Nápady na dárky, díky kterým budete pro své klienty na prvním místě

Dárek

Jedna z nejdůležitějších metrik v podnikání je tzv. mindshare. Co to je?

Je to to první, co vás jako zákazníka napadne, když se zamyslíte nad nějakým typem produktu, služby, nebo ideálně nad celým oborem.

To je důvod, proč Coca-Cola dominuje nad Pepsi, když přemýšlíte o “kole”.

Proto lidé tolik pijí Starbucks, i když za rohem je opravdu dobrá specializovaná kavárna.

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak dosáhnout mindshare, je věnování dárku.

Svátky, narozeniny nebo velké milníky jsou k tomu skvělou příležitostí, ale pozor.

Nevhodným dárkem si můžete i uškodit, takže dbejte na to, co odesíláte a co tím říkáte.

1. Dárkem se nemusíte předvádět

Nemusíte utrácet tisíce ve snaze se někomu finančně zavděčit.

Hodnotná láhev šampaňského v paměti neutkví, pokud příjemce šampaňské nepije a navíc skončí tak, že ji příjemce daruje někomu dalšímu.

Jsou to vaši klienti, vaši obchodní partneři.

Měli byste tyto lidi skutečně znát na hlubší úrovni a vaše obdarovávání by to mělo ukázat.

2. Běžný dárek nedávejte

Nebuďte podnikatelem, který pošle pero nebo mizernou USB nabíječku s vaším logem.

Tyto dárky budou rychle vyhozeny, protože jsou nežádoucí a nepotřebné.

Kromě toho budou mít nežádoucí vedlejší účinek – v očích klienta klesnete.

Bude to vypadat, jako by vám na tom, co posíláte, moc nezáleželo.

3. Cílem je být nezapomenutelný

Být nezapomenutelný znamená, že když příjemce uvidí váš promyšlený dárek, jste pro něj okamžitě v myšlenkách na prvním místě.

Chcete-li být zapamatovatelní, musíte dárek skutečně promyslet:

  • Co jsou vaši klienti za lidi?
  • Jaké jsou jejich koníčky?
  • Co potřebují ke své práci, co jim usnadní život?
  • Co je přiměje, aby žasli?

Jsou to nadšenci do fitness a libují si ve zdravých pamlscích?
-> Nějaká špičková hořká čokoláda, která vyhovuje jejich definici přijatelného dezertu, by byla hezkým nápadem.

Rádi tráví čas venku a nebo jsou milovníky přírody?
-> Bonsaj pro jejich kancelář by mohla být jedinečným a nezapomenutelným dárkem.

Závěrem

Když na vás klienti myslí častěji, a to i velmi pasivně, budou více náchylní k oslovení, když narazí na problém.

Pokud je to něco, co můžete vyřešit, získáte více zakázek.

Pokud je to něco, co sami vyřešit neumíte, můžete se seznámit.

To vše vede k vyšším příjmům.

Inspirováno článkem ze serveru www.enterpreneur.com.

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů