Plánujete naťuknout zahraniční trhy? Pár tipů, jak na to

mezinarodni_obchod

Internet je nekonečné tržiště plné neuchopených možností, které vás propojí s milióny klientů na celém světě, a expanze do dalších zemí může být pro vaše podnikání právě tím skvělým dalším krokem, který nyní potřebujete.

Podívejte se na to, co by mohlo vaše rozhodování usnadnit a pomoci mu.

Jste připraveni?

Mnoho ambiciózních podnikatelů se rozhodne, že je čas začít své produkty a služby prodávat na mezinárodním trhu, více méně z rozmaru.

Jiní jsou opatrnější a kalkulují. Někteří majitelé firem například takové rozhodnutí učiní až poté, co jejich firma překročila nějaký obratový nebo ziskový milník.

Ve vzácnějších případech může být expanze do zahraničí lékem na pomalejší obchodní růst.

Zeptejte se sami sebe na pár otázek a zjistěte, zda už je váš čas.

  • Je vaše firma v zásadě zdravá a má dobré základy?
  • Máte dostatek spolupracovníků, abyste expanzi na nový trh ustáli?
  • Co budete muset změnit, aby vaše firma a nabídka byly v souladu s místní kulturou a potřebami zákazníků?
  • Víte, jaké prodejní strategie jsou v dané zemi efektivní?
  • Orientujete se v místní konkurenci a znáte způsob, jak ovládnout alespoň část trhu, který momentálně vlastní oni?
  • Znáte někoho, kdo by se na novém trhu mohl stát vaším partnerem?
  • Existují v dané zemi nějaké zákony, pravidla a omezení, které by mohly omezit, nebo dokonce ohrozit váš růst?

Pokud na tyto otázky znáte odpověď a dáváte expanzi do zahraničí své ANO, je čas zjistit, jestli jsou v dané zemi příležitosti, které generují dostatečné zisky.

Zkouška lakmusovým papírkem

Než začnete investovat své peníze, měli byste nejprve odhadnout, jak vysoká může být po vašich službách a produktech poptávka u nových zákazníků.

Najděte nějaký profesionální výzkum trhu, projděte si internetové články s příbuznou tematikou, staňte se členy odborné organizace ve vašem oboru a shromážděte informace o tržních příležitostech.

Samozřejmě že i při vysokém potenciálu se musíte ujistit, že máte ten „správný“ produkt a tu „správnou“ značku, které místní zákazníky přitáhnou.

Nejdůležitější věc, kterou tedy musíte udělat, je spustit několik kampaní, abyste zjistili, zda je o vás dostatečný zájem.

Vytvořte vstupní stránku, spusťte PPC reklamu, šiřte povědomí o své značce a uvidíte, zda někdo zareaguje.

Pilotní program

Před tím, než oficiálně představíte svůj business, pilotujte prodeje s několika vybranými zákazníky.

Najděte si pár dobrovolníků, kteří by vám pomohli otestovat proces objednávání, plateb a dokončování zakázek, a zažijte si, jaké to je obchodovat s novým typem zákazníků a co je třeba udělat, aby byl jejich nákupní zážitek co nejlepší.

K online prodeji si také vyberte dobrý nástroj, který celý obchodní proces zajistí od přijetí objednávky až po její vyřízení a zároveň má i vhodnou jazykovou mutaci.

Pokud si v cílové zemi najdete partnera, s nímž budete spolupracovat, umožní vám to lépe pochopit kulturní rozdíly, které mohou vašemu podnikání pomoci nebo mu v dlouhodobém horizontu uškodit.

Je těžké dopředu předvídat všechny překážky, s nimiž se můžete na mezinárodním trhu setkat, ale bez toho, aniž byste se pustili do práce, to nezjistíte.

I když na začátku nebudete vědět vše, velmi rychle poznáte, zda je expanze na daný trh skutečně životaschopná.

Tím, že budete dělat opatrné kroky, můžete snížit své finanční riziko a zajistit si dostatečné možnosti pro růst a prosperitu.

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů