FAPI v roce 2020

Rok 2020 končí. Jaký byl? Pojďte se s námi společně ohlédnout, co se v něm událo, a podívat se na naše očekávání a plány do toho následujícího.

Best in Covid

Letošní rekapitulaci nemůžeme začít ničim jiným než pandemií COVID-19. Koronavirus byl letos zkrátka tématem číslo jedna.

Asi nemá smysl na tomto místě rozebírat, jak koronavirus ovlivnil (a stále ovlivňuje) naše životy, společnost a ekonomiku. Ostatně tomu jsme se několikrát věnovali již dříve (např. zde nebo zde).

Pokud vás zajímá, jaký měl koronavirus dopad na trh a chování spotřebitelů nebo hledáte konkrétní tipy, na co se zaměřit v nové situaci, přečtěte si náš článek.

Pandemie a související restrikce se v online světě naštěstí projevily podstatně méně, než tomu bylo v jiných oblastech. Díky tomu jsme situaci ustáli bez větších obtíží a nemuseli výrazněji měnit své plány. FAPI tak i letos získalo bezpočet nových funkcí a vylepšení. Pojďme si připomenout alespoň ty nejvýznamnější.

Online platby na vzestupu

Na poli online plateb byl letošní rok obzvláště „úrodný“. Hned na začátku roku jsme do FAPI přidali podporu služby Twisto Pay pro odložení platby za objednávku. Vaši zákazníci tak mohou objednané zboží či službu nejprve vyzkoušet a zaplatit až po určité době.

V létě jsme FAPI propojili se dvěma významnými hráči mezi platebními branami.

Platební brána Pays je mimořádná zejména jednoduchostí a rychlostí integrace, kdy můžete začít přijímat online platby doslova do několika minut.

Služba Stripe je pro změnu lídrem online transakcí na globálním trhu. Proto pokud vaše obchodní aktivity směřují do zahraničí, neměla by chybět ve vašem arzenálu.

Na sklonku roku jsme pak ve FAPI přivítali již dlouho očekávanou platební metodu Apple Pay, která rychle získává na popularitě mezi příznivci nakousnutého jablka.

Nově, více, lépe a kvalitněji

Celá řada nových funkcí a vylepšení rozšiřuje možnosti FAPI jako prodejního nástroje v různých situacích. Mají tak přímý vliv na úspěch vašeho online prodeje.

Produkt na zkoušku (trial) můžete nabízet na období odlišné od délky trvání plnohodnotného produktu za standardní cenu. Po vypršení zkušební doby FAPI zákazníkovi automaticky vystaví fakturu nebo dokonce strhne platbu z karty v plné ceně.

U předplatného můžete vystavovat faktury na další období volitelně s časovým předstihem, aby měl zákazník dost času na jejich zaplacení.

Asi nejviditelnější změnou bylo uvedení nového vzhledu prodejního formuláře, který nabízí intuitivnější rozhraní a jednodušší nastavení i přizpůsobení vzhledu.

Nastavení vzhledu prodejního formuláře

Hitem letošního roku se staly vouchery, které držely nad vodou řadu podnikatelů a firem v době koronavirových omezení. Podporu pro prodej voucherů včetně nástroje pro jejich kontrolu a uplatnění najdete od podzimu i ve FAPI.

Uplatnění voucheru

Prodáváte přístup k článkům na svých webových stránkách? Pak by vám neměla uniknout nová verze rozšíření FAPI Locker, které letos doznalo výrazných vylepšení.

Rozšířili jsme také možnosti napojení na další nástroje pro e-mail marketing. Kontaktní údaje svých klientů (včetně hodnot vlastních polí z objednávky) můžete nově automaticky přenášet do aplikací MailerLiteMailchimp.

Pokud podáváte do zahraničí, bude vás jistě zajímat, že FAPI se každý rok naučí několik nových jazyků. Prodejní formulář i faktury tak můžete přizpůsobit jazyku svých zákazníků. Letos přibyla italština, portugalština, francouzštinačínština. Zkrátka „kolik jazyků znáš, tolikrát jsi úspěšným obchodníkem“. 😉

Aby se vám lépe prodávalo

Nezapomínali jsme ani na to, aby se vám FAPI dobře ovládalo a všechna nastavení byla co možná nejjednodušší.

Letos tak ve FAPI přibylo několik rozšíření a vylepšení ve filtru faktur. Nově jsme přidali možnost filtrování a řazení do přehledu klientů a produktů.

