A výsledek? Zvýšení konverzního poměru naší Homepage o 30,95 %. Proto jsme se rozhodli představit Notifikuj i Vám, našim věrným čtenářům. Je totiž docela pravděpodobné, že i Váš web může díky notifikacím zaznamenat ještě lepší výsledky.
Notifikace fungují díky fenoménu zvaného sociální důkaz. Ten působí na podvědomí návštěvníků webu a vyvolává v něm pocit, že i on by měl nakoupit či poptat Vaší službu.
Sociální důkaz vychází z toho, že lidé mají tendenci posuzovat chování ostatních lidí a tímto chováním se inspirovat. Ačkoliv si často myslíme, že jsou naše rozhodnutí neovlivnitelná, tak je tomu ve většině případů právě naopak. Sklon rozhodovat se podle toho, jak se chovají ostatní je přirozený instinkt, který nám už od dávných dob pomáhal vyvarovat se nebezpečí a přežít.
Na webech to funguje úplně stejně. Pokud vidíme, že ostatní návštěvníci e-book, info produkt či službu kupují a poptávají, tak nám to vnitřně napovídá, že můžeme nabídce důvěřovat a bude dobré, pokud také nakoupíme. Notifikace jsou přesně tou drobností, která návštěvníka webu popíchne k dokončení objednávky nebo k zaslání poptávky.
Schválně si teď sami na sobě vyzkoušejte sílu a vliv sociálního důkazu. Představte si tuto situaci:
Ve Vaší ulici probíhá iniciativa na úsporu energie, která vás nabádá, abyste místo klimatizace začali používat větráky. Jako důvod pro změnu uvádí následující tvrzení:
V rámci vědecké studie byly do stovek domácností náhodně doručeny letáky s cílem přesvědčit obyvatele o vhodnosti změny. Neomylně zvítězila čtyřka. První tři důvody jsou také zajímavé a platné samy o sobě, ale rozhodnutí ostatních (tedy sociální důkaz) je silnější a vede k akci. “Dělají to ostatní? Dobře, tak to neřeším a udělám to také tak, protože to je správné.”
Známější a snad ještě očividnější je „ručníkový“ experiment. Majitelé hotelu nechali v pokojích nainstalovat cedulky s odlišnou prosbou. První skupinu hotelových hostů požádali o opakované použití ručníků z důvodu ochrany životního prostředí. Druhou vyzvali, aby se připojila k ostatním hostům, kteří opakovaným použitím ručníků chrání životní prostředí. Není divu, že výzva z druhého štítku se setkala se znatelnější odezvou. A vy už víte proč.
To je ta krása sociálního důkazu. Je použitelný všude, kde po návštěvníky chcete nějakou akci. Ať už je to web zaměřený na prodej kurzů, e-booku, poptávkový web nebo dokonce klasický e-shop. Na všech bude sociální důkaz fungovat, protože ovlivňuje podvědomí návštěvníka a zvyšuje šanci, že dokončí akci, kterou po něm chcete.
Ukažte všem novým návštěvníkům frmol na Vašem webu. K tomu můžete využít tyto notifikace:
POZOR, Notifikuj není pro nikoho, kdo by chtěl v notifikacích zobrazovat nepravdivá data. Do notifikací nelze nahrát žádné fiktivní objednávky, registrace ani návštěvnost. Co se nestane na webu, to se v notifikacích nezobrazí!
Podívejte se na celý test Notifikuj na FAPI. Nám notifikace zafungovaly výborně. Zvyšte konverzní poměr i Vy díky notifikacím.