5 kroků, jak vytvořit sales funnel (prodejní trychtýř)

Vyobrazení sales funnelu - cesty zákazníka

Vytvoření prodejního trychtýře (sales funnelu) je jedním z klíčových kroků, které by měl každý majitel firmy podniknout, pokud chce zajistit stabilní růst svého podnikání. Bohužel je to také oblast, kterou mnoho vlastníků malých firem často opomíjí.

Důležité je i mít své prodejní procesy plně automatizované. S tím vám skvěle pomůže náš nástroj FAPI.

Obsah článku

Co je to sales funnel?

1. Vytvořte skvělou vstupní stránku

2. Nabídněte úvodní produkt

3. Před zaplacením nabídněte upsell

4. Nabídněte i levnější variantu

5. Udržujte funnel v chodu

Shrnutí

Automatizujte prodeje snadno a efektivně s FAPI

Co je to sales funnel?

Sales funnel v překladu znamená „prodejní trychtýř“ a představuje zákazníkovu cestu.

Vrchní a nejširší část trychtýře představuje potenciální zákazníky. Ve spodní a nejužší části zůstávají už jen oddaní zákazníci.

Bez dobře nastaveného sales funnelu je mnohem těžší efektivně přeměnit potenciální zákazníky v platící klienty a udržet si je dlouhodobě. Správně navržený prodejní trychtýř nejenže optimalizuje konverze, ale také zlepšuje zákaznickou zkušenost a umožňuje lepší sledování a analýzu obchodních příležitostí.

V tomto článku vám přinášíme pět kroků, jak si jednoduchý sales funnel můžete sami vytvořit.

1. Vytvořte skvělou vstupní stránku

Vstupní stránka vašeho webu vytváří první dojem, který si potenciální zákazníci vytvoří o vaší firmě.

Udělejte si tedy dostatek času na to, aby vypadala skvěle.

Dobrá vstupní stránka také povzbudí návštěvníky, aby se někam zaregistrovali nebo se přihlásili k odběru na vašich webových stránkách.

Takto získáte všechny důležité kontaktní informace, které se stávají vaší první linií komunikace.

2. Nabídněte úvodní produkt

Dalším krokem je představit potenciálním zákazníkům možnost koupit si produkt nebo obstarat službu.

Je vhodné promyslet a vybrat takový vstupní produkt, který podpoří touhu po dalším souvisejícím produktu z vaší produktové nabídky.

Jinými slovy, v tomto kroku byste měli předprodávat.

3. Před zaplacením nabídněte upsell

Nabídněte svým zákazníkům, kteří právě koupili nebo se chystají koupit, možnost rozšířit nákup nebo vylepšit nabízenou službu.

Nabídněte něco, co zákazníkovi přinese ještě větší hodnotu.

Tato strategie se nazývá upsell.

Pokud to uděláte, nabízíte svým zákazníkům větší obsah, což také znamená, že získáte více peněz, protože upsell typicky zahrnuje větší nebo dražší položku nebo službu.

Pokud vás zajímá upsell a další techniky, které více prodávají, přečtěte si článek níže:

4. Nabídněte i levnější variantu

Stejným způsobem, jakým jste povzbudili zákazníky k navýšení služeb v upsell kroku, můžete určitým zákazníkům nabídnout možnost zakoupit levnější variantu.

Tato možnost nepředstavuje selhání a neměla by být považována za ztrátu.

Považujte to za způsob, jak udržet zákazníka, který má omezený rozpočet (což se může v budoucnu změnit).

Buďte ohleduplní a nabídněte levnější možnost i pro tyto lidi, které si tím pomůžete udržet jako potenciální zákazníky.

5. Udržujte funnel v chodu

Posledním krokem v prodejním funnelu je udržet jeho setrvačnost.

Sledujte všechny nové zákazníky, které jste získali, a ujistěte se, že jsou spokojeni se svým produktem nebo službou.

Skvělý způsob, jak toho dosáhnout, je nabídnout program odměn založený na členství.

To vám umožní zůstat v kontaktu se zákazníky a poskytne vám perfektní prostředek, jak jim říci o nových produktech a službách.

Shrnutí

Zde uvedené kroky jsou zaměřeny na online prodej.

Nemusí tedy přesně popisovat váš případ, ale každé podnikání může využívat podobný model prodeje.

Inspirováno článkem ze serveru www.entrepreneur.com

O sales funnelu více do detailu:

Automatizujte prodeje snadno a efektivně s FAPI

Chcete zjednodušit své prodejní procesy a ušetřit čas? FAPI vám umožní automatizovat celý prodejní funnel – od vytváření objednávek až po fakturaci. Snadno můžete spravovat platby, sledovat objednávky a soustředit se na růst svého podnikání, aniž byste museli řešit složité administrativní úkoly.

Nemáte ještě svůj účet FAPI? Založte si jej zdarma zde. Vybírat můžete ze tří tarifů.

3.5/5 - (6 votes)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů