Vyzkoušeli jsme Notifikuj

A výsledek? Zvýšení konverzního poměru naší Homepage o 30,95 %. Proto jsme se rozhodli představit Notifikuj i Vám, našim věrným čtenářům. Je totiž docela pravděpodobné, že i Váš web může díky notifikacím zaznamenat ještě lepší výsledky.

Jak a proč notifikace zvyšují konverzní poměr?

Notifikace fungují díky fenoménu zvaného sociální důkaz. Ten působí na podvědomí návštěvníků webu a vyvolává v něm pocit, že i on by měl nakoupit či poptat Vaší službu. 

Sociální důkaz vychází z toho, že lidé mají tendenci posuzovat chování ostatních lidí a tímto chováním se inspirovat. Ačkoliv si často myslíme, že jsou naše rozhodnutí neovlivnitelná, tak je tomu ve většině případů právě naopak. Sklon rozhodovat se podle toho, jak se chovají ostatní je přirozený instinkt, který nám už od dávných dob pomáhal vyvarovat se nebezpečí a přežít.

Na webech to funguje úplně stejně. Pokud vidíme, že ostatní návštěvníci e-book, info produkt či službu kupují a poptávají, tak nám to vnitřně napovídá, že můžeme nabídce důvěřovat a bude dobré, pokud také nakoupíme. Notifikace jsou přesně tou drobností, která návštěvníka webu popíchne k dokončení objednávky nebo k zaslání poptávky. 

Sociální důkaz byl otestován na lidech!

Schválně si teď sami na sobě vyzkoušejte sílu a vliv sociálního důkazu. Představte si tuto situaci:

Ve Vaší ulici probíhá iniciativa na úsporu energie, která vás nabádá, abyste místo klimatizace začali používat větráky. Jako důvod pro změnu uvádí následující tvrzení:

  1. Můžete ušetřit 1 200 Kč měsíčně za služby.
  2. Můžete zabránit úniku 130 kg skleníkových plynů za měsíc.
  3. Úspora energie je společensky odpovědný přístup.
  4. 77 % vašich sousedů používá místo klimatizace větráky – je to oblíbená volba obyvatel.

Které vyjádření by Vás ke změně přesvědčilo?

V rámci vědecké studie byly do stovek domácností náhodně doručeny letáky s cílem přesvědčit obyvatele o vhodnosti změny. Neomylně zvítězila čtyřka. První tři důvody jsou také zajímavé a platné samy o sobě, ale rozhodnutí ostatních (tedy sociální důkaz) je silnější a vede k akci. “Dělají to ostatní? Dobře, tak to neřeším a udělám to také tak, protože to je správné.”

Známější a snad ještě očividnější je „ručníkový“ experiment. Majitelé hotelu nechali v pokojích nainstalovat cedulky s odlišnou prosbou. První skupinu hotelových hostů požádali o opakované použití ručníků z důvodu ochrany životního prostředí. Druhou vyzvali, aby se připojila k ostatním hostům, kteří opakovaným použitím ručníků chrání životní prostředí. Není divu, že výzva z druhého štítku se setkala se znatelnější odezvou. A vy už víte proč.

Pro jaké weby je sociální důkaz vhodný

To je ta krása sociálního důkazu. Je použitelný všude, kde po návštěvníky chcete nějakou akci. Ať už je to web zaměřený na prodej kurzů, e-booku, poptávkový web nebo dokonce klasický e-shop. Na všech bude sociální důkaz fungovat, protože ovlivňuje podvědomí návštěvníka a zvyšuje šanci, že dokončí akci, kterou po něm chcete. 

Co můžete v notifikacích od Notifikuj zobrazovat

Ukažte všem novým návštěvníkům frmol na Vašem webu. K tomu můžete využít tyto notifikace:

  • Poslední události – každý nový návštěvník se dozví, že u Vás lidé nakupují nebo se registrují. Notifikace zobrazí každou novou událost, která se na webu stane. To v nových návštěvnících vyvolá pocit bezpečí, důvěry a zvýší šanci na dokončení požadované akce.
  • Statistiky návštěvnosti – ukazují cvrkot na Vašem webu. Kolik lidí ho navštívilo za poslední dny a dokonce i aktuální počet návštěvníků na webu. 
  • Recenze z Heuréky a Zboží.cz – máte recenze na těchto portálech? Výborně. ukázat spokojenost ostatník zákazníků je tím nejlepším prodejním argumentem. 
  • TOP nabídka – notifikace plně ve Vaší režii.Nabízíte k e-booku, kurzu nějaký další benefit? Komunikujte to transparentně pomocí malé notifikace každému novému návštěvníkovi webu.

POZOR, Notifikuj není pro nikoho, kdo by chtěl v notifikacích zobrazovat nepravdivá data. Do notifikací nelze nahrát žádné fiktivní objednávky, registrace ani návštěvnost. Co se nestane na webu, to se v notifikacích nezobrazí!

Podívejte se na celý test Notifikuj na FAPI. Nám notifikace zafungovaly výborně. Zvyšte konverzní poměr i Vy díky notifikacím.

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů