Odpověď je velmi jednoduchá!
70 procent svého času věnujte prodeji.
Myslíte, že jsem blázen? Máte přeci tolik dalších věcí, na které se musíte zaměřit.
Budování brandu, webových stránek, komunikační strategie, ovládnutí sociálních sítí, provozní, účetní a další věci… Jak tedy můžete větší část svého dne zaměřit na prodej?
Jakmile to uděláte, transformuje to celé vaše podnikání.
Nové prodeje vám umožní najmout lidi na práci, kterou byste jinak museli zvládnout sami a které se i beztak chcete vyhnout. Kdo by chtěl po večerech párovat faktury, že? 🙂
Získáte finanční prostředky na další investice a rozvoj a pomyslné kolo úspěchu se začne roztáčet vysokou rychlostí.
Prodej sám o sobě je ale také velmi široký pojem.
Tady jsou 4 věci, na které byste se měli zaměřit mnohem dříve, než si myslíte.
Spoléhat se při prodeji téměř výhradně na doporučení nebo osobní kontakty je skvělé, když budujete svou značku a pověst a chcete získat reference.
Ale v momentě, kdy chcete, aby vaše podnikání rychle rostlo, budete muset přijít na to, jak získat zákazníky ve větším měřítku (například díky reklamě na Facebooku nebo Googlu).
Chcete další doporučení? Generujte více zákazníků tím, že za ně zaplatíte a oni pak půjdou a řeknou o vás svým přátelům.
Z vlastní zkušenosti víme, že nejlepší pohonnou hmotou úspěchu je přesvědčivá a atraktivní nabídka, která dokáže zaujmout nové zákazníky a proměnit je v zákazníky celoživotní.
Čtyři aspekty přesvědčivé nabídky:
Podívejte se na příklad, jak tyto aspekty zakomponovat a mít tak o 100 % větší úspěch než firmy, které je ve svých nabídkách nepoužívají.
Leady, které získáte z Facebooku nebo Googlu, pošlete na prodejní stránku nebo webinář zdarma, jako to udělala kosmetická firma Annemarie. K časově omezené hlavní nabídce navíc přidala vzorek kosmetiky v hodnotě 10 $ zdarma.
Dále klientům nabídla kupón v hodnotě 10 $ na další nákup (a zajistila si tak věrnost zákazníka) a ebook zdarma (bonusy). Nakonec ještě nabídla dopravu zdarma a vrácení peněz v případě nespokojenosti.
Ať už prodáváte prostřednictvím prodejní stránky, webináře, či po telefonu, tyto čtyři složky znovu a znovu akcelerují prodejní úspěch a zvyšují procento uzavřených obchodů.
Ne každý bude připraven od vás hned koupit. Pravděpodobně jste už slyšeli, že běžný člověk od vás koupí až poté, co ho minimálně 5x kontaktujete.
Díky automatizované emailové kampani můžete klienta zkontaktovat x-krát a získat si jeho důvěru, aniž byste museli trávit moře času tím, že se spojíte s každým klientem zvlášť třeba po telefonu.
Vytvořte si uvítací sérii emailů pro nové zákazníky.
Nabídněte jim hodnoty, které jim pomohou vás poznat a alespoň částečně řeší problém, na který hledají odpověď.
Nakonec je směrujte zpět k tomu, aby koupili vaše produkty a služby >> prodejní stránka.
Jakmile budete mít zdroj zákazníků, efektivní prodejní proces a automatickou emailovou kampaň, je čas začít sledovat výsledky. Až začnete chápat vaše metriky, budete moci nejen měřit své úspěchy, ale také zjistíte, jaké body vašeho prodejního procesu potřebují zlepšení.
Co byste měli sledovat?
Dívejte se na to, v jakém bodě je váš prodejní proces slabý, a zlepšete jej. Pokud například výrazně klesá míra otevírání emailů s každou další zprávou, kterou pošlete, zkraťte uvítací sérii nebo přeformulujte texty, aby byly atraktivnější.
Chcete letos dosáhnout na šesticiferné číslo v obratu?
Moje rada zní: Věnujte 70 % svého času prodeji a soustřeďte se na výše uvedené čtyři oblasti.
Hodně štěstí!