Zjednodušili jsme také přesouvání produktů a akcí v nastavení prodejního formuláře.

Zástupné symboly do svých e-mailůupomínek nově vložíte na zvolené místo pouhým výběrem příslušného údaje z nabídky.

A když potřebujete zjistit všechny podrobnosti o operacích, které se děly s vašimi fakturami, stačí nahlédnout do jejich historie změn, kde se zaznamenává a přehledně zobrazuje mnohem více informací, než tomu bylo dříve.

Jak dál v roce 2021?

Tuto otázku si možná klade mnoho z vás. Nepochybujeme o tom, že podnikání v online světě patří budoucnost a že s námi jste na té správné lodi, se kterou bezpečně proplujete nejen koronavirovou krizí.

Pokud vás zajímá, kam se bude FAPI ubírat v následujícím roce, jako malá ochutnávka může posloužit výčet novinek, které pro vás připravujeme:

  • dárkové vouchery
  • mobilní aplikace
  • WordPressový plugin pro správu členských sekcí
  • interní prodejní stránka FAPI
  • správa předplatného
  • obrázky produktů
  • přihlášení do FAPI přes Google a Facebook
  • nové šablony prodejního formuláře
  • integrace dalších e-mailingových nástrojů a bank
  • individuální slevové kódy
  • pokročilý upsell
  • pokročilé statistiky

Jako obvykle jsme si pomyslnou laťku pro příští rok nasadili zase o kousek výš. Budeme moc rádi, když nám i nadále zachováte přízeň a my budeme moci svými službami podpořit vaše podnikání.

Přejeme vám mnoho štěstí a úspěchů v roce 2021.

Komentáře
  1. Jiří Franěk napsal:

    Co si máme představit pod „pokročilý upsell“ ?
    Plánujeme se všemi klienty přejít na jiný systém, protože s těmi upselly to byla zatím bída a na podpoře říkali, že nic takového nepřipravujete.

    Možná se to již změnilo. Můžete popsat jakým způsobem má pokročilý upsell fungovat? Půjde vytvářet on damand platby předtím než se zobrazí upsell stránka?

    • Radim Topič napsal:

      Naše představa „pokročilého upsellu“ zahrnuje několik vlastností a funkcí. Mimo jiné získání platby od zákazníka ještě před zobrazením první upsellové stránky, což je přesně to, co popisujete. Dále by upsell měl umět postupné zobrazení více upsellových stránek (oproti současné jedné), a to navíc s podmíněným zobrazením v závislosti na objednaném produktu. To znamená, že by se upsell zobrazil např. jen tehdy, pokud zákazník vložil do objednávky vybraný produkt.

      Podotýkám, že je to zatím předběžná idea, která se do realizace může ještě změnit.

  2. Elena napsal:

    Dobrý deň, a prosím Vás, zmenu v tarifoch za FAPI nechystáte? Ten interval 11-100 objednávok je neskutočne veľký a „nespravodlivý“. Stačí, že prekročím počet objednávok o 1-2 a platím rovnako ako tem, či ich má 50 či 100… Je to dosť frustrujúce a odrádza to. Konkurencia to má riešené inak a často sa pre ňu ľudia rozhodujú práve z tohto dôvodu.
    Ideálne by bolo podľa mňa zaviesť systém % z obratu, aby sa aj klienti, ktorí začínajú a majú na začiatku možno nízku hodnotu svojich služieb a produktov, ktoré chcú ale predávať vo veľkom a postupne pridávať drahšie produkty, nebáli predplatiť si FAPI. To je len môj názor 😉

    • Radim Topič napsal:

      Když jsme před několika lety hledali nejvhodnější tarifní model, zvažovali jsme více variant, mimo jiné i podle obratu. To ovšem narazilo na velkou vlnu nevole u našich klientů, kteří takový model vnímali jako velmi nespravedlivý. De facto jako „zdanění“ svého obratu – když uživatel prodává produkt za 100 Kč a produkt za 10000 Kč, za stejnou službu zaplatí v druhém případě 100x více. Nakonec jsme zvolili tarify odvozené od počtu vystavených objednávek, které jsou nejvíc v relaci s poskytnutou službou (automatizovaným zpracováním objednávky).

      Je přitom zřejmé, že jeden tarifní model, který by byl univerzálně atraktivní pro všechny, neexistuje. Pro obchodníky, kteří téměř neprodávají nebo nabízejí jen velmi levný produkt, může být FAPI drahé, ale pro ty, kteří se online prodejem živí, je náš tarifní model naopak velmi příznivý.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů