5 tipů pro vytvoření vašeho prvního úspěšného online kurzu

online kurz

Internet nám v průběhu let poskytl řadu výhod a jednou z nich je schopnost efektivně učit druhé novým dovednostem.

Už se nemusíte zapisovat do drahého univerzitního kurzu.

Můžete si dokonce vytvořit svůj vlastní, což je skvělý způsob, jak obohatit svůj blog nebo webové stránky.

S on-line kurzem se můžete lépe prezentovat jako expert ve vašem oboru a zároveň si zajistit další zdroj pasivního příjmu.

Jak udělat takový kurz, o který by byl zájem?

Zde je pět tipů:

1. Vyberte správný předmět

Výběr předmětu pro online kurz není tak jednoduché, jak se zdá.

Je nutné zjistit, jaký problém vaše cílová skupina pravidelně řeší a pak jim nabídnout pomoc.

Chodí k vám vaše publikum například pro tipy o marketingu na sociálních sítích? Kurz na toto téma bude to pravé.

Pokud si nejste jisti, co za téma vybrat, podívejte se na analýzu svých webových stránek a zjistěte, jaký obsah je nejzobrazovanější.

V tomto vám mohou pomoci také příspěvky vašich čtenářů.

2. Nezačínejte „od nuly“

Poté, co jste si vybrali téma kurzu, je čas začít s tvorbou obsahu.

Ale nezačínejte od nuly. Proč?

Pokud jste vybrali vhodné téma, měli byste už mít nějaký relevantní obsah na svém blogu.

Váš kurz by tedy neměl duplikovat obsah, který na svém blogu sdílíte zdarma, jinak budete mít spoustu nespokojených zákazníků, kteří budou chtít své peníze zpět.

Doporučujeme vám vybrat si úspěšný obsah a jen s ním jít do větší hloubky.

3. Přidejte vizuální a interaktivní obsah

Zatímco s prostým textem a několika obrázky si na blogu vystačíte, v online kurzu nikoli.

Váš online kurz musí být poutavý.

Pokud chcete po lidech peníze, musíte nabídnout více, než jsou vaše typické příspěvky blogu – proto v něm poskytněte mimořádný vizuální a interaktivní obsah.

Aby byl kurz intenzivnějším zážitkem, zvažte přidání:

  • interaktivních kvízů,
  • pracovních listů,
  • šablon,
  • videonávodů nebo prezentací.

Nejen, že budou vaši studenti ohromeni tím, co se učí, ale budou se u něj také bavit.

4. Držte se jednoduchosti

Jak takový kurz poskytnout online?

Není třeba vytvářet složitý online portál, zejména pokud děláte takový kurz poprvé, a tak se soustřeďte na jednoduchost.

Můžete jej například nabízet prostřednictvím e-mailu, kdy budete posílat jednu lekci denně (např. s pomocí Smartemailingu).

Nebo můžete vytvořit soubor, který si lidé stáhnou přímo z vašeho webu a který má vše, co k absolvování kurzu potřebují.

Prodej takového kurzu vám pak může zajistit například prodejní formulář FAPI.

5. Ukažte svůj kurz světu

Pouhým umístěním kurzu na web se k mnoha lidem nedostane.

Posledním krokem je tedy propagace napříč internetem.

Čím více lidí o vašem kurzu ví, tím více příjmů můžete generovat.

Vytvořte příspěvek na blogu oznamující váš online kurz a rozešlete e-maily svému sledujícímu publiku.

Oslovte vaše potenciální zákazníky ideálně i skrze sociální sítě, přičemž nemusí jít pouze o návštěvníky vašich webových stránek.

Závěrem

Nepodceňujte se.

Máte více než dostatek znalostí a dovedností, abyste někoho naučili něco hodnotného.

A také nezapomeňte vaše absolventy požádat o zpětnou vazbu, protože reference mohou být důležitým zdrojem vašich dalších zákazníků.

 

Inspirováno článkem ze serveru www.entrepreneur.com

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů