PÍŠEME PRO VÁS

Blog

Inspirujte se zajímavými články, videi,
rozhovory a infografikami ze světa online prodeje.

13.9. 2021

Identifikovaná osoba – případy, kdy musí i neplátce odvádět DPH

Podnikat můžete jako plátce nebo neplátce DPH. Co to znamená a na co si přitom dávat pozor, o tom už jsme psali jinde. Třetí možností, která podnikatele často zaskočí, je tzv. identifikovaná osoba.  Trochu záhadně znějící nálepka hrozí každému, kdo:  prodává nebo nakupuje zboží a služby v zahraničí.  inzeruje na sociálních sítích,  zpřístupní svůj web pro reklamy  Co vám tato...

30.8. 2021

Autorské právo na internetu: Kdy váš web porušuje zákon a co když někdo zneužije váš obsah?

Jak se kvůli jedné zkopírované fotce nestát milionovým dlužníkem? Skoro na všechno na internetu má někdo autorské právo – na fotky, texty, loga, reklamy… Autorské právo chrání tvůrce, prodejce, inzerenty, majitele i provozovatele webů. Chrání i vaši práci a váš zisk. Řada podnikatelů se začne o autorské právo zajímat, až když jim volá naštvaná modelka, která se našla na jejich stránkách. A to už...

2.8. 2021

Jak funguje DPH – kdy se stanete plátcem a proč se vám DPH může hodit

V tomto přehledu pro začátečníky i mírně pokročilé se dozvíte, co vlastně dělá plátce DPH a proč byste se o DPH měli zajímat, i když nejste plátce. Co je daň z přidané hodnoty Přidaná hodnota je vklad, kterým vylepšíte vstupní surovinu: na začátku je dub a na konci židle, chmel se promění v pivo, zkušenost v dobře fungující podnik a know-how třeba ve firemní software....

12.7. 2021

Jak být na internetu na očích – PPC reklama, SEO a affiliate

Bez reklamy toho na internetu moc neprodáte, to je jasné. Existují 2, respektive 3 zaručené způsoby, jak být na vidět on-line: SEO neboli organické vyhledávání, PPC reklama neboli placené vyhledávání, placené doporučení neboli affiliate. Není to tak, že byste si měli vybrat jen jeden z nich a toho se držet. PPC a SEO je dobré kombinovat. Affiliate pak berte jako...

5.7. 2021

Novely zákonů 2021 a 2022: Co se mění v on-line prodeji?

Jak už jste si mohli přečíst i u nás, 1. července 2021 se změní způsob výpočtu a odvodu DPH při přeshraničním prodeji v EU. V nadcházejícím roce vstoupí v platnost ale ještě další legislativní úpravy, které ovlivní obchodování každého on-line prodejce. Pokud se nechcete dostat do problémů, upravte si obchodní podmínky a připravte se na záruku i reklamaci v novém. A to ještě není všechno! V průběhu...

OSS
25.6. 2021

OSS – nový režim pro DPH mění on-line podnikání v EU – co znamená pro vás?

Od 1. července 2021 platí nová legislativa pro prodej zboží v EU. Sjednocuje a snižuje limit pro povinnou registraci k DPH při prodeji zboží. Kromě toho zavádí tzv. One Stop Shop (OSS) – zvláštní režim jednoho správního místa. Kdo na internetu prodává digitální produkty, asi už tuší, oč jde. OSS totiž rozšiřuje původní režim MOSS, který dosud fungoval pouze pro...

14.6. 2021

Jak by měl váš newsletter vypadat, aby ho lidé četli?

Čtyři hodiny smolíte geniální e-mail, stokrát ho přepisujete, dokud nejste naprosto spokojeni. Zařadíte ho do své newsletterové kampaně a po měsíci vidíte, že ho nikdo ani neotevřel. Proč? Zapomínáte na jednu prostou skutečnost. Obsah newsletteru není to první, co jeho příjemce vidí. V tomto článku se zaměříme jednu z nejdůležitějších metrik e-mail marketingu: Open rate, tedy míra otevření e-mailu, je...

3.6. 2021

Kdy je nejlepší čas na nový příspěvek na sociálních sítích?

Otázka kdy na sociálních sítích sdílet nový příspěvek je stejně důležitá jako obsah samotný. Můžete psát chytře, vtipně, provokativně, úderně, můžete si dát práci s obrázkem, vymyslet geniální hashtagy a vybrat výmluvné emotikony, když ale na tlačítko „sdílet“ kliknete v nesprávnou chvíli, nikdo si vašeho textu ani nevšimne. Každá sociální síť má svou špičku. Chcete-li oslovit co nejširší publikum, získat...

31.5. 2021

Kdy a jak často publikovat na blogu?

Bez blogu se nedá žít (on-line). Firemní blog je to první, co vám doporučí každá marketingová agentura, když po ní budete chtít zviditelnit svou značku na internetu. Blog odpovídá na otázky vašich zákazníků, věnuje se do hloubky tématům, která je zajímají, pomáhá promovat vaše produkty a je naprosto zásadní pro organickou návštěvnost (SEO). Google roboti navíc oceňují weby, na nichž se...

26.5. 2021

Nedostatek a nedostupnost jako obchodní technika

Nedostatek a nedostupnost nás dokážou přivést k šílenství, nutí nás dělat věci, za které se později stydíme. Člověk prahne po tom, co nemá, co je jedinečné a čeho je málo. Usuzuje, že takové věci mají větší cenu, protože je těžší se k nim dostat. To všechno úspěšní obchodníci dobře vědí a umí na tom postavit výdělečnou reklamu. Využívají při ní to, čemu se...