18 rychlých tipů, jak prodávat více produktů online

Untitled design

Pokud prodáváte produkty online – a je jedno, jestli jde o jediný výrobek, nebo tisíce kusů – je mnoho věcí, které na webových stránkách nebo eshopu můžete změnit, a dosáhnout tak vyššího prodeje i při stále stejné návštěvnosti webových stránek/eshopu.

Tento proces se anglicky nazývá „Conversion Rate Optimization“, tedy optimalizace konverzního poměru.

V internetovém marketingu jde o vysoce měřitelnou oblast, jejímž zkoumáním můžete strávit spoustu času.

Pojďme si představit 18 klíčových tipů, které byste měli zvážit, pokud prodáváte produkty online:

  1. Ujistěte se, že každý z produktů má svou vlastní produktovou (prodejní) stránku.
  2. Každému produktu, který prodáváte, vytvořte osobitý popis, kde popíšete produkt a jeho využití a přínosy pro zákazníka – nespoléhejte se na pouhé zkopírování textu od dodavatele.
  3. Zaměřte se na získání uživatelských recenzí, které poskytnou nejen jedinečný obsah pro váš produkt, mohou také pomoci ostatním lidem v rozhodování a přesvědčit je, aby si výrobek zakoupili.
  4. Použijte jednoduchý systém nákupu. Čím více stránek a kliků bude mezi přidáním produktu do košíku a provedením platby, tím spíše si zákazníci svůj nákup rozmyslí.
  5. Tři týdny po nákupu – pošlete svým zákazníkům e-mail a požádejte je o napsání recenze produktu, který si zakoupili (zpětná vazba se počítá, viz výše).
  6. Dejte svým zákazníkům dostatečný podnět k tomu, aby zanechali hodnocení výrobku na vašich stránkách, například: Získejte voucher v hodnotě 100 korun za vaše hodnocení.
  7. Využijte Crazy Egg analytics a sledujte, jak se lidé na vašich stránkách chovají: jak dalece skrolují, na co klikají a podobně.
  8. Vytvořte videa zachycující prohlídku nebo recenzi daného produktu – umožníte tak zákazníkům vidět vaše produkty „naživo“ a vám se tak zvýší konverzní poměr.
  9. Když zboží dojde – dejte zákazníkům vědět detaily a zavolejte jim, až budete mít zboží opět k dispozici.
  10. Ujistěte se, že jsou vaše stránky dostatečně rychlé. S každou sekundou jejich načítání totiž ztrácíte netrpělivého zákazníka (zaujměte během tří sekund – šest a více vteřin už je příliš). Rychlost vašich stránek můžete změřit prostřednictvím Google Analytics.
  11. Sledujte, co lidé na vašich stránkách hledají – můžete tak objevit poptávku po produktech, které (zatím) nemáte, nebo zjistit, že návštěvníci v psaní názvů některých výrobků jednoduše chybují.
  12. Tvořte články na blog, kde píšete o svém sortimentu, slevách, akčních nabídkách i nových zajímavých produktech, které budete mít brzy na skladě.
  13. Nabídněte záruku vrácení peněz.
  14. Ujistěte se, že vaši zákazníci ví, u koho nakupují. Do zápatí každé stránky přidejte adresu, do pravého horního rohu poté napište vaše telefonní číslo.
  15. Otestujte si své stránky. Pokud 70 % návštěvníků přivedete na stránku s červeným tlačítkem „přidat do košíku“ a dalších 30 % na stránku s tlačítkem v zelené barvě, která z nich prodá více produktů?
  16. Vaše stránky navštíví denně velké množství návštěvníků; podívají se na výrobek, přidají jej do košíku, ale pak si ho stejně nekoupí. Přidejte měřící kód a sledujte, kterých produktů se to týká. Pak vytvořte důvod, který by návštěvníky přiměl k jejich koupi, třeba snížením ceny o 15 procent.
  17. Pokud ke zvýšení návštěvnosti používáte Google AdWords, nemějte jen jednu verzi dané reklamy. Namísto toho jich vytvořte 5, 10, nebo dokonce 50 a sledujte, která má největší odezvu. Pak vypněte reklamy, které nedosahují příliš dobrých výsledků.
  18. Reklama na Facebooku je opravdu dobrým nástrojem, jak přivést uživatele na příslušnou facebookovou stránku, méně však už motivuje zákazníky k samotnému nákupu. Pokud reklamy na Facebooku přesto chcete používat, ujistěte se, že jsou zaměřené na správný okruh lidí. Vždy také zkontrolujte, že reklama obsahuje obrázek: Facebookové reklamy zahrnující obrázek usmívající se ženy zaujmou nejvíce.

Tak to bylo 18 tipů, jak prodávat více produktů online.

Máme pro vás ještě malý dárek:

SEŠIT S 20 TIPY Z PRAXE ONLINE PRODEJE
Poznejte 20 praktických tipů od profíků v online prodeji.
Už jen 13. tip v sešitě vám přinese více peněz z objednávek na webu.

Ohodnoťte tento post
Komentáře
  1. dominik napsal:

    Moc pěkný článek 🙂 Akorát bych tam přidal několik bodů z tohoto článku: https://www.mediaunit.cz/jak-na-seo-eshopu-zkontrolujte-klicove-body/
    Určitě bych všem doporučil si tento článek přečíst pro lepší technické chápání 🙂

  2. Jan Novák napsal:

    ZVyště návštěvnost webu s https://www.mediatrend.cz

Napsat komentář: dominik Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů