Že internet “rovná se” spoustu nejen obchodních příležitostí asi netřeba zdůrazňovat.
Je ale online podnikání, díky kterému můžete uplatnit svůj potenciál, opravdu vhodné i pro vás?
Podívejme se blíže na 3 příklady ze života, kdy se lidé rozhodli částečně přesunout své podnikavé aktivity na internet.
Obecně se dá říci, že využití online světa k podnikání je vhodné i pro všechny z vás, kteří umějí předat své kvalitní know-how do digitální podoby.
Pokud dovedete o svém umění něco napsat, namluvit nebo natočit video, máte díky “době internetové” šanci nabízet svou hodnotu daleko většímu publiku.
Tím také samozřejmě vytvoříte daleko větší prodejní páku než v běžném světě setkávání se tváří v tvář.
Klíčovou výhodou tedy je, že vás díky internetu snáze najde váš potenciální zákazník a že jich může být daleko více, protože online propagace má daleko větší dosah.
Že si stále nedovedete online podnikání představit?
Předpokládejme, že jste:
Denně v ordinaci. O každého svého klienta se snažíte co nejlépe postarat a den co den chodíte domů ztahaná jako pes.
Klienti se ale vrací, a tak jich zvládáte jen velmi málo.
Pak ale objevíte úžasnou metodu, jak si trvale uzdravit záda a zbavit se téměř veškerých bolestí pohybového aparátu.
Jak ale všem těm klientům rychle pomoci a dovést je k tomu, aby se z těch potíží co nejdříve dostali cvičením sami?
Vytvoříte – ebook, natočíte online tréninkový kurz, pořádáte víkendové kurzy.
A to vše lze propagovat či rovnou prodávat na svých webových stránkách.
Příklad takového fyzioterapeuta najdete zde.
Vystudovali jste fakultu strojního inženýrství, ale záhy jste opustili vizi korporátního zaměstnance. A protože jste se na vysoké něco naučili, rozhodnete se toho využít.
Přemýšlíte a dojdete k tomu, že vám dává smysl podporovat studenty vysokých škol v jejich cestě za zdárným dokončením studia.
Vytvoříte své přednášky, nasdílíte videosbírky řešených úloh, nabízíte online či osobní doučování.
Kde jinde na jednom místě pak zveřejnit vaše dílo než na svých webových stránkách?
Ani toto není smyšlená postava – koukněte sem.
Strávili jste tisíce hodin u klavíru a hraní prostě milujete.
Životní poslání se vám zdá býti jasné, a tak se snažíte inspirovat k hraní na klavír i ostatní.
Představa denního docházení do základní umělecké školy se vám z nějakých důvodů nezdá, a tak přemýšlíte.
Získáváte konkrétní představu, jak sdílet umění a krásu hraní na klavír jinak – lépe.
A tak vytvoříte – blog, ebooky, učební videa na youtube, nabídku individuální výuky.
To vše na vašem webu – na vašem “prodejním pultu”.
Pokud jste po letech opět zahořeli touhou ke klavíru, našli jsme jednu učitelku online…
Věříme, že si nyní dost živě dovedete představit, jak byste se nyní díky internetu realizovali a jaký hodnotný obsah lidem nabízeli.
Jen směle do toho.
Dejte dohromady obsah, vyberte vhodné online nástroje a začněte (se) prodávat.
Asi by bylo fér ještě uvést také příklady “povolání”, u kterých si výhodnost online podnikání neumíme zatím úplně představit.
Ne. Opravdu nás žádné nenapadá. 🙂