Stojíte před velkým marketingovým rozhodnutím? Pozor na těchto 5 pastí.

Porada

Marketing vám může pomoci rozšířit vaše podnikání a dostat ho do nových výšin, pokud jej uchopíte správně.

Bohužel, většina obchodníků dělá stále stejné chyby.

Když všichni kolem vás dělají chyby, může být těžké zvolit jiný přístup.

Pokud chcete přepracovat svou marketingovou strategii, musíte se jich vyvarovat.

Kterým pěti se vyhnout a co udělat místo nich?

1. Pocit nad daty

Vytváření předpokladů o tom, co bude fungovat a co nebude, může být nákladnou chybou a je to také poměrně běžné.

S tolika nástroji pro shromažďování dat a analytiku, které jsou dnes snadno dostupné, není pro obchodníky žádná omluva, aby se mohli rozhodovat na základě intuice.

Čím hlouběji se ponoříte do dat, tím lepší bude váš marketingový výkon – určitě chcete vidět tvrdá fakta o tom, co funguje a co ne.

To neznamená, že byste měli přestat experimentovat nebo přestat dělat to, o čem se domníváte, že je správné.

Měli byste být jen co nejvíce informováni.

2. Mentalita stáda

Pokud všichni přidávají emotikony do svých tematických okruhů, použili byste je také?

Nejspíše ano – napodobování se nelze ubránit tak lehce.

Pokud marketingové taktiky používají jiní obchodníci, použijeme je také.

Místo toho, abychom používali naši racionální mysl, býváme silněji ovlivněni tím, kam směřuje většina masy.

Tento jev sledující ostatní a jejich kopírování je známý jako „mentalita stáda“.

Neříkáme, že to, co funguje, je špatné.

Jen to, že kopírování funkčního není vždy nejlepším způsobem, jak dosáhnout úspěchu, protože to někdy může vést ke krátkozrakosti a neuspořádanému manévrování.

3. Málo času na výsledky při testování různých marketingových kanálů

Většina obchodníků bývá rozptýlena vždy nejžhavějšími novinkami, a tak co nejrychleji vyzkouší nejnovější marketingové kanály.

Ale když nedosáhnou okamžitých výsledků, rychle se stáhnou – tzn. rychlý a snadný způsob, jak spálit marketingový rozpočet.

Že se digitální svět pohybuje rychlým tempem ale neznamená, že z marketingové investice získáte okamžité výnosy.

Ať už jde o jakýkoliv kanál, jehož prostřednictvím se snažíte oslovit publikum, jde o lidi, kteří potřebují svůj čas, abyste se s nimi spojili a zapojili je.

Většina obchodníků se také soustřeďuje na testování nových kanálů místo toho, aby zákazníkům poskytli bezproblémové nakupování.

4. Opomíjení Kaizenu v marketingu

Znáte Kaizenův přístup?

Ten říká, že bychom se měli zaměřit na neustálé zlepšování s myšlenkou, že malé přírůstkové změny mohou přinést velký pozitivní dopad.

Pokud jde o marketing, znamená to, že bez ohledu na to, jak jste úspěšní nebo dobře znalí, si nemůžete dovolit usnout na vavřínech a přestat se učit a experimentovat.

Zejména v současnosti, kdy technologie a umělá inteligence mění způsob marketingu.

Pamatujte: konzistence je klíčem k úspěšnému marketingu.

Dodržujete tento přístup? Snažíte se zlepšit, a pokud ano, děláte to důsledně?

5. Nízká priorita publiku č. 1 – stávajícím zákazníkům

Pokud jde o posílení návratnosti investic do marketingu, obchodníci se často zaměřují na to, co mohou udělat, aby získali nové zákazníky.

Tolik energie se nalévá na přivedení více návštěvníků na web a jejich přeměnu na zákazníky, že je snadné zapomenout na vaše stávající zákazníky.

Zpráva Small Business Trends říká, že pravděpodobnost prodeje stávajícím zákazníkům je 60-70 %, zatímco novým 5-20 %.

Proč retenční marketing stojí za investici:

Inspirováno článkem ze serveru enterpreneur.com

Ohodnoťte tento post
Komentáře
  1. David85 napsal:

    Myslím že u marketingu je do ra sázka na jistotu a když už to trochu funguje a běží tak teprve potom je čas na to zkoušet nové metody, procesy a zlepšování různých projektů. Marketing je běh na dlouhou trať a ty co to nevědí chtějí vidět okamžité výsledky. Dobré je třeba do začátku si zjistit a nějaké základní informace jak to v marketingu chodí třeba tady dokáží poradit https://topranker.cz/seo-poradenstvi/ co a jak když člověk začíná, nebo u je i v nějakém pokročilejším stádiu. Jinak díky za článek.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů