Podívejte se na náš krátký checklist a sami si odpovězte, zda jste již připraveni.
Vášeň sama o sobě nestačí, ale bez ní to nejde. Ujistěte se, že chcete podnikat v něčem, z čeho jste opravdu nadšení a co milujete, spíše než že se jen snažíte vyhnout frustraci ze svého současného zaměstnání.
Při rozjezdu svého podnikání budete čelit mnoha zavřeným dveřím a „NE“. Aby vaše loď překonala počáteční bouři na moři, musíte mít ve svůj produkt nebo službu hlubokou důvěru.
Prosperující firma existuje jen tam, kde lidé platí za to, co vy milujete. Než opustíte své běžné zaměstnání a začnete podnikat, ujistěte se, že pro váš produkt existuje dostatečný trh.
Sen o tom, že do roka vyděláte milión bez toho, abyste věděli jak se k němu dostanete, zůstane jen snem. Načrtněte si plán s jednotlivými kroky v čase, který vás k vašemu snu povede.
Vaše značka je spojnicí mezi vámi a světem tam venku. Jste vtipní, přátelští, profesionální nebo přesní, důvěryhodní či tvrdě business? Dobře si rozmyslete, co má vaše značka komunikovat a jak chcete, aby se s ní zákazník identifikoval.
Ne každý, kdo je skvělý pekař, by měl otevřít pekárnu. Je tu tolik dalších věcí, které musíte jako podnikatel znát… Pokud toho o podnikání už víte hodně – včetně věcí, jako jsou marketing, obchod a finance – jste v mnohem silnější pozici svou vlastní firmu nastartovat.
V online světě je komunikace tou nejdůležitější věcí. Pokud se vyznáte v sociálních sítích, email marketingu a v tom, jak tvořit a publikovat kvalitní a zajímavý obsah, máte na internetu skoro vyhráno. Toto jsou totiž cesty, jak své klienty oslovíte a vybudujete si s nimi důvěru, která vede k prodeji.
Webová stránka sama o sobě nic neprodá. Je třeba se zorientovat v tom, jak to udělat, abyste online prodávali 24 hodin 7 dní v týdnu přímo z vaší webové stránky. Jak automaticky přijmout objednávku, nechat klienta zaplatit online, zaslat daňový doklad a nakonec i samotný produkt. Jinými slovy najít vhodný online prodejní nástroj.
Majitelé firem vědí, že podnikání v sobě zahrnuje určitá rizika. Je možné, že nikdy nebudete ziskoví, ale je také možné, že vaše firma poroste tak rychle, až budete ohromeni. Pokud jste schopni porozumět těmto rizikům a řídit je, je to jasné znamení, že jste na podnikání připraveni.
Tento seznam rozhodně není úplný, přinejmenším vám však pomůže alespoň trochu zjistit, zda jste připraveni začít své vlastní podnikání. Pokud si sebou ještě nejste jisti, vezměte tento seznam jako check list kroků, které musíte splnit, abyste s podnikáním mohli začít.
Dobře se bavte a hodně štěstí!