FAPI v roce 2021

Vážení uživatelé FAPI, 

rok 2021 je sice už nějaký ten pátek za námi, i tak ale přicházím s jeho hodnocením. Pokusím se shrnout to, co se událo, jaké cíle byly splněny a i to co se nám nepodařilo.

Co pro naše klienty FAPI za 1 jediný rok udělalo?

Každým rokem si dělám statistiky a nestačím se divit, kolik práce FAPI pro naše klienty dělá. 

Začnu tím největším číslem: 2 000 000 000. Ano FAPI zpracovalo transakce v hodnotě 2 miliard korun čistého obratu. 

Tyto 2 miliardy byly ukryté v 1 milionu objednávek. Každou půl minutu FAPI vytvořilo objednávku, zaslalo e-mail zákazníkovi, zpracovalo platbu a doručilo produkt.

Ale FAPI není jenom aplikace na přijímání a vystavování objednávek. Snažíme se plně automatizovat celý prodejní proces. 

V rychlosti nějaká další čísla:

  • 3 miliony odeslaných emailů
  • 1,8 milionů přidaných kontaktů do mailingových nástrojů
  • 1,4 milionů spuštěných url notifikací
  • 600 tisíc zpracovaných plateb skrz platební brány
  • 500 tisíc importovaných plateb
  • 460 tisíc odeslaných upomínek
  • 130 tisíckrát FAPI automaticky strhlo z karty
  • 86 tisíc stažených souborů
  • 30 tisíc odeslaných SMS zpráv

Nedokážu si představit, že by to všechno měli naši klienti dělat každý den ručně, to je nereálné. Kdybych měl vzít jenom samotné odeslané e-maily a zprávy, tak FAPI za ten rok zastalo práci 350 plně vytížených asistentů. Zdá se to jako málo, ale zkuste si 8 hodin denně jenom posílat e-maily.

FAPI Member: On-line kurzy v hledáčku FAPI

Za mě nejlepší „funkce“ z roku 2021 je wordpresový plugin FAPI Member, na který jste tak dlouho čekali.

O tom, že se on-line kurzy v posledních pár letech obrovsky rozmohly, není pochyb. FAPI bylo doposud závislé na řešení třetích stran. To se ale koncem minulého roku změnilo, když jsme vydali vlastní plugin na tvorbu členských sekcí v redakčním systému WordPress. 

Zkusili jste si už vytvořit vlastní kurz, vzdělávací program? Ne? Stáhněte si FAPI Member a dejte nám zpětnou vazbu.

FAPI Pocket: Perfektní přehled o vašem byznysu

Za nejhezčí „funkci“ roku 2021 považuji mobilní aplikaci FAPI Pocket, ve které přehledně vidíte, jak na tom vaše podnikání je. 

Já osobně se do FAPI Pocket dívám každý den. Takto mám naprostý přehled o tom, jestli všechno šlape, jak má. 

Je fajn být někde na procházce s rodinou a slyšet, jak vám v kapse zacinká nová objednávka. A když necinká, hned víte, že s tím bude potřeba něco dělat.

Konec duplicitním objednávkám

Občas věci nejdou tak, jak bychom chtěli… 

Klasický příklad: Zákazník přijde na vaše stránky a chce u vás nakoupit – vyplní prodejní formulář a odešle objednávku. Následně je přesměrovaný na platební bránu, kde zadá údaje ze své platební karty. Jenže se někde stane chyba, platební brána mu napíše, že transakce neproběhla a FAPI ho přesměruje na chybovou stránku.

Zákazník si říká: „Zadal jsem špatně číslo karty? Nemám dostatek peněz na účtu? Překročil jsem týdenní limit? Nevím… zkusím to znova.“ A zběsile kliká tlačítko na tlačítko „zpět”. Najednou se dostane zpátky na vaše stránky, kde je znova prodejní formulář, a začíná od začátku. Vytvoří se mu úplně nová objednávka a celý proces probíhá znova.

Tomu teď už lze ve FAPI jednoduše zabránit pomocí přehledové stránky objednávky, která předchází duplicitním objednávkám. 

Pokud se z nějakého důvodu nepodaří dokončit platbu na platební bráně, není klient přesměrován na chybovou stránku, ale na přehledovou stránku objednávky. Zde vidí, v jakém stavu objednávka je, a pokud ještě není zaplacená, má tu rovnou i tlačítko na zaplacení.

Přehledová stránka objednávky také nahradila naší starou stránku s platební bránou. A můžete ji používat v šablonách zpráv jako zástupný symbol.

Další novinky ve FAPI:

  • Většinu z nás neminulo zavedení daňového režimu OSS. FAPI bylo připravené, abyste na něj mohli bez větších problémů přejít. 
  • Přidali jsme nové integrace služeb třetích stran: přibyl nový nástroj BulkGate na rozesílku SMS. Jestli máte problém s cashflow, zkuste nasadit upomínkové SMS. My to udělali a vidíme zlepšení ve splatnosti faktur. 
  • Také jsme na FAPI napojili nový mailingový nástroj Ecomail. A koncem roku jsme přidali podporu pro novou verzi platební brány ThePay.
  • Ty z vás, kdo pracujete s fyzickými produkty, asi nejvíce potěšila funkce „váha produktu”, která zjednodušila napojení na Zásilkovnu. Pro jsme také připravili export zásilek do csv. Nyní můžete všechny své zásilky do Zásilkovny nahrát na pár kliků.
  • Co se prodeje týče, přidali jsme několik užitečných funkcí. Pro klienty používající platební bránu Stripe jsme přidali on-line zadávání platební karty přímo v prodejním formuláři. Zákazník tak z prodejního formuláře není nikam přesměrovaný, nevyskakuje mu žádné další okno. Prostě zadá svou kartu přímo do formuláře. 

Zadávání platební karty přímo ve FAPI formuláři je bohužel přístupné pouze jen pro platební bránu Stripe. Žádná jiná platební brána s kterou FAPI spolupracuje tuto funkcionalitu zatím neumí.

 

Drobnosti, které vás potěší:

Co se bohužel nepovedlo

  • interní prodejní stránka FAPI
  • správa předplatného
  • obrázky u produktů
  • nové šablony prodejního formuláře
  • pokročilý upsell
  • pokročilé statistiky

Toto je výčet funkcí, které jsme slibovali pro rok 2021. Bohužel jsme tento plán naplnit nestihli. 

Ale není všem dnům konec. Na některých funkcích pracujeme a už zanedlouho pro vás budou dostupné. Doufám, že až budu psát ohlédnutí za rokem 2022, takový seznam nesplněných úkolů neuvidím. 

Co plánujeme na rok 2022 se dočtete kousek níže. Ale předtím bych vám chtěl říct ještě o jedné velké věci, která se loni udála.

Změna ve vedení FAPI

1. října 2021 jsem od Radima Topiče převzal řízení firmy. Jsem rád, že jsem Radima poznal a že jsem s ním mohl spolupracovat. Hodně mě toho za těch 5 let naučil. Radim sice aktuálně ve FAPI neplní žádnou pracovní roli, ale stále zůstává spolumajitelem firmy.

A pro ty, kteří mě ještě neznají: Jmenuji se Jiří Slischka a ve FAPI působím od února 2017 jako programátor. V té době jsem nastoupil coby posila, ale už během prvních měsíců mi byl svěřen celý vývoj FAPI. 

Hned v prvních pár dnech mě celá myšlenka prodeje a automatizace uchvátila a FAPI jsem si zamiloval.

Vize a plánované funkce na rok 2022

Nejen v roce 2022, ale i v dalších letech, bych se rád zaměřil na několik bodů. FAPI bylo stvořeno proto, aby automatizovalo celý prodejní proces – aby pomohlo všude tam, kde vás osobně není potřeba – a vy jste se tak mohli zaměřit čistě jen na svůj produkt a své klienty. 

  • Jedním z hlavních cílů bude intuitivní a bezchybné nastavení předplatného a on-line kurzů
  • Dalším bodem bude zaměření se na samotný prodej, přidání funkcí jako jsou prodejní stránky, vícenásobný upsell, one-click upsell, které jednak zvětší hodnotu vašich objednávek, a hlavně zvýší konverzní poměr.
  • Zlepšovat prodejní funkce nejde bez toho, aniž bychom věděli, jak efektivní FAPI je. Další cíl ve FAPI proto budou konverzní statistiky. Ty vám odhalí, který produkt se vám prodává nejlépe a jaký prodejní formulář má nejvyšší konverzní poměr nebo průměrnou cenu objednávky.
  • Chceme také výrazně jednodušit integraci FAPI s jakýmkoliv nástrojem přes Integromat a Zappier a rozšířit dokumentaci API, abyste si dokázali FAPI sami napojit třeba na vlastní e-shop na míru.

Spolupráce

FAPI je otevřeno různým druhům spolupráce. Pokud máte klienty o které se staráte a pomáháte jim v podnikání, znáte někoho, komu by se FAPI náramně hodilo, nebo víte o aplikaci, kterou by stálo zato do FAPI napojit, neváhejte mě kontaktovat na jirka@fapi.cz.

To nejcennější jste vy a váš názor. 

Chybí vám nějaké funkce ve FAPI? Máte tip na vylepšení? Určitě nám o tom napište na podpora@fapi.cz.

Těšíme se na spolupráci v roce 2022.

Za celý tým FAPI,

Jiří Slischka

5/5 - (2 votes)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů