4 způsoby, jak udržet návštěvníky na webových stránkách déle

Pán brouzdající po internetu

Zlepšete své konverze tím, že své publikum udržíte na webových stránkách.

Je důležité konvertovat co nejvíce návštěvníků na zákazníky, když zavítají na váš web poprvé, protože to může být vaše jediná šance.

70 až 96 procent návštěvníků se totiž po prvním prohlížení webových stránek už nikdy nevrátí.

Nejjednodušší způsob, jak zvýšit své šance na generování konverzí, je udržet pozornost návštěvníků déle. Čím více času stráví na vašich webových stránkách, tím větší je šance, že si něco koupí.

Zde jsou čtyři způsoby, jak návštěvníky vašeho webu udržet déle.

1. Použijte poutavý vizuální obsah

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak zvýšit průměrný čas na webu, je zahrnout do vašeho webu spoustu vizuálního obsahu.

Videa a infografiky jsou skvělými pomocníky pro zachování pozornosti při popisu produktu nebo služby a většinou návštěvníky na webu udrží déle než blogové příspěvky založené na pouhém textu.

Některé webové stránky, zejména vstupní stránky s jediným konkrétním cílem, mohou využívat vizuální prvky, které návštěvníkovi pomohou setrvat dostatečný čas, aby dokončili akci vedoucí ke konverzi. Ilustrativním příkladem je webová stránka TravelVisa.com.

Tvůrci používají pozadí videa kolem výzvy k akci, aby přitáhli návštěvníky do oblasti, kde začínají konverzní cesty.

Pokud by jejich webové stránky neměly tuto vizuální funkci, návštěvník by s velkou pravděpodobností stránku pouze zhlédl až dolů a pak odešel. Pozadí videa ale způsobí, že návštěvníka zaujme v první řadě oblast s vyhledávacími poli, kde se nachází také tlačítko pro akci.

Účelem toho způsobu je tedy maximalizovat pozornost na určité místo s výzvou pro první krok, což návštěvníka udrží déle.

2. Umístěte strategické výzvy k akci na každé stránce

Každá stránka na vašem webu by měla mít nějaký druh výzvy k akci, která nakonec vede ke generování zisku.

Například příspěvek na blogu by měl obsahovat odkazy na jiné stránky relevantního obsahu na vašem webu nebo více informací o konkrétním produktu nebo službě.

Pokud má někdo zájem nakoupit, ale není ještě úplně rozhodnut, popostrčení k dalším informacím může být klíčové pro nákup již během této návštěvy.

Jako příklad dobře poslouží stránky FAPI.

Příklad FAPI výzva k akci

Můžete také vytvořit obsah dostupný po vyplnění emailové adresy. Může jít například o podrobnou zprávu, případovou studii, videa a další užitečné informace.

Tímto způsobem poutáte pozornost zajímavým obsahem, a výměnou za to navíc získáte emailový kontakt do vaší databáze, který pro vás může být užitečný do budoucna.

3. Vytvořte několik vyskakovacích nabídek

Získat čas vyskakovací nabídkou (tzv. pop-up) je další způsob, který může být efektivní, když se návštěvník chystá opustit vaše webové stránky.

Existuje několik různých způsobů, jak můžete tuto možnost využít v závislosti na stránce, na které se návštěvník nachází:

Příspěvky v blogu

Můžete vytvářet vyskakovací okna s koncovým obsahem, které nabízejí návštěvníkovi možnost přesměrování na příslušný blogový příspěvek. Nastavte stránku tak, aby návštěvníky dovedla k dalším informacím, které by je mohly pomoci posunout k cíli konverze.

Stránky produktů

Pokud se návštěvník pokusí opustit stránku produktu, poskytněte mu možnost přečíst si recenze nebo informace týkající se konkrétního produktu, na který se právě díval.

Napište obsah, který odpovídá na často kladené dotazy. Pokud odpovíte na běžné otázky před prodejem, výrazně zvýšíte šanci na konverzi tohoto návštěvníka.

Nákupní košík

Opuštění nákupního košíku stojí společnosti spoustu peněz. Abyste návštěvníka udrželi v košíku, můžete nabídnout speciální nabídky, slevové kódy, nebo nabídnout přesměrování na konkrétní stránky vašeho webu s recenzemi.

4. Zjednodušte skenování obsahu

Lidé na internetu nečtou, ale skenují. Vnímají většinou jen zlomek slov, která skutečně napíšete.

Přesto můžete texty vytvořit tak, aby návštěvníci vstřebali to podstatné. Zaměřte se tedy na to, aby čtenář mohl stránku proskenovat.

Nejdůležitějším krokem je rozdělení obsahu na více částí, což velmi usnadňuje čtení.

Používáte-li správně nadpisy a podkapitoly společně se správným stylem formátování, můžete svou zprávu návštěvníkům předat ve velice krátkém čase.

Nezáleží tedy úplně na obsahu, ale na formě.

Vhodný formát textu pro letmé čtení zahrnuje:

  • odstavce o dvou až třech větách
  • popisná záhlaví
  • odrážky

Díky tomuto způsobu formátování lze informace např. z blogového článku vstřebat velice rychle.

Ne všichni návštěvníci budou číst váš obsah slovo od slova, takže takové uspořádání textu značně zvýší šance, že čtenář rychle získá podstatné informace.

Zároveň tím zvýšíte pravděpodobnost, že návštěvník klikne na stránku s produktem nebo s dalšími informacemi.

 

Inspirováno článkem z www.entrepreneur.com

Ohodnoťte tento post
Komentáře
  1. India visa e napsal:

    Commenting on a blog is an art. Good comments create relations. You’re doing great work. Keep it up.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů