Všeho moc škodí. Toto slýcháváme od lidí často, například v kontextu s jídlem. Možná si ani neuvědomujeme, jak pravdivé je tohle přísloví i v ostatních oblastech života.
Prodej nevyjímaje. A právě v těchto dnech to lze nejvíce pozorovat. Zákazník, pod tíhou všemožných předbíhajících se akcí, černých pátků a vánočních poutačů, rezignuje a v takové stresové situaci často ani nenakoupí, protože jeho pozornost je roztříštěna na všechny strany.
Co tedy zkusit opačnou strategii? Namísto prodejní bouře nabídněte teplý a pohodlný úkryt. Klidně ve vašem e-shopu. 😉
Vytvořte i ve svém prodeji klidnou vánoční atmosféru. Poraďte mu, jak by měl Vánoce bez stresu zvládnout. Že by se měl vyhýbat spěchu a místo toho si užívat okamžiky.
S vaším obchodem online to jistě udělá i s nohama v ponožkách u krbu. Pohrajte si s jeho představivostí a připomeňte mu, co vaše zboží nebo služby přinesou jeho blízkým a jak hezké Vánoce díky tomu budou mít.
Doporučte mu, jaké dárky se hodí pro různé členy rodiny. Mnoho lidí stále tápe a neví, co mají svým blízkým pořídit, co konkrétně by jim udělalo radost.
A bezpečí vytvořte jasnými podmínkami, garancí nebo skvělou zákaznickou podporou.
Dejte mu přesné informace o doručení a záruku na doručení do určitého data. Ujistěte ho, že když nevybere správnou velikost, může se spolehnout, že se po svátcích bez otázek postaráte o neprodlenou výměnu.
Zapojte reklamu, která bude šířit poselství Vánoc a ne bitvu akcí a slev.
Vytvořte poutavou grafiku nebo napište zajímavý vánoční příběh, jak vaše služby nebo produkt Vánoce zachránily či vylepšily.
Nabízíte masérské služby? Sváteční relaxační masáž, která zrovna před rokem pomohla panu Karlovi po štědrovečerním sáňkování, bude zajímavý a vtipný způsob prodeje, který chytne zákazníka za srdce.
Buďte zákazníkům v této době oporou. Nesnažte se za každou cenu něco prodat. Staňte se nositelem dobrých a užitečných zpráv.
Budujte dobré vztahy i pocity, protože spokojení lidé se snáze stávají spokojenými zákazníky. 🙂