K úspěchu v podnikání nestačí jen dobrý nápad a spousta práce. Je třeba znát i triky, jak si co zjednodušit a získat čas na to podstatné. Na cestě k cíli nesmí chybět nadšení. Jenže právě tomu se pod nohy plete složitá administrativa, náročný marketing i účetnictví. S méně příjemnými stránkami podnikání pomůžou on-line nástroje, pluginy a služby.
Umožní vám lépe pochopit nutné, ale komplikované principy a především udělají velký kus práce za vás. Víc si s nimi vyděláte (opravdu!) a také si s nimi svůj byznys víc užijete. Soustřeďte se na to, co vás na svém podnikání baví.
Bezplatné verze pomocníků, které představujeme, jsou někdy jen ochutnávkou funkcí z pestřejší sbírky, za kterou si musíte připlatit. I taková investice ale stojí za to (a většinou vás nezadluží).
Před výběrem:
využijte časově omezený, bezplatný test placené verze
ověřte si, pro jaké platformy nástroj funguje a jaké další sítě a programy se s ním dají propojit – chytrá integrace ušetří ještě více času
Podrobnosti hledejte na domovských stránkách nástrojů.
POZOR! On-line nástroje, ve kterých něco sdílíte, využívají cloudy (vzdálená úložiště). Citlivý materiál (například takový, kterého se týkají vaše smlouvy o mlčenlivosti) byste neměli kopírovat do cloudu, ve kterém mohou být data provozovatelem sbírána a použita např. za účelem lepšího cílení reklamy. Pokud je to možné, chraňte své složky heslem a data ukládejte tak, aby na ně nebylo přímo vidět (zamknout jako .rar nebo .zip).
Jednoduchý on-line prodej
Začneme samozřejmě u nás. Takže ve stručnosti pro ty, kdo FAPI neznají:
zefektivní práci při mnoha otevřených oknech v prohlížeči
zadáte slovo, které se vyskytuje na neznámo které otevřené stránce, obdržíte seznam všech otevřených stránek s tímto slovem, vyberete si a nástroj vás na okno přesměruje
lákavý tím, že některé zajímavé funkce, které jsou ve SmartEmailingu a Ecomailu zpoplatněny, přináší už v bezplatné verzi, a to až pro 2000 kontaktů
navíc vytváření a plánování reklam pro Facebook a Instagram a tvorba webu
ankety pro zákazníky
podrobné statistiky
propracovanější A/B testování e-mailů
Cena: od 10 USD měsíčně
Bezplatná verze: ano
Platforma: on-line, Android, iOS
Stejně jako SmartEmailing i Ecomail a Mailchimp (a krom nich ještě další dva zahraniční nástroje: Sendinblue a MailerLite) lze na pár kliků propojit s FAPI, které jim automaticky odešle kontakt na vaše zákazníky a vy si je tak můžete rovnou zařadit do svého newsletteru.
spravuje všechny e-mailové adresy, chaty i sms z jednoho místa
generuje statistiky, ze kterých zjistíte, jak funguje vaše komunikace se zákazníky
vhodný pro práci v týmu – e-maily i poznámky k e-mailům jsou přístupné všem
součástí je livechat okénko, které jednoduše přidáte na web
český nástroj, funguje v češtině
Cena: od 325 Kč na 1 uživatele (14 dní na vyzkoušení zdarma)
Bezplatná verze: ne
Platforma: on-line
Méně známým, ale díky minimu konkurence o to účinnějším, je SMS marketing. SMS brány můžete využívat jak k automatickému rozesílání zpráv o stavu zásilky, tak i k reklamním sdělením (třeba k informování zákazníků o speciálních akcích a slevách).
Na rozdíl od e-mailů vás ale rozesílání SMS bude něco stát. V Čechách nejpoužívanější SMS brány, GoSMS, BulkGate a SMSbrána, si za ně účtují mezi 0,08–1,69 Kč podle počtu odeslaných SMS a konkrétního typu služby. Velkou výhodou ale je, že oproti e-mailům je u SMS obecně pětkrát větší šance, že si ji adresát přečte.
Všechny tři zmíněné SMS brány mimochodem nabízejí integraci s FAPI.
Nástroje pro dobrý marketing
Patří už ke stálé výbavě zkušeného podnikatele. Poskytují vhled do samotného srdce vašeho byznysu – co děláte a co neděláte dobře.
analyzuje vaši i konkurenční síť – jaké jsou trendy, jakou mají příspěvky tonalitu…
odhaluje úspěšné příspěvky i vaše slabiny, a tak napoví, jaký typ obsahu ve feedu preferovat
funguje také jako mezinárodní databáze influencerů
Cena: od 99 USD měsíčně (30 dní na vyzkoušení zdarma)
Bezplatná verze: ano
Platforma: on-line
Podobné funkce nabízejí i nástroje Hootsuite, Buffer, Socialbakersa SocialPilot. SocialPilot bude vyhovovat těm, kdo se pohybují na ruském trhu, funguje totiž i pro ruskou sociální síť VK (ВКонтакте).
nejpoužívanější trackovací a analytický nástroj, zjistí informace o vašich zákaznících i mimo váš web, zda k vám přicházejí z organického vyhledávání, na základě recenzí a podobně
analyzuje PPC kampaně
společně s Google Search Console umožňuje rešerši klíčových slov, která na váš web zákazníky přivádějí
Cena: zdarma
Platforma: on-line, rozšření do prohlížeče, Windows, Mac, Android, iOS
další trackovací nástroj, který odhaluje chování zákazníků nejen vašeho webu, ale i webu konkurentů
Cena: od 199 USD měsíčně
Bezplatná verze: ano
Platforma: on-line, rozšíření do prohlížeče
SEO – nástroje pro analýzu klíčových slov a optimalizace pro vyhledávače
Základní znalost klíčových slov i toho, jak ovlivňují úspěšnost, by měl mít dnes každý, kdo na webu prodává. Pochopení problematiky usnadní i názorné on-line pomůcky.
s tímto rozšířením snadno zjistíte, jak se jmenuje jakýkoliv font na webové stránce třeba u konkurenta
při najetí kurzorem na text získáte také informace o velikosti a barvě písma
Cena: zdarma
Platforma: rozšíření do prohlížeče
Webinář a streaming – chytré využití času v 21. století
Pro živé přenosy i přenosy ze záznamu je nejvhodnější přímo YouTube, kde si přidáte videa do vlastního kanálu. Pak stačí poslat odkaz na video (nebo na vlastní stránku, kam si video z YouTube přes kód nasdílíte). Pokud chcete, aby se účastníci aktivně zapojovali, máte na výběr z řady prověřených možností, jako je Zoom.us nebo MicrosoftTeams. GoogleMeet funguje on-line, takže se stačí jen připojit a není nutné nic instalovat.
zaznamenáte jakýkoliv proces, který právě probíhá ve vašem počítači, a pak ho jako video nasdílíte a pošlete
video lze doprovodit mluveným slovem, editovat a opatřit poznámkami, podtržením a zvýrazněními, takže z něj vznikne ucelená prezentace
zákazníkovi tak snadno vysvětlíte, v čem vznikl problém, rychle se poradíte s kolegou, ukážete spolupracovníkovi, jak má postupovat, anebo třeba vyrobíte učební materiál pro studenty
maximální délka videa ja 5 minut v bezplatné verzi
Cena: Screencastify od 29 USD ročně, Awesome Screenshot od 4 USD měsíčně
nástroj pro týmovou spolupráci, který sjednocuje všechny služby Google do jednoho prostoru
firma s ním získá firemní e-mailovou adresu (koncovku „gmail“ vymění za koncovku své firmy) a možnost integrovat více svých e-mailů do jednoho
tým může pracovat na výsledku současně v reálném čase – přímo sledujete, jak kolega nebo zákazník provádí úpravy v dokumentu
podobně sdílený je i kalendář
součástí jsou známé nástroje Google Docs aGoogle Sheets – v Google Docs můžete formátovat písmo, přidávat záhlaví, obrázky, paginaci, pracovat se šablonami, a vše jednoduše sdílet; má český autokorektor a výsledky k dispozici i v PDF nebo EPUB; Google Sheets je vyspělou náhradou Excelu, kterému chybí některé pokročilé funkce, většinu základních funkcí (matematické operace) ale dobře zvládá
Díky za tipy. Za mě jednoznačně Canva, ve které vytvoří grafiku i negrafik.
Málokdo ví, že placená verze obsahuje i plánovač příspěvků (které si můžete rovnou vytvořit v Canvě).
Placená verze Pro je sice k vyzkoušení na měsíc zdarma, s tímto affil odkazem však máte celých 45 dní zdarma na vyzkoušení: partner.canva.com/negrafik-canvapro
Najlepší článok aký som za posledné obdobie v obore čítal. Aj úplný lajk si urobí akú takú predstavu a nemusí „tápať“ v nespočetnom množstve „múdrych rád odborníkov“. Už sa teším na ďalší príspevok. Nastavil ste si laťku veľmi vysoko.
Jo Colabim je super, třeba pro kontrolu pr článku i pro klíčová slova, pak ještě ahrefs. A pak věci od googlu se dají taky dobře využít pro marketing. Jinak co mě zajímá jsou třeba strategie a procesy takových firem https://seoprofy.cz/ které taky dělají SEO, protože člověk se pořád učí, a co se týká marketingu tak ten se taky vyvíjí.
Cookies jsou malé soubory, které se dočasně ukládají ve vašem počítači a pomáhají nám k lepší uživatelské zkušenosti na našich stránkách. Cookies používáme k personalizaci obsahu stránek a reklam, poskytování funkcí sociálních sítí a k analýze návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních sítí, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb.
Ze zákona můžeme na vašem zařízení ukládat pouze soubory cookie, které jsou nezbytně nutné pro provoz těchto stránek. Pro všechny ostatní typy souborů cookie potřebujeme vaše svolení. Budeme vděční, když nám ho poskytnete a pomůžete nám tak, naše stránky a služby zlepšovat. Svůj souhlas s používáním cookies na našem webu můžete samozřejmě kdykoliv změnit nebo odvolat. Více informací
Díky za tipy. Za mě jednoznačně Canva, ve které vytvoří grafiku i negrafik.
Málokdo ví, že placená verze obsahuje i plánovač příspěvků (které si můžete rovnou vytvořit v Canvě).
Placená verze Pro je sice k vyzkoušení na měsíc zdarma, s tímto affil odkazem však máte celých 45 dní zdarma na vyzkoušení: partner.canva.com/negrafik-canvapro
Najlepší článok aký som za posledné obdobie v obore čítal. Aj úplný lajk si urobí akú takú predstavu a nemusí „tápať“ v nespočetnom množstve „múdrych rád odborníkov“. Už sa teším na ďalší príspevok. Nastavil ste si laťku veľmi vysoko.
Jo Colabim je super, třeba pro kontrolu pr článku i pro klíčová slova, pak ještě ahrefs. A pak věci od googlu se dají taky dobře využít pro marketing. Jinak co mě zajímá jsou třeba strategie a procesy takových firem https://seoprofy.cz/ které taky dělají SEO, protože člověk se pořád učí, a co se týká marketingu tak ten se taky vyvíjí.