K úspěchu v podnikání nestačí jen dobrý nápad a spousta práce. Je třeba znát i triky, jak si co zjednodušit a získat čas na to podstatné. Na cestě k cíli nesmí chybět nadšení. Jenže právě tomu se pod nohy plete složitá administrativa, náročný marketing i účetnictví. S méně příjemnými stránkami podnikání pomůžou on-line nástroje, pluginy a služby.
Umožní vám lépe pochopit nutné, ale komplikované principy a především udělají velký kus práce za vás. Víc si s nimi vyděláte (opravdu!) a také si s nimi svůj byznys víc užijete. Soustřeďte se na to, co vás na svém podnikání baví.
Bezplatné verze pomocníků, které představujeme, jsou někdy jen ochutnávkou funkcí z pestřejší sbírky, za kterou si musíte připlatit. I taková investice ale stojí za to (a většinou vás nezadluží).
Před výběrem:
využijte časově omezený, bezplatný test placené verze
ověřte si, pro jaké platformy nástroj funguje a jaké další sítě a programy se s ním dají propojit – chytrá integrace ušetří ještě více času
Podrobnosti hledejte na domovských stránkách nástrojů.
POZOR! On-line nástroje, ve kterých něco sdílíte, využívají cloudy (vzdálená úložiště). Citlivý materiál (například takový, kterého se týkají vaše smlouvy o mlčenlivosti) byste neměli kopírovat do cloudu, ve kterém mohou být data provozovatelem sbírána a použita např. za účelem lepšího cílení reklamy. Pokud je to možné, chraňte své složky heslem a data ukládejte tak, aby na ně nebylo přímo vidět (zamknout jako .rar nebo .zip).
Jednoduchý on-line prodej
Začneme samozřejmě u nás. Takže ve stručnosti pro ty, kdo FAPI neznají:
zefektivní práci při mnoha otevřených oknech v prohlížeči
zadáte slovo, které se vyskytuje na neznámo které otevřené stránce, obdržíte seznam všech otevřených stránek s tímto slovem, vyberete si a nástroj vás na okno přesměruje
lákavý tím, že některé zajímavé funkce, které jsou ve SmartEmailingu a Ecomailu zpoplatněny, přináší už v bezplatné verzi, a to až pro 2000 kontaktů
navíc vytváření a plánování reklam pro Facebook a Instagram a tvorba webu
ankety pro zákazníky
podrobné statistiky
propracovanější A/B testování e-mailů
Cena: od 10 USD měsíčně
Bezplatná verze: ano
Platforma: on-line, Android, iOS
Stejně jako SmartEmailing i Ecomail a Mailchimp (a krom nich ještě další dva zahraniční nástroje: Sendinblue a MailerLite) lze na pár kliků propojit s FAPI, které jim automaticky odešle kontakt na vaše zákazníky a vy si je tak můžete rovnou zařadit do svého newsletteru.
spravuje všechny e-mailové adresy, chaty i sms z jednoho místa
generuje statistiky, ze kterých zjistíte, jak funguje vaše komunikace se zákazníky
vhodný pro práci v týmu – e-maily i poznámky k e-mailům jsou přístupné všem
součástí je livechat okénko, které jednoduše přidáte na web
český nástroj, funguje v češtině
Cena: od 325 Kč na 1 uživatele (14 dní na vyzkoušení zdarma)
Bezplatná verze: ne
Platforma: on-line
Méně známým, ale díky minimu konkurence o to účinnějším, je SMS marketing. SMS brány můžete využívat jak k automatickému rozesílání zpráv o stavu zásilky, tak i k reklamním sdělením (třeba k informování zákazníků o speciálních akcích a slevách).
Na rozdíl od e-mailů vás ale rozesílání SMS bude něco stát. V Čechách nejpoužívanější SMS brány, GoSMS, BulkGate a SMSbrána, si za ně účtují mezi 0,08–1,69 Kč podle počtu odeslaných SMS a konkrétního typu služby. Velkou výhodou ale je, že oproti e-mailům je u SMS obecně pětkrát větší šance, že si ji adresát přečte.
Všechny tři zmíněné SMS brány mimochodem nabízejí integraci s FAPI.
Nástroje pro dobrý marketing
Patří už ke stálé výbavě zkušeného podnikatele. Poskytují vhled do samotného srdce vašeho byznysu – co děláte a co neděláte dobře.
analyzuje vaši i konkurenční síť – jaké jsou trendy, jakou mají příspěvky tonalitu…
odhaluje úspěšné příspěvky i vaše slabiny, a tak napoví, jaký typ obsahu ve feedu preferovat
funguje také jako mezinárodní databáze influencerů
Cena: od 99 USD měsíčně (30 dní na vyzkoušení zdarma)
Bezplatná verze: ano
Platforma: on-line
Podobné funkce nabízejí i nástroje Hootsuite, Buffer, Socialbakersa SocialPilot. SocialPilot bude vyhovovat těm, kdo se pohybují na ruském trhu, funguje totiž i pro ruskou sociální síť VK (ВКонтакте).
nejpoužívanější trackovací a analytický nástroj, zjistí informace o vašich zákaznících i mimo váš web, zda k vám přicházejí z organického vyhledávání, na základě recenzí a podobně
analyzuje PPC kampaně
společně s Google Search Console umožňuje rešerši klíčových slov, která na váš web zákazníky přivádějí
Cena: zdarma
Platforma: on-line, rozšření do prohlížeče, Windows, Mac, Android, iOS
další trackovací nástroj, který odhaluje chování zákazníků nejen vašeho webu, ale i webu konkurentů
Cena: od 199 USD měsíčně
Bezplatná verze: ano
Platforma: on-line, rozšíření do prohlížeče
SEO – nástroje pro analýzu klíčových slov a optimalizace pro vyhledávače
Základní znalost klíčových slov i toho, jak ovlivňují úspěšnost, by měl mít dnes každý, kdo na webu prodává. Pochopení problematiky usnadní i názorné on-line pomůcky.
s tímto rozšířením snadno zjistíte, jak se jmenuje jakýkoliv font na webové stránce třeba u konkurenta
při najetí kurzorem na text získáte také informace o velikosti a barvě písma
Cena: zdarma
Platforma: rozšíření do prohlížeče
Webinář a streaming – chytré využití času v 21. století
Pro živé přenosy i přenosy ze záznamu je nejvhodnější přímo YouTube, kde si přidáte videa do vlastního kanálu. Pak stačí poslat odkaz na video (nebo na vlastní stránku, kam si video z YouTube přes kód nasdílíte). Pokud chcete, aby se účastníci aktivně zapojovali, máte na výběr z řady prověřených možností, jako je Zoom.us nebo MicrosoftTeams. GoogleMeet funguje on-line, takže se stačí jen připojit a není nutné nic instalovat.
zaznamenáte jakýkoliv proces, který právě probíhá ve vašem počítači, a pak ho jako video nasdílíte a pošlete
video lze doprovodit mluveným slovem, editovat a opatřit poznámkami, podtržením a zvýrazněními, takže z něj vznikne ucelená prezentace
zákazníkovi tak snadno vysvětlíte, v čem vznikl problém, rychle se poradíte s kolegou, ukážete spolupracovníkovi, jak má postupovat, anebo třeba vyrobíte učební materiál pro studenty
maximální délka videa ja 5 minut v bezplatné verzi
Cena: Screencastify od 29 USD ročně, Awesome Screenshot od 4 USD měsíčně
nástroj pro týmovou spolupráci, který sjednocuje všechny služby Google do jednoho prostoru
firma s ním získá firemní e-mailovou adresu (koncovku „gmail“ vymění za koncovku své firmy) a možnost integrovat více svých e-mailů do jednoho
tým může pracovat na výsledku současně v reálném čase – přímo sledujete, jak kolega nebo zákazník provádí úpravy v dokumentu
podobně sdílený je i kalendář
součástí jsou známé nástroje Google Docs aGoogle Sheets – v Google Docs můžete formátovat písmo, přidávat záhlaví, obrázky, paginaci, pracovat se šablonami, a vše jednoduše sdílet; má český autokorektor a výsledky k dispozici i v PDF nebo EPUB; Google Sheets je vyspělou náhradou Excelu, kterému chybí některé pokročilé funkce, většinu základních funkcí (matematické operace) ale dobře zvládá
Díky za tipy. Za mě jednoznačně Canva, ve které vytvoří grafiku i negrafik.
Málokdo ví, že placená verze obsahuje i plánovač příspěvků (které si můžete rovnou vytvořit v Canvě).
Placená verze Pro je sice k vyzkoušení na měsíc zdarma, s tímto affil odkazem však máte celých 45 dní zdarma na vyzkoušení: partner.canva.com/negrafik-canvapro
Najlepší článok aký som za posledné obdobie v obore čítal. Aj úplný lajk si urobí akú takú predstavu a nemusí „tápať“ v nespočetnom množstve „múdrych rád odborníkov“. Už sa teším na ďalší príspevok. Nastavil ste si laťku veľmi vysoko.
Jo Colabim je super, třeba pro kontrolu pr článku i pro klíčová slova, pak ještě ahrefs. A pak věci od googlu se dají taky dobře využít pro marketing. Jinak co mě zajímá jsou třeba strategie a procesy takových firem https://seoprofy.cz/ které taky dělají SEO, protože člověk se pořád učí, a co se týká marketingu tak ten se taky vyvíjí.
Díky za tipy. Za mě jednoznačně Canva, ve které vytvoří grafiku i negrafik.
Málokdo ví, že placená verze obsahuje i plánovač příspěvků (které si můžete rovnou vytvořit v Canvě).
Placená verze Pro je sice k vyzkoušení na měsíc zdarma, s tímto affil odkazem však máte celých 45 dní zdarma na vyzkoušení: partner.canva.com/negrafik-canvapro
Najlepší článok aký som za posledné obdobie v obore čítal. Aj úplný lajk si urobí akú takú predstavu a nemusí „tápať“ v nespočetnom množstve „múdrych rád odborníkov“. Už sa teším na ďalší príspevok. Nastavil ste si laťku veľmi vysoko.
Jo Colabim je super, třeba pro kontrolu pr článku i pro klíčová slova, pak ještě ahrefs. A pak věci od googlu se dají taky dobře využít pro marketing. Jinak co mě zajímá jsou třeba strategie a procesy takových firem https://seoprofy.cz/ které taky dělají SEO, protože člověk se pořád učí, a co se týká marketingu tak ten se taky vyvíjí.