Je snadné vydělat peníze, když se vám zákazníci hrnou, ekonomika se rozvíjí a všichni jsou šťastní.
Ale co se stane, když se to změní?
Pokud jste vybudovali firmu jako hrad z písku, nebude existovat dlouho.
Dobří podnikatelé v celé historii dokázali vybudovat impéria, která by odolala bouři trvající roky.
Zde je několik tipů, jak to udělat, abyste se k nim mohli zařadit.
Krachující ekonomika vytváří titulky a způsobuje, že se lidé stresují a vzdávají.
Podniky, které v těžkých časech přežijí a dokonce se jim daří, řídí lidé, kteří se více zaměřují na podnikání než na svět kolem nich.
Ano, musíte těmto okolnostem věnovat pozornost a třeba se i přizpůsobit neustále se měnícím potřebám vašich zákazníků.
Ale nemusíte se obávat, že vaši zákazníci přestanou kupovat váš produkt.
Pokud budete stále plnit jejich potřeby, budou stále přicházet – dokonce i v případě finanční krize.
Mít váš produkt nebo službu dává lidem pocit normality a stability, a to je důležité.
Pamatujte, proč vaše společnost existuje, zaměřte se na tento účel a vaše podnikání poroste.
Lidé jsou přelétaví.
Po letech používání jednoho typu šamponu udělají změnu, protože reklama slibuje další minerály pro posílení vlasů.
Vzhledem k tomu byste se měli o své stávající zákazníky ucházet každý den, jinak odejdou, když to nejméně očekáváte.
Místo toho, abyste vystavili své podnikání riziku ztráty zákazníků, staňte se zloději zákazníků.
Největší společnosti neustále pátrají po tom, co spotřebitelé hledají, aby jim to dali.
Zjistěte, co vaši zákazníci chtějí, a najděte způsoby, jak jim to dát.
Udržíte tak svou zákaznickou základnu a do svého tábora přitáhnete nové lidi, kteří by si nikdy nepomysleli, že by opustili vaše konkurenty.
Když je třeba ušetřit, jako první to většinou pocítí marketing.
Je to proto, že hodně společností považuje marketing za výdaje navíc.
To je omyl ze dvou velkých důvodů:
Když vaše konkurence ze strachu omezí marketing, zbystřete a vytáhněte své nejsilnější marketingové trumfy.
Vyhrajete bitvu o prostor, který vaše konkurence nechala otevřený, a ovládnete trh.
V podnikání je důležitý prodej – více prodejů = více peněz.
Chcete-li dosáhnout co největšího prodeje, neustále vyhodnocujte prodejní cestu zákazníka (funnel).
Jak v něm lidé začínají? Jak často se dostanou až k nákupu? Kde to vzdají?
Upravte ve funnelu místa, kudy vám z něj lidé unikají, a přeměňte je na vracející se zákazníky.
Pokud plánujete zbohatnout, musíte rozšířit zákaznickou základnu a k tomu nedochází náhodou.
Stává se to sledováním návyků zákazníků a hledáním způsobů, jak nasměrovat jejich návyky ve svůj prospěch.
Chcete-li mít prosperující firmu, musíte milovat, co děláte, a věřit, že vaše služba nebo produkt je potřebný.
Pokud o tom pochybujete, proč by u vás někdo chtěl nakupovat?
Věřte tomu, co vaše společnost nabízí, a vaše podnikání přežije všechny bouře, které vám přichystá proměnlivá ekonomika.
Inspirováno článkem ze serveru enterpreneur.com