Strávili jste bezpočet hodin čtením a vzděláváním, abyste tyto znalosti předávali novému publiku, a teď jste ve svém oboru expertem?
Úspěch může být vzrušující, ale spolu s ním se většinou objevuje skupina lidí, kteří vám úspěch nedokážou odpustit – hateři.
Tyto jednotlivce váš úspěch provokuje a nenechávají si to pro sebe, ať už soukromě nebo veřejně.
Proč to dělají? Dělat si starosti s tím, co o mně říkají? Bránit se? Ignorovat je?
I když není každá kritika oprávněná, je lepší tyto hlasy umlčet.
Jak? Zde jsou čtyři způsoby.
Může to znít divně, ale je důležité přijmout fakt, že nějaké hatery máte a asi mít budete.
Lidé, kteří vám závidí váš úspěch, na vás budou útočit, jakmile se jim naskytne sebemenší příležitost.
Tento antagonismus ale můžete využít k tomu, abyste byli ve svém oboru lepší, což by vás mělo motivovat.
Pokud vás lidé nenávidí, určitě děláte něco dobrého, a tak se pohodlně usaďte a směle pokračujte ve své práci.
Umět se vžít do někoho, kdo vás momentálně nenávidí, je štěstí, které nemá každý.
Je velmi snadné zlomit hůl nad těmi, kteří pochybují o vašem úspěchu a zpochybňují vaše znalosti.
Zkuste se nad to povznést.
Může vám to pomoci dostat se k někomu, kdo vás může svými protichůdnými postoji inspirovat.
Koneckonců, nemusíte mít za každou cenu pravdu a navíc – mít určité znalosti samo o sobě moc neznamená, pokud nejste příjemný člověk.
Ozývají se hlasy odborníků z oboru? Zasvěcenci, kteří mají know-how?
Zbystřete a zkuste argumentům porozumět.
Nemusíte souhlasit, ale kdo ví – někdo vám může poskytnout důležitý detail, který jste vynechali.
Berte kritiku tak, jak byla zamýšlena – jako příležitost k růstu.
Určitě je dobré mít všeobecný přehled, ale klíčové je definovat pole své působnosti.
Komunikovat jen to, v čem jste expertem, je dobrý způsob, jak si haterům nenaběhnout.
Budete-li navíc mediálně aktivní, pomůže vám to posílit svou pozici experta ve svém oboru.
Udržování mediální přítomnosti může také způsobit, že vás budou citovat jiní specialisté, a tím vám pomohou dále zvětšovat váš vliv.
Inspirováno článkem ze serveru www.enterpreneur.com