Pokud prodáváte produkty online – a je jedno, jestli jde o jediný výrobek, nebo tisíce kusů – je mnoho věcí, které na webových stránkách nebo eshopu můžete změnit, a dosáhnout tak vyššího prodeje i při stále stejné návštěvnosti webových stránek/eshopu.
Tento proces se anglicky nazývá „Conversion Rate Optimization“, tedy optimalizace konverzního poměru.
V internetovém marketingu jde o vysoce měřitelnou oblast, jejímž zkoumáním můžete strávit spoustu času.
Pojďme si představit 18 klíčových tipů, které byste měli zvážit, pokud prodáváte produkty online:
- Ujistěte se, že každý z produktů má svou vlastní produktovou (prodejní) stránku.
- Každému produktu, který prodáváte, vytvořte osobitý popis, kde popíšete produkt a jeho využití a přínosy pro zákazníka – nespoléhejte se na pouhé zkopírování textu od dodavatele.
- Zaměřte se na získání uživatelských recenzí, které poskytnou nejen jedinečný obsah pro váš produkt, mohou také pomoci ostatním lidem v rozhodování a přesvědčit je, aby si výrobek zakoupili.
- Použijte jednoduchý systém nákupu. Čím více stránek a kliků bude mezi přidáním produktu do košíku a provedením platby, tím spíše si zákazníci svůj nákup rozmyslí.
- Tři týdny po nákupu – pošlete svým zákazníkům e-mail a požádejte je o napsání recenze produktu, který si zakoupili (zpětná vazba se počítá, viz výše).
- Dejte svým zákazníkům dostatečný podnět k tomu, aby zanechali hodnocení výrobku na vašich stránkách, například: Získejte voucher v hodnotě 100 korun za vaše hodnocení.
- Využijte Crazy Egg analytics a sledujte, jak se lidé na vašich stránkách chovají: jak dalece skrolují, na co klikají a podobně.
- Vytvořte videa zachycující prohlídku nebo recenzi daného produktu – umožníte tak zákazníkům vidět vaše produkty „naživo“ a vám se tak zvýší konverzní poměr.
- Když zboží dojde – dejte zákazníkům vědět detaily a zavolejte jim, až budete mít zboží opět k dispozici.
- Ujistěte se, že jsou vaše stránky dostatečně rychlé. S každou sekundou jejich načítání totiž ztrácíte netrpělivého zákazníka (zaujměte během tří sekund – šest a více vteřin už je příliš). Rychlost vašich stránek můžete změřit prostřednictvím Google Analytics.
- Sledujte, co lidé na vašich stránkách hledají – můžete tak objevit poptávku po produktech, které (zatím) nemáte, nebo zjistit, že návštěvníci v psaní názvů některých výrobků jednoduše chybují.
- Tvořte články na blog, kde píšete o svém sortimentu, slevách, akčních nabídkách i nových zajímavých produktech, které budete mít brzy na skladě.
- Nabídněte záruku vrácení peněz.
- Ujistěte se, že vaši zákazníci ví, u koho nakupují. Do zápatí každé stránky přidejte adresu, do pravého horního rohu poté napište vaše telefonní číslo.
- Otestujte si své stránky. Pokud 70 % návštěvníků přivedete na stránku s červeným tlačítkem „přidat do košíku“ a dalších 30 % na stránku s tlačítkem v zelené barvě, která z nich prodá více produktů?
- Vaše stránky navštíví denně velké množství návštěvníků; podívají se na výrobek, přidají jej do košíku, ale pak si ho stejně nekoupí. Přidejte měřící kód a sledujte, kterých produktů se to týká. Pak vytvořte důvod, který by návštěvníky přiměl k jejich koupi, třeba snížením ceny o 15 procent.
- Pokud ke zvýšení návštěvnosti používáte Google AdWords, nemějte jen jednu verzi dané reklamy. Namísto toho jich vytvořte 5, 10, nebo dokonce 50 a sledujte, která má největší odezvu. Pak vypněte reklamy, které nedosahují příliš dobrých výsledků.
- Reklama na Facebooku je opravdu dobrým nástrojem, jak přivést uživatele na příslušnou facebookovou stránku, méně však už motivuje zákazníky k samotnému nákupu. Pokud reklamy na Facebooku přesto chcete používat, ujistěte se, že jsou zaměřené na správný okruh lidí. Vždy také zkontrolujte, že reklama obsahuje obrázek: Facebookové reklamy zahrnující obrázek usmívající se ženy zaujmou nejvíce.
Tak to bylo 18 tipů, jak prodávat více produktů online.
Máme pro vás ještě malý dárek:
SEŠIT S 20 TIPY Z PRAXE ONLINE PRODEJE
Poznejte 20 praktických tipů od profíků v online prodeji.
Už jen 13. tip v sešitě vám přinese více peněz z objednávek na webu.
Moc pěkný článek 🙂 Akorát bych tam přidal několik bodů z tohoto článku: https://www.mediaunit.cz/jak-na-seo-eshopu-zkontrolujte-klicove-body/
Určitě bych všem doporučil si tento článek přečíst pro lepší technické chápání 🙂
ZVyště návštěvnost webu s https://www.mediatrend.cz