Jak prodávat více s menší námahou

Pravda je, že podnikání je hlavně o penězích. Samozřejmě nejen o nich. Víme, že chcete i pomáhat a být prospěšní, chcete naplnit nějaký cíl a vizi. Je ale jasné, že podnikat jste nezačali proto, abyste dělali charitu, ale abyste dosáhli výdělku a uživili se. Proto je jednou z hlavních otázek každého podnikatele, jak prodávat více a s menší námahou.

Jak na webu proměnit více lidí ve spokojené zákazníky?

1. Přilákejte potenciální zákazníky na web

V prázdném obchodě nic neprodáte, proto je návštěvnost základ. Musíte zařídit, aby na vaše stránky přišlo dost potenciálních zákazníků. Ti pak mohou projít přichystanou prodejní cestou a proběhnout cílovou čárou tj. dokončit objednávku. Možností, jak přitáhnout správné lidi na váš web, je mnoho.

  • Vlastní stránky a fanpage na sociálních sítích: Facebook, LinkedIn, Instagram, Youtube atd.
  • Články na vlastním blogu nebo na spřízněných webech.
  • Placená reklama.

To jsou základní cesty, po kterých mohou přijít návštěvníci s různým potenciálem a připraveností k nákupu. Někteří prodejní proces dokončí hned, jiné musíte před objednávkou chvíli opečovávat a pak jsou tu i tací, kteří se už nikdy nevrátí. Zaměřme se na ty, kteří by dokončit nákup mohli. Váš úkol je přimět je k dokončení objednávky. Jak to udělat jednoduše a s minimem práce a starostí?

2. Proměňte více návštěvníků v zákazníky

Pomineme-li technické a vizuální faktory stránek, které by nákup mohly překazit (nepřehlednost, nejasnost, nefunkční prodejní proces atd.), zbývá nám ještě faktor psychologický. Všichni víme, že prodávají emoce. Pokud se vám podaří eliminovat negativní emoce spojené s nákupem na minimum, máte mnohem větší šance k dokončení objednávky, než když se o to ani nepokusíte.

Ačkoliv jsme moderní lidé, naše mozky se v určitých případech chovají tak trochu neandrtálsky. Na tom není nic špatného, díky tomu jsme přežili. My, lidé, jsme společenští tvorové, a proto nás velmi ovlivňuje chování ostatních. Sledujeme je, vnímáme jejich rozhodování a inspirujeme se jím. To znamená, že zájem a činy jiného člověka jsou pro nás impulsem k vlastní aktivitě, ať už vědomě či podvědomě. V běžném obchodě se to děje přirozeně – vidíte lidi, kteří si zboží vybírají, nakupují a nebo už spokojeně odchází od pokladny. To všechno vás ovlivňuje v nákupu, pokud o daný produkt máte zájem. Nad tím nemusíte přemýšlet, a nemůžete to ani ignorovat.

Jak tohle dostat do online prostředí?

3. Notifikuj: nová aplikace pro zvýšení prodejů

S Notifikuj zobrazíte na webu cvrkot, který v on-line zůstává běžně skrytý. Tato jednoduchá aplikace aktivně zobrazuje notifikace na vašem webu a tím zprostředkuje návštěvníkům důkaz, že tam nejsou sami a že se nemusí bát nakoupit, protože už to udělala spousta lidí před nimi. Díky ostatním získají jistotu a zpětnou vazbu pro své vlastní rozhodnutí, které pro ně tak bude mnohem snadnější udělat. Necháte tak trochu prodávat své zákazníky za vás.

Jaké aktivity s Notifikuj na webu zobrazíte?

  • Aktuální množství lidí na stránce nebo celém webu.
  • Čerstvě dokončené objednávky.
  • Nové kontakty z registračního formuláře (newsletter, obsah zdarma, slevový kupon).
  • Recenze a hodnocení z Heuréka.cz a Zboží.cz.
  • Souhrnné statistiky za určité časové období (např. množství lidí, kteří navštívili web za posledních 7 dní).

Přivést lidi na web stojí čas a peníze. Pokud nemáte dost objednávek, vaše investice se vám nevrátí. S Notifikuj si můžete zvýšit konverzní poměr dokončených objednávek, zvýšit čas strávený na stránkách a snížit míru opuštění webu. To všechno jsou faktory, které ovlivňují, zda na konci měsíce budete v červených, nebo zelených číslech.


Petr Panzner
Online marketér, obchodník, vizionář a fanoušek marketingových novinek. První zkušenost s online marketingem získal už v roce 2011 ve Frankfurtu n.M. Rád se inspiruje trendy v zahraničí a aplikuje je v českém prostředí. Je spoluzakladatelem a mozkem Notifikuj.cz – nástroje, který zvyšuje konverzní poměr až o 43 %.

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů