Své on-line kurzy prodává ve FAPI i na Shoptetu: Na jednom z nich má Hana Moneam 627⨉ vyšší konverzní poměr – uhodnete, na kterém?

Říkáme to pořád, na některé věci se e-shop prostě nehodí. A tady je důkaz. Stačí trochu změnit prodejní strategii a hned můžete mít i 600 násobně více objednávek. 

A to se netýká jen prodeje on-line kurzů. Ale o tom si povíme až v článku.

Hana Moneam provozuje naprosto klasický e-shop s přírodní vlasovou kosmetikou NATUBEA (odkaz najdete na konci článku). Vedle něj ale rozjíždí ještě druhý byznys: on-line kurzy o bezšamponové metodě mytí vlasů, v nichž ukazuje, že žádná kosmetika není potřeba.

Na první pohled by se mohlo zdát, že si … do vlastního hnízda. Opak je ale pravdou. E-shop a kurzy se totiž geniálně doplňují. Hanka si z jedné skupiny klientek, které hledají alternativu k běžným šamponům, vyráběným z ropných derivátů, vychovává druhou, jíž předává své know-how.

Hanka své on-line kurzy nabízí jak na e-shopu, tak na vlastním webu, který si speciálně kvůli tomu založila. A nás samozřejmě zajímá, kde se jí prodávají lépe. Hančina odpověď je ale celkem prostá.

„Řeknu to na rovinu: bez FAPI bych žádné on-line kurzy neprodala“

E-shop na Shoptetu Hance běží čtyři roky. Za poslední rok jej navštívilo 214 tis. zákaznic (míra okamžitého opuštění je 62 %), které tu nechaly tržby v nižším řádu milionů (přesné číslo si Hanka zveřejňovat nepřeje). Jeho celkový konverzní poměr je 2,66 %.

Průměrný konverzní poměr návštěv vs. nákupů celého e-shopu je 2,66 %.

Hanka tu má i samostatnou kategorii pro on-line kurzy, které je možné si k produktům do košíku přihodit. Aby jí i na e-shopu fungovala nějaká základní automatizace, využívá k tomu v Shoptetu doplněk třetí strany. 

Ten ale neumí předat data do nástroje pro e-mail marketing (Hanka používá SmartEmailing), takže se po zakoupení nespustí připravená e-mailová sekvence. A nedokáže ani vygenerovat a poslat přihlašovací údaje do členské sekce s kurzem. Tohle všechno musí dělat ručně.

Stojí to za tu námahu navíc? Kolik se tu za poslední rok prodalo kurzů? 28…

Za rok na e-shopu Hanka prodala jen 20 kurzů Živé vlasy a 8 webinářů Co vám kadeřnice neřekla. To znamená, že celkový konverzní poměr návštěva e-shopu → nákup kurzu je 0,013 %.

Na e-shopu kurzy úplně zapadly a zákaznice tu o ně nemají zájem.

Pro on-line kurzy je třeba zvolit trochu jinou prodejní strategii

Proto se loni v březnu rozhodla spustit separátní web s FAPI formulářem, na kterém nabízí čistě jen on-line kurzy. Ty je totiž třeba prodávat trochu jinak. 

Hanka si tu pod vlastním jménem buduje pozici experta v oboru. Vytváří si se zákaznicemi mnohem bližší vztah. Pro on-line kurzy je ale také třeba přizpůsobit celý prodejní proces.

Vedle kompletní automatizace je hlavní problém Shoptetu, že v něm nejdou vytvářet jednoduché prodejní stránky bez horního menu, které by se soustředily jen a jen na prodej jednoho produktu.

A to právě s FAPI jde. Každý kurz má tak vlastní prodejní stránku s podrobným popisem, prodejními argumenty, Hančiným příběhem, referencemi, FAQ atd., které zákaznice postupně zahřívají a motivují k nákupu. Tahle stránka narozdíl od produktového popisku v e-shopu skutečně prodává.

Hanka na svém e-shopu nabízí i 2 on-line kurzy. Za celý rok se jich tu ale dohromady prodalo jen 28. Produktový popisek k přesvědčení zákaznic prostě nestačí.

S prodejní stránkou Hanka dosahuje klidně i 627⨉ lepšího konverzního poměru

Za 1. rok tak má Hanka 513 objednávek kurzů v hodnotě přes 550 tis. Tržby jsou zatím spíše skokové. Těch 513 objednávek je totiž výsledek pouhých 3 facebookových kampaní.

V nich Hanka výměnou za kontakt nabízí minikurz zdarma, a v následné e-mailové sérii pak teprve prodává samotný kurz.

Teď plánuje připravit i nějaký evergreen – kurz, který bude k dispozici celoročně, aby ten příjem byl trochu stabilnější. 

Plus k tomu bude dál dělat minimálně 4x za rok i kampaně. V nich si vytvoří si klasickou cestu zákazníka, přes magnet zdarma na levnější produkt a dál na dražší produkty. To jí násobně zvýší CLV (hodnotu zákazníka).

Využít chce i toho, že FAPI umí hned dvojí upselling. Ten jí zas zvýší průměrnou hodnotu objednávky.

Tržby za on-line kurzy jsou zatím jen skokové, podle toho, kolik kampaní Hanka za rok stihne připravit.

A jaké jsou tedy zatím její konverze? 

Prodejní stránku Hančina nejúspěšnějšího on-line kurzu Čarovlásky navštívilo 1 188 lidí a z nich 53, tzn. 4,4 %, nakoupilo

U kurzu Živé vlasy, který se prodává i na e-shopu, je to 32 nákupů z 537 návštěv, tzn. 5,9 %. A webinář Co vám kadeřnice neřekla koupilo 80 z 981 návštěvníků, tzn. dokonce 8,15 % – to je 627⨉ lepší výsledek!

Takových čísel by na e-shopu nikdy nedosáhla, a to zejména kvůli výše zmíněnému důvodu: Prodejní stránka dává Hance mnohem větší prostor odprezentovat svou nabídku a přesvědčit k nákupu. 

Zákaznice tu také nerozptyluje žádná další nabídka, žádné menu.

Jedinou akcí, kterou na stránce mohou udělat, je kliknout na tlačítko „koupit“.

Přes FAPI ta automatizace jede jako po másle

Oproti složité a polovičaté automatizaci přes doprogramované doplňky je prodej ve FAPI vyřešen o dost lépe. Hančinou prací v podstatě je jen to, aby se o kurzu lidé dozvěděli a koupili ho – tedy marketing.

Zbytek už zařídí FAPI: stejně jako e-shop i FAPI vytvoří a rozešle všechny faktury a pak pohlídá jejich zaplacení, pak předá data do ostatních aplikací (v tomto případě hlavně spustí akci na odeslání e-mailové sekvence) a navíc zákazníkům vytvoří a pošle i přístupové údaje ke kurzu.

Na webu zákaznice kurz nakoupí a hned se tu do něj mohou i přihlásit. FAPI jim po zaplacení objednávky vygeneruje přístupové údaje a pošle je i s fakturou na e-mail.

FAPI vs. Shoptet si rozhodně zaslouží další testování. Co dál Hanka chystá?

To nás přivádí k další otázce: Nebylo by pro Hanku výhodnější přes FAPI prodávat i fyzické produkty? Přeci jen, dobře napsané prodejní stránky mívají mnohem vyšší konverzní poměr, o kterém si klasický e-shop může nechat jen zdát.

Dokonalým příkladem je Hančina kniha Velký průvodce živou péčí. Stejně jako on-line kurzy, i tu prodává jak na e-shopu, tak přes prodejní stránku s FAPI formulářem na svém osobním webu.

Na prodejní stránce má z 1 079 návštěv 110 nákupů, tzn. konverzní poměr je krásných 10 %. V e-shopu stránku s produktem navštívilo 584 lidí a nákup dokončilo jen 22, tzn. 3,76 %.

Toto srovnání ale není úplně fér, protože prodejní stránku s knihou Hanka propagovala v newsletteru zaslaném na databázi svých klientek (což je trochu něco jiného než studená návštěvnost na e-shopu). 

Hanka nicméně podotýká, že zájemkyně, které u ní pravidelně kupovaly kosmetiku, si nakonec pro knihu šly raději na e-shop, aby nemusely platit dvojí poštovné.

Velkého průvodce živou péčí Hanka prodává jako kombinaci tištěné knihy a e-booku. Ve FAPI to není problém – e-book se po zaplacení objednávky odešle ihned s fakturou a ke knize se Hance vygenerují štítky pro Zásilkovnu

V Shoptetu ale musela e-book posílat mailem ručně, což ji zbytečně zdržovalo. Proto tam teď Průvodce nabízí pouze v tištěné podobě.

Problém je, že Hanka má na svém e-shopu opravdu velké množství produktů. Psát pro každý z nich zvlášť prodejní stránku a nabízet je přes objednávkový formulář asi nedává moc smysl. Na to je skutečně lepší mít e-shop.

Zajímavé by ale třeba bylo vybrat jeden nejprodávanější produkt, vlajkovou loď, a pro tu zkusit připravit tzv. prodejní trychtýř, tedy onu cestu zákazníka. Dobře mu prodat to nejlepší ze svého zboží, získat si jeho důvěru a v následných newsletterech ho už směřovat na e-shop.

Hanka teď plánuje prodávat startovací balíčky: kosmetiku a k nim voucher na kurz za zvýhodněnou cenu.

Chcete prodávat tak dobře jako Hanka? Vyzkoušejte si FAPI ještě dnes, bez závazků.

Rozhodně dává smysl e-shop a on-line kurzy ve FAPI více provázat

Klasické e-shopové řešení a objednávkový formulář se mohou skvěle doplňovat. Největší smysl dává je co nejvíce propojit. 

Proto Hanka přesunula všechny základní automatické e-mailové kampaně (slevu na první nákup, opuštěný košík, dárky k svátkům) ze Shoptetu na SmartEmailing, který má propojený i s FAPI. Teď má všechny kontakty pěkně pohromadě v jedné databázi a může s nimi lépe pracovat.

Podívejte se, jak Hanka prodává on-line kurzy na e-shopu a jak na svých webových stránkách:

E-shop: https://www.natubea.cz/online-kurzy/

Web s prodejními stránkami a FAPI: https://hanamoneam.com/online-kurzy/

A tady je jedna její stránka s magnetem na sběr kontaktů. Stáhněte si ho, ať vidíte i navazující e-mailovou sekvenci: https://hanamoneam.com/henna-free-e-book/

5/5 - (3 votes)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů