Asi správně tušíte, že nejde jen o všechny zřejmé fiskální důvody.
Své důležité místo má také to, jak se k našim zákazníkům chováme.
Svědčí to o tom, jak se díváme na věci v životě.
Zajímá nás zákazník jen do okamžiku zaplacení, nebo máme propracovanější strategii?
Je zřejmé, že pokud chcete posunout vaši firmu na vyšší level, musíte zákazníka skutečně dát na první místo.
Přilákat nového zákazníka stojí přibližně 5x více než si udržet zákazníka stávajícího.
Tento fakt sám o sobě ukazuje na důležitost poskytování vynikajících služeb.
Riskovat ztrátu zákazníka tak může vyjít hodně draho.
Investovat pozornost do stávajících zákazníků má krom finanční výhodnosti i další výhodu.
Pravděpodobnost prodeje novému zákazníkovi se pohybuje v rozmezí 5-20 %, kdežto prodej stávajícímu zákazníkovi se pohybuje v rozmezí 60-70 %.
Staráte-li se o své zákazníky jako o zlato, určitě snížíte celkové problémy spojené s vaší obchodní činností, prodejem a potenciálními právními problémy, které by mohly vzniknout.
V opačném případě si můžete být téměř jisti, že narazíte na problémy tohoto typu.
Pokud je jednou z vašich vysokých priorit dobrá pověst vaší firmy, vysoká kvalita služeb zákazníkům je pro vás nezbytná.
Odměnou vám budou jak pozitivní recenze, tak zvučnější jméno ve vašem oboru.
Takové doporučení si koupit nelze.
A přitom právě tohle může mít neocenitelný vliv na vaše podnikání.
Lidé si daleko pravděpodobněji poslechnou radu svého přítele, než aby se rozhodli na základě nějakého online přehledu nebo reklamy.
Skvělé služby zákazníkům mají potenciál vytvářet davy fanoušků, kteří vás budou prosazovat.
Pokud se o vaše zákazníky staráte velice dobře, je pravděpodobné, že si toho všimnou ostatní firmy, což může vést k novým partnerstvím.
V dnešní době se to vidí málokdy, ale pokud takové partnerství vznikne, jde většinou o silně provázané a dlouhodobé spolupráce.
Dobrá zákaznická péče neznamená jen vyšší potenciální zisk, ale také něco většího, co jej přesahuje.
Je indikátorem hlubší touhy budovat něco hodnotného, pomáhat druhým a určitým způsobem měnit svět k lepšímu.
Desetileté existence se dnes dožijí jen 4 podniky ze 100.
Když ignorujete potřeby vašich zákazníků, zkrátíte potenciál dlouhé životnosti vašeho podnikání.
Vaši zákazníci jsou zkrátka vaší alfou a omegou, protože bez nich jste prostě bez práce.
Inspirováno článkem ze serveru www.enterpreneur.com