní sociální síť. Hodí se zejména pro B2B, navazování kontaktů, budování renomé a už dlouhou dobu si na něm můžete najít práci snů.

Z toho logicky vyplývá, že nejlepší je sdílet před a po práci. Nejsilnější dny jsou úterý až čtvrtek mezi 17. a 18. odpoledne, eventuálně 7–8:30 ráno nebo kolem oběda.

Většina uživatelů se na svůj účet přihlašuje jednou týdně. Sledují zde především kapacity ve svém oboru a očekávají odbornější obsah.

  • LinkedIn má 740 milionů uživatelů světově
  • z toho 1,6 milionu v ČR
  • 550 000 v SR

Pinterest

Pinterest je unikátní v tom, že zde dominují ženy středního věku, hledající kreativní inspiraci pro své koníčky. Je-li tohle vaše cílová skupina, máte skvělou možnost zaujmout, obzvláště pokud chcete oslovit mezinárodní publikum.

Opět jde o striktně vizuální sociální síť, takže nejvíce zde bodují fotografie oblečení, jídla, dárků a nejrůznějších kutilských vychytávek.

Na rozdíl od ostatních má Pinterest špičku večer o víkendech, mezi 20. a 23. hodinou.

  • Pinterest používá celosvětově 478 milionů uživatelů
  • 255 000 v ČR
  • 105 000 v SR
graf ukazující počet uživatelů sociálních sítí celosvětově
Počet uživatelů sociálních sítí celosvětově
graf ukazující počet uživatelů v české republice
Počet uživatelů sociálních sítí v České republice
graf ukazující počet uživatelů sociálních sítí na Slovensku
Počet uživatelů sociálních sítí na Slovensku

Zjednodušte svůj online prodej s FAPI

Chcete se plně soustředit na obsah pro své sledující na sociálních sítích a neztrácet čas s fakturací? FAPI vám nabízí automatizaci fakturačních procesů, správu objednávek a integraci platebních bran, díky čemuž můžete své podnikání snadno škálovat. Bez ohledu na to, zda prodáváte produkty nebo služby, FAPI vám zajistí přehlednou a rychlou správu financí, abyste se mohli zaměřit na tvorbu obsahu a růst svého byznysu.

Nemáte ještě svůj účet FAPI? Založte si jej zdarma zde. Vybírat můžete ze tří tarifů.

5/5 - (1 vote)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů