Kdy a jak často publikovat na blogu?

Bez blogu se nedá žít (on-line). Firemní blog je to první, co vám doporučí každá marketingová agentura, když po ní budete chtít zviditelnit svou značku na internetu. Blog odpovídá na otázky vašich zákazníků, věnuje se do hloubky tématům, která je zajímají, pomáhá promovat vaše produkty a je naprosto zásadní pro organickou návštěvnost (SEO). Google roboti navíc oceňují weby, na nichž se pravidelně objevuje nový obsah.

Psaní blogu má ale svá pravidla. Texty by měly být pochopitelně konzistentní co do kvality a tematiky. O tom, jak vyhledávat témata pro blog, je na internetu článků spousta. Málokterý z nich se ale věnuje také jejich frekvenci a načasování. My se tu podíváme na obojí.

Chcete zvýšit návštěvnost blogu? Držte se magického čísla 11

Aby měl blog opravdu smysl a měl výsledky, musíte publikovat pravidelně. Otázka ale je, jak často? Odpovíme vám na ni hned: 2–4× týdně.

11–16 blogových článků měsíčně vám na web přivede největší návštěvnost, a to také znamená nejvíce konverzí. Kde se tohle číslo vzalo? HubSpot si dal tu práci a analyzoval data z více než 13 500 firem. (Nutno podotknout, že se jednalo zejména o retail, čísla pro jiná odvětví se tedy mohou lišit.)

Z nich vyšlo, že pravidelné přispívání dokáže zvýšit návštěvnost 2–4,5× v závislosti na počtu příspěvků a velikosti firmy.

Pro malé a střední podniky od 1 do 200 zaměstnanců se jako nejefektivnější ukázalo vždy stejné číslo: 11. Oproti publikování 6–10 článků měly tyto podniky přibližně 2× lepší výsledky.

Velkou roli hraje také celkový počet článků

Jak HubSpot zjistil, návštěvnost blogu ovlivňuje i celkový počet článků. Více článků logicky znamená větší návštěvnost. Kýženou laťkou se ukazuje být číslo 300.

Když se vám podaří publikovat 11 kvalitních a pro vaší cílovou skupinou relevantních článků měsíčně, dosáhnete čísla 300 za 2 a něco roku. Tedy nic, co by se nedalo zvládnout.

Firmy s obsáhlým blogem dokážou přilákat 1,5–3,5×čtenářů, tedy potenciálních zákazníků.

Z toho lze vyvodit, že staré články se vyplatí nemazat. Lepší je pravidelná aktualizace, jak po stránce obsahové, tak SEO. To vám dává příležitost svůj obsah neustále revidovat a vylepšovat.

Psaní blogu může ale vyjít draho, pokud si na něj najímáte externí copywritery a stojí dost času, obzvláště trávíte-li jej i přepisováním starších textů. Proto je důležité najít zdravý kompromis. Průměr na 1 normostranu nového textu by ideálně neměl příliš přesahovat 1 hodinu. Pochopitelně ale záleží na složitosti tématu.

Kvantita nikdy nepřebije kvalitu

Neberte to ale tak, že kvantita vítězí nad kvalitou. I když vám pravidelný obsah pomůže s umístěním na vyšších příčkách ve vyhledávačích, nezapomínejte na to, že blog píšete především pro své (potenciální) klienty. Texty musí být zajímavé a hodnotné pro vaši cílovou skupinu a musí samozřejmě dávat smysl.

Psát čistě jen proto, „aby tam něco bylo“, nebo abyste zvýšili návštěvnost stránky je zbytečné plýtvání energií. Pamatujte, že to nejdůležitější je proměnit návštěvníky v zákazníky.

11 blogových článků měsíčně bude k ničemu, když texty nebudou plnit svůj účel. Proto bedlivě sledujte Google Analytics. Data o vašem publiku, jeho chování, kanály návštěvnosti a především míra okamžitého opuštění stránky vám naznačí, ubíráte-li se správným směrem.

Důležitější než striktní dodržování pravidla 11 je totiž to, zda má váš blog správnou odezvu (zda témata rezonují ve vaší cílové skupině, generují organickou návštěvnost nebo konverze).

Frekvenci blogových článků lze také zvyšovat třeba jen příležitostně, například chystáte-li nový produkt, vyplatí se k němu připravit sérii tematických textů, které na stránky dostanou tu správnou návštěvnost. To samé platí i pro sezónní podnikatele.

Sledujte, která témata přitáhla největší pozornost. Nejhodnotnější jsou články, jež vám získaly zpětné odkazy, lidé je sdílejí na sociálních sítích a pod nimiž se rozvinula diskuze.

Kam si chodit pro inspiraci na témata článků?

Udržet takové tempo vyžaduje propracovaný publikační plán. Vymýšlet neustále nová témata dá zabrat. Inspiraci naštěstí můžete načerpat hned z několika zdrojů:

  1. Již zmíněná analýza klíčových slov vám nabídne hezkou řádku aktuálních témat.
  2. Cenným zdrojem jsou pak zejména diskuzní skupiny vaší cílovky.
  3. Vyplatí se sledovat i konkurenční blogy. Výborným zdrojem jsou zejména ty zahraniční.
  4. Spousta námětů se dá čerpat i z dotazů na vaši zákaznickou podporu.

Máte-li na sociálních sítích komunitu sledujících fanoušků, nebojte se zeptat, o čem by si u vás rádi četli.

Napsali jste nový blogový článek? Dejte o něm svým čtenářům vědět

Indexace blogového článku může googlovským robotům zabrat i několik měsíců (pokud o indexaci nepožádáte ručně). Více než čas publikování hraje tedy roli čas sdílení. Aby článek nezůstal nepovšimnut, sdílejte jej vždy na sociálních sítích. A kdy je nejlepší postovat?

Rovnou říkáme, že nic jako ideální čas na postování blogového článku neexistuje. Každé médium má trochu jinou špičku, kdy je vaše cílová skupina nejaktivnější. Obecně by se dalo říci, že to bývá kolem jídla.

Většina lidí bere do ruky telefon při snídani mezi 7. a 9., pauze na oběd kolem 11. a 1 a u večeře po 6. hodině. Časy se ale budou lišit v závislosti na věku nebo i dosaženém vzdělání.

Chcete, aby vám vaše affiliate blogové články vydělávaly? Postujte je v pátky po výplatě. Lidé jsou před víkendem uvolněnější, mají peníze na účtu a jsou tedy nejspíše ochotni utrácet za nové produkty.

Pátek a sobota večer se považují za nejhorší čas pro nové příspěvky, všichni vyráží za zábavou. Pokud ale vlastníte diskotéku nebo rozvážíte pizzu, bude pro vás tato doba naopak naprosto ideální. Z toho plyne, že čas k postování příspěvků záleží i na odvětví vašeho podnikání, a proto je také důležité znát svého ideálního zákazníka.

Mějte také na paměti, že v hlavní časy je nejaktivnější i vaše konkurence, takže váš článek může v záplavě obsahu snadno zapadnout.

A nezapomínejme ani na newsletter. Ten vám do jisté míry poslouží jako lakmusový papírek, protože u něj si můžete vyzkoušet A/B testování. Rozdělte si své kontakty na dvě části a každé z nich pošlete e-mail s odkazem v jinou dobu. Tak poznáte, kdy je vaše cílová skupina spíše ochotna číst.

Zajímá vás více o správném čase pro postování na sociálních sítích?

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů