Upsell a FAPI

Upsell ve FAPI

Jak prodávat efektivněji?

Velice účinné je vést zákazníka k jednomu konkrétnímu produktu. Pokud se rozhodne jej koupit, splnili jste cíl. To ale nemusí být všechno.

Když mu ve vhodnou chvíli nabídnete něco, co smysluplně doplňuje kupovaný produkt, je velice pravděpodobné, že si koupí i tento.

Této strategii se říká upsell a dnes se podíváme, jak ji v online prodeji využít za pomoci FAPI.

“Upsell je účinná strategie zvýšení prodeje, kdy v okamžiku nákupu nabídnete svému zákazníkovi další produkt, který vhodně doplňuje hlavní nabídku.”

Upsell očima zákazníka

Jak probíhá prodej s upsellem? Princip spočívá v nečekané nabídce za očekávanou objednávkou. Například ve FAPI to vypadá takto.

Běžný prodejní proces:

  1. vyplnění a odeslání objednávky na prodejní stránce
  2. vystavení a odeslání faktury
  3. zobrazení platební brány a provedení platby

Prodej s upsellem po odeslání objednávky zobrazí tzv. upsellovou stránku, na které se nachází tlačítko pro přidání upsellové položky a tlačítko pro odmítnutí.

Teprve po stisku jednoho z těchto tlačítek je vystavena faktura a zákazník je přesměrován k platbě.

Prodej s upsellem:

  1. vyplnění a odeslání objednávky na prodejní stránce
  2. zobrazení upsellové stránky a volba upsellového produktu nebo odmítnutí nabídky
  3. vystavení a odeslání faktury
  4. zobrazení platební brány a provedení platby

Upsellová stránka s tlačítky pro přidání upsellové položky (žluté tlačítko) a odmítnutí nabídky (šedé tlačítko) může vypadat například jako na tomto obrázku.

upsell1_priklad

Upsellová stránka

Než přistoupíte k nastavování ve FAPI, je třeba si nejdříve přichystat upsellovou stránku na vašem webu.

Co by měla obsahovat:

  • prodejní argumenty (text, obrázky, video apod.)
  • výzvu vedoucí zákazníka k objednání upsellu
  • tlačítko pro přidání upsellové položky do faktury
  • tlačítko pro odmítnutí upsellové nabídky

Cílové odkazy tlačítek získáte později na náhledové stránce prodejního formuláře po jeho uložení.

Jak nastavit upsell ve FAPI

1. Vytvoření upsellové prodejní položky

Upsellová položka je běžnou položkou ve FAPI, takže ji vytvoříte stejně jako jakoukoli jinou prodejní položku. Pokud si chcete celý postup zjednodušit, můžete upsellovou položku vytvořit přímo v nastavení prodejního formuláře.

2. Nastavení prodejního formuláře pro upsell

Na záložce Položky a ceny v nastavení prodejního formuláře zaškrtněte volbu Nabízet upselly a přidejte (popř. vytvořte) upsellovou prodejní položku.

Do pole URL ADRESA UPSELLOVÉ STRÁNKY zadejte URL adresu upsellové stránky, na kterou bude zákazník přesměrován po odeslání objednávky.

upsell2_priklad

V prodejním formuláři můžete nastavit libovolné množství upsellových položek. Myslete však na to, že zákazník může na upsellové stránce vybrat pouze jednu z nich.

3. Nastavení tlačítek upsellové stránky

Po uložení prodejního formuláře s vybranými upsellovými položkami se zobrazí náhledová stránka, kde najdete cílové URL odkazy tlačítek upsellové stránky.

Tyto odkazy je poté třeba nastavit k tlačítkům na upsellové stránce.

Je třeba také zmínit, že odkazy pro přidání a odmítnutí upsellu jsou pro každý prodejní formulář unikátní, a tak nelze použít jednu upsellovou stránku pro více prodejních formulářů.

 

Vřele vám doporučujeme před spuštěním ostrého provozu celý prodejní proces s využitím upsellu otestovat.

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů