10 zdravých návyků pro lidi, kteří pracují na dálku

Práce na dálku

Práce na dálku? Z domova?

Má to své výhody.

Můžete si nastavit vlastní hodiny a přizpůsobit pracovní prostor vašim potřebám. Ale když jste na to sami, můžete se cítit osaměle.

Pak může být těžké se soustředit a zodpovědně pracovat.

Přinášíme vám 10 tipů, jak se ujistit, že jste pro svou produktivitu udělali maximum bez ohledu na to, odkud pracujete.

1. Zapomeňte na tepláky

Je pochopitelné chtít si doma udělat pro práci maximální pohodlí, ale co se týká oděvu, pyžamo nebo tepláky vás uvolní více, než byste čekali.

Oblečte si raději něco, co vás donutí sedět vzpřímeněji.

Takto se vám bude daleko lépe soustředit a přemýšlet, čímž dosáhnete lepších pracovních výsledků.

2. Vymezte si pracovní prostor

Vyberte si místo, odkud budete dělat svou práci.

Pomůže vám to vytvořit návyk pracovní rutiny a potřebnou hranici, která určuje, kdy pracujete a kdy ne.

Ne, postel není ideální místo. 🙂

3. Investujte do svého okolí

Udělejte si ze svého pracovního prostoru místo, kde si skutečně užijete čas.

Vyzdobte jej inspirativními nebo uklidňujícími obrázky a barvami, které vám pomohou se soustředit. Buďte kreativní.

Dobré prostředí navodí i květiny a skutečně pohodlná židle.

Pokud se budete na práci v takovém prostředí těšit každý den, zvýší se také vaše produktivita.

4. Život i mimo domov

Pohlídejte si, že nebudete trávit veškeré dny doma.

Nové zážitky mimo domov vás občerství a pomohou s vašimi největšími projekty.

5. Omezte sociální sítě

„Dám si teď dvě minuty na Instagram a vrátím se zpět k práci.“

Na tyto “dvě minuty” pozor, protože se často zvrhnou na 20 minut.

Studie ukazují, že v takových případech pak trvá zhruba 25 minut, než se znovu dostanete do pracovního rytmu.

Pokud tedy pracujete na velkém projektu, odstraňte si sociální aplikace z telefonu a nainstalujte si software pro omezení přístupu k internetu.

6. Maximalizujte svůj čas

Pokud víte, že se nejlépe soustředíte ve 14:00 (a ne v 8:00), naplánujte si na tuto dobu nejdůležitější úkoly.

7. Ve spojení s kolegy

Vytvořit dobré pracovní vztahy může být těžké, zvláště pokud jste s vašimi spolupracovníky rozptýleni na různých místech.

Doporučujeme vám vymezit si společný čas, ve kterém máte příležitost některé úkoly udělat navzájem rychleji, ať už je to přes chat či videohovor.

8. Zůstaňte v pohotovosti

Součástí práce na dálku je flexibilita.

Pokud budete muset poskytnout aktuální informace svému nadřízenému, využijte příležitosti zúčastnit se online, zatímco jste třeba na procházce v parku.

9. Jezte rozumně

Ujistěte se, že máte dostatečně pestrou stravu, abyste měli na práci potřebnou energii.

10. Časový limit

Pokud pracujete z domu, snadno se vám může stát, že ukrajujete z vašeho volného času.

Nedopusťte, aby se to stalo.

I ke svému volnu přistupujte zodpovědně a nenechte se rušit ani notifikacemi pracovních e-mailů.

 

Inspirováno článkem ze serveru www.enterpreneur.com

Ohodnoťte tento post
Komentáře
  1. Jakub napsal:

    No, vskutku dobré rady. A já se přiznám bez mučení, že i když se hodně snažím při práci z domova, tak většinu z těch podmínek nedokážu dodržovat pravidelně. No a jak píšete, že postel není ani náhodou ideálním místem pro práci, tak jsem skutečně nahraný 😀 Většinou hned po probuzení pracuji z postele a hrozně mi to vyhovuje. Ale možná to bude i tím, že jsem si pořídil https://eco-matrace.cz/18-tastickove-matrace hodně kvalitní ortopedickou matraci.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů