Otázka kdy na sociálních sítích sdílet nový příspěvek je stejně důležitá jako obsah samotný.
Můžete psát chytře, vtipně, provokativně, úderně, můžete si dát práci s obrázkem, vymyslet geniální hashtagy a vybrat výmluvné emotikony, když ale na tlačítko „sdílet“ kliknete v nesprávnou chvíli, nikdo si vašeho textu ani nevšimne.
Každá sociální síť má svou špičku. Chcete-li oslovit co nejširší publikum, získat co nejvíce liků nebo konverzí, budete muset zjistit, kdy jsou vaši zákazníci on-line.
Nesnažte se tipovat, řídit pocity a intuicí, sledujte data.
Pojďme se podívat na 4 nejdůležitější sociální sítě: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn a přidejme ještě Pinterest, byť ten v našich končinách stále ještě není zcela doceněný.
Chcete-li, aby váš content marketing generoval kýžené výsledky, měli byste publikovat nejméně na 2 z nich. Jenže která je pro vaše produkty a váš obor podnikání nejlepší?
Nejdříve je třeba zjistit, na kterých sociálních sítích se pohybuje váš ideální zákazník. Každé médium má svá specifika a sdružuje jinou demografickou skupinu (dobrou analýzu uživatelských dat najdete na blogu Sproutsocial).
Facebook je absolutní „must have“ pro valnou většinu firem podnikajících on-line i čistě v reálném světě. Stále si drží první příčku co do počtu uživatelů, mnozí z nich zde tráví většinu svého volného času.
Největší aktivita na Facebooku bývá ke konci týdne, v 9 ráno, kdy lidé snídají, a po obědě kolem 1–3. hodiny. V 1 jsou více ochotni články sdílet, ve 3 více klikají na odkazy.
Na druhou stranu dobrou strategií, jak dosáhnout největší čtenosti svých příspěvku, může být naopak postování mimo hlavní čas, protože tehdy máte minimální konkurenci.
Chce to prostě zkoušet a testovat.
Ale proč se spoléhat na zobecňující studie, když vám Facebook nabízí konkrétní data o návštěvnosti přímo vaší stránky? Najdete je v přehledech stránky pod kolonkou „Příspěvky“.
Instagram je za Facebookem druhým nejoblíbenějším médiem, cílícím na mladé mobilní uživatele ve věku mezi 18 a 30 lety (převahu zde mají ženy). Je především vizuální, zaujmout na něm tedy musíte hlavně fotografiemi.
Publikovat na Instagramu lze prakticky kdykoliv, od pondělka do čtvrtka (z nějakého důvodu vyjma času mezi 3. a 4. hodinou odpolední).
Algoritmy Instagramu totiž ukazují obsah nejen na základě času publikování, ale i podle pravděpodobnosti, s jakou vás příspěvek bude zajímat.
Twitter sice nesdružuje tak obrovské množství uživatelů, i tak se na něm za den objeví neuvěřitelná půl miliarda tweetů. I když se jejich formát rozšířil, jsou tweety pořád dosti ohraničený komunikát s krátkou životností.
Někteří specialisté na sociální média doporučují tweetovat opravdu pravidelně, každou hodinu, sedm dní v týdnu. To ale jen, máte-li mezinárodní publikum.
Obecně jsou uživatelé Twitteru nejaktivnější během pracovního týdne, o pauzách na oběd (mezi 12. a 3.) a při cestě z práce (kolem 5. hodiny odpolední).
TIP: Určit optimální čas pro tweetování vám opět pomůže analytika na Twitteru. K automatickému postování lze využít nástroje jako Buffer nebo MeetEdgar.
LinkedIn je profesní sociální síť. Hodí se zejména pro B2B, navazování kontaktů, budování renomé a už dlouhou dobu si na něm můžete najít práci snů.
Z toho logicky vyplývá, že nejlepší je sdílet před a po práci. Nejsilnější dny jsou úterý až čtvrtek mezi 5. a 6. odpoledne, eventuálně 7–8:30 ráno nebo kolem oběda.
Většina uživatelů se na svůj účet přihlašuje jednou týdně. Sledují zde především kapacity ve svém oboru a očekávají odbornější obsah.
Pinterest je unikátní v tom, že zde dominují ženy středního věku, hledající kreativní inspiraci pro své koníčky. Je-li tohle vaše cílová skupina, máte skvělou možnost zaujmout, obzvláště pokud chcete oslovit mezinárodní publikum.
Opět jde o striktně vizuální sociální síť, takže nejvíce zde bodují fotografie oblečení, jídla, dárků a nejrůznějších kutilských vychytávek.
Na rozdíl od ostatních má Pinterest špičku večer o víkendech, mezi 8 a 11.