V závěru roku nastává ten správný čas na bilancování. A tak vás zveme k malému ohlédnutí za rokem 2019. Pojďme se společně podívat, kam se FAPI posunulo a jaké nové funkce v něm přibyly.
Nezůstaneme ale jen u rekapitulování. Necháme vás samozřejmě nahlédnout také do našich plánů pro příští rok.
Když jsme podobným způsobem uzavírali minulý rok, vytkli jsme si pro FAPI za cíl být především spolehlivým a dlouhodobým partnerem pro vaše podnikání. Aplikací, která za vás řeší a automatizuje všechny činnosti spojené s prodejem na internetu a současně je v této oblasti inovátorem a průkopníkem nových cest.
Jak se nám to v uplynulém roce dařilo, posuďte sami. Už jen výčet nových funkcí ale dává tušit, že FAPI rozhodně nepřešlapovalo na místě.
Hned na začátku roku jsme byli konfrontováni s novinkami v legislativě, kterých bylo letos opravdu hodně. Ne vždy změny zákonů potěší, tentokrát ale podnikatelům přinesly mimo jiné i výrazné zjednodušení administrativy při prodeji elektronických produktů v rámci EU.
Protože dbáme na to, aby váš prodejní proces pod taktovkou FAPI běžel hladce, bez složitého nastavování a podrobného studování legislativy, v aplikaci nový režim prodeje elektronických produktů nastavíte jediným kliknutím.
Globální trhy jsou s FAPI zase o kousek blíž! Je to díky balíčku úprav, kterými se výrazně zjednodušil prodej do zahraničí. Kromě několika jazykových verzí prodejního formuláře a vystavovaných dokladů jsme se zaměřili hlavně na práci s měnami a zpracování plateb.
FAPI již podporuje fakturaci ve všech měnách z kurzovního lístku ČNB a ECB. Cena v cizí měně přitom může být u produktu nastavena buď přímo, nebo se přepočítá automaticky podle aktuálního kurzu.
Oblíbený režim, kdy se měna zvolí automaticky podle sídla zákazníka, jsme navíc nově rozšířili o možnost každému státu přiřadit libovolnou měnu.
Mysleli jsme i na to, aby nabídka platebních metod v prodejním formuláři odpovídala zvolené měně. Proto se při platbě online nabízejí jen takové platební metody, které platební brána pro danou měnu podporuje.
Mnoho změn, kterých se FAPI v uplynulém roce dočkalo, se týkalo rozšíření funkcí a zvýšení uživatelského komfortu.
Spadá sem například přepracování pravidelné fakturace, která se značně zjednodušila a zpřehlednila.
Výrazné změny se odehrály i u exportu faktur, kde přibyla řada podmínek, podle kterých můžete faktury do exportu filtrovat. Poslední exportovaný soubor se navíc v aplikaci vždy ukládá pro pozdější stažení.
Na pohled asi nejviditelnější změnu minulého roku přinesly nové barevné šablony faktury. Kromě toho, že dobře vypadají, jsou jednoduché a přehledné, představily i několik funkčních vylepšení.
I když je FAPI jako prodejní automat víceméně soběstačný a nevyžaduje složitou údržbu, jsou situace, které se bez zásahu člověka neobejdou. K tomu výrazně přispívají upozornění na nestandardní stavy zobrazující se v záhlaví aplikace.
V minulosti jste si hodně psali o možnost vložit do prodejního formuláře další údaje. Proto jsme FAPI rozšířili o vlastní pole, pomocí kterých můžete v objednávce získat od zákazníka libovolné informace a dokonce je můžete automaticky přenášet i do dalších propojených aplikací.
Kromě toho, že spolehlivě automatizuje všechny činnosti okolo vašeho prodejního procesu, nabízí FAPI také nástroje, které dokáží přímo zvýšit vaše tržby.
Ano, řeč je o upsellu. V letošním roce jsme ke stávajícím možnostem upsellu přidali i tzv. miniupsell.
Díky miniupsellu můžete zákazníkovi nabídnout doplňující nebo rozšiřující produkt či službu ještě před odesláním objednávky, což je pro mnoho situací vhodnější strategie.
Jednou z našich dlouhodobých priorit je propojení FAPI s dalšími nástroji a aplikacemi. Mezi nástroji pro e-mail marketing tak k osvědčenému SmartEmailingu přibyla také možnost propojení s aplikací SendinBlue.
Ultimátní možnosti propojení a spolupráce s jinými aplikacemi pak poskytuje služba Integromat, na kterou jsme FAPI letos také napojili. Pomocí Integromatu můžete data z FAPI automatizovaně přenášet doslova do stovek dalších aplikací.
Pokud prodáváte fyzické produkty, věřím, že vás potěšila možnost nastavit si nově v prodejním formuláři také způsoby dopravy. S dopravou pak úzce souvisí další externí služba, na níž se FAPI napojilo – Zásilkovna. Předávání dat potřebných pro doručování objednávek je tak opět mnohem jednodušší.
Významnou funkcí, kterou FAPI poskytuje svým uživatelům jsou opakované platby, tedy automatické strhávání plateb z karty zákazníka u služeb periodického charakteru.
Aby „kovářova kobyla nechodila bosa“, spustili jsme od října opakované platby i u plateb za FAPI. Jako uživatelé FAPI tak máte jistotu stále funkční aplikace, aniž byste museli hlídat expiraci svého tarifu a ručně platit faktury.
Mysleli jsme i na zjednodušení správy předplatného FAPI. Všechny podstatné informace o svém tarifu najdete přímo ve svém účtu. Na stejném místě můžete svůj tarif a fakturační údaje také upravovat.
Na naší dlouhodobé vizi a směřování se nic nezměnilo. FAPI stále vnímáme jako nástroj, který automatizuje všechny rutinní činnosti spojené s prodejem na internetu. Tím vám šetří práci a čas na jiné, důležitější aktivity, např. marketing nebo strategický rozvoj vašeho podnikání.
V tomto duchu budeme FAPI dále rozvíjet i v příštím roce. Mimo jiné nás čeká:
Celé toto ohlédnutí za minulým rokem by ovšem nebylo kompletní bez poděkování vám, uživatelům FAPI, za přízeň a důvěru, kterou jste nám dali. A samozřejmě také celému týmu FAPI za neutuchající nadšení a odvedenou práci. Velké díky!