Internet je plný článků a tipů na to, jak vydělat peníze online. Mnohé z nich jsou banální a otřepané a většina z nich dělá z online prodeje velkou vědu. Podnikání online přitom není nic jiného než jednoduchá rovnice:
Úspěch online prodeje = nápad + web + prodejní nástroj
Nápad je to nejcennější, co máte. Je to vaše vstupenka do online světa, do světa podnikání, kde jste svým vlastním pánem. Web a prodejní nástroj jsou vaším dopravním prostředkem, který dnes již opravdu můžete pořídit s minimální investicí a který vás a vaši vizi dopraví na druhý břeh.
Až 90 % lidí chodí na internet proto, aby tam našli informace, které jim zpříjemní nebo zjednoduší život. A přesně to může být váš zlatý důl. Každý z nás má nějakou oblast, v níž je expertem na slovo vzatým. Všichni vlastníme informace, o něž se můžeme podělit, po kterých je poptávka, které mají svého kupce.
Jak tedy bez velkých investic začít prodávat informace online? Tady je několik tipů, jak rozjet váš vlastní info-marketing, který vydělává.
Online vzdělávání začaly nejprve propagovat univerzity, které tak udaly tón nové formě vzdělávání. Dnes už naštěstí nepotřebujete složité aplikace a systémy, abyste mohli jít s kůží na trh.
Dveřmi ke klientovu srdci a peněžence je kvalitní obsah a přidaná hodnota. Něco, co dokáže transformovat jeho život. Pokud jste nashromáždili dostatek informací na dlouhodobý trénink, skvělé, pokud ne, nevadí. Životní změnu může přinést i jedno jediné kvalitně strukturované a obsažné video.
Máte obsah? Pořiďte si kameru a dobrý mikrofon a pusťte se do toho. K videím můžete na vaše stránky připravit i dotazníky, prezentace nebo pracovní listy. Fantazii se meze nekladou. Pod videa určitě vložte sekci, kde mohou lidé vkládat komentáře či otázky.
Mým dalším favoritem je e-book. Je to vlastně kniha v elektronické podobě, nejčastěji ve formátu PDF. Nelekejte se, nemusíte napsat 100stránkovou bibli, stačí 10–15 stran. Cílem e-booku je vybudovat s klientem vztah a získat jeho důvěru.
E-book můžete buď prodávat, nebo ho klientům poskytnout zdarma výměnou za jejich e-mailovou adresu. Tím si začnete budovat databázi, na niž můžete později zasílat nabídky svých dalších produktů.
E-book by měl řešit jeden nebo více problémů, kvůli kterým lidé navštívili váš web. Nabídněte v něm klientovi komplexní informace na dané téma a seznamte ho s řešením, které mu nabízíte. Ukažte mu, že právě vy jste expertem v daném oboru. Dejte čtenářům vždy něco navíc, buďte zajímaví a lákejte čtenáře k dalšímu čtení. A nezapomeňte dodat e-booku šťávu pěknou grafikou a obrázky.
Pokud máte zkušenosti s koučováním a poradenstvím nebo s ním chcete začít, není nic jednoduššího než dělat ho online. Osobní konzultace mají své kouzlo a opodstatnění, bohužel ne každý bude chtít cestovat desítky kilometrů, aby se s vámi setkal, zejména pokud vaši práci zatím nezná.
Díky nástrojům jako Google Hangouts, Skype nebo jiným webinářovým platformám můžete bez problémů koučovat jednoho klienta nebo třeba celou skupinu. Dosah vaší služby tak překoná hranice města, ve kterém bydlíte, a vy můžete své know-how předávat komukoli a odkudkoli.
Další šampion info-marketingu je placený obsah nebo také členská sekce. Princip spočívá ve vytvoření členské sekce na vašem webu, kam umístíte atraktivní informace – články, prezentace, videa. Následně pak každý měsíc poskytujete nové užitečné a konkrétní informace komunitě lidí, která se o vaše téma zajímá.
Lidé prospívají z vaší expertizy a platí vám měsíčně, aby měli i nadále přístup k dění v komunitě a jejím zdrojům. Krása tohoto modelu je v tom, že prodáte jednou a dostáváte za to zaplaceno každý měsíc.
Nadchli jste se pro info-marketing a chcete šířit své know-how? Nenechte se brzdit technikou. Vytvořit webové stránky je dnes už maličkost. Teď ještě potřebujete chytrý a finančně dostupný prodejní nástroj. My ve Firmě 2.0 používáme k prodeji našich info produktů FAPI – e-shop nové generace. Udělá za nás všechnu administrativu a my tak máme prostor na vymýšlení nových produktů, kreativitu a kvalitu.
Cesta, která vás naplňuje, nemusí zákonitě znamenat velké množství peněz, které tečou na váš účet, ty stejně přijdou samy, pokud to uděláte dobře.
Mohou to být i e-maily, které dostanete od zákazníka o tom, jak jste změnili jeho život, nebo osobní setkání s klientem, který je vděčný, že se díky vám splnily jeho sny. Klíčem k úspěchu v info-marketingu je vášeň. Naprosté zapálení pro to, co děláte, a láska ke sdílení kvalitních informací, které mění osudy lidí.
Je to úžasný pocit a přála bych vám, abyste ho zažili také.