Ohlédnutí se za rokem 2023

Zdravím všechny uživatele FAPI a přeji vám mnoho štěstí, úspěchu a lásky do roku 2024.

Rok 2023 je za námi a chci s vámi sdílet hodnocení toho, co se nám povedlo a co na druhou stranu nebylo tak úspěšné.

Jsem nesmírně hrdý, že mohu vést tuto firmu, a pomáhat vám ve vašem podnikání, ať už prostřednictvím aplikace FAPI,  FAPI poradny, webinářů, nebo osobních konzultací.

Naše úsilí se neustále soustředí na zlepšování vašich prodejních procesů a na to, abychom vám přinášeli řešení, která vám usnadní podnikání a zvýší vaše tržby.

Jaká jsou čísla roku 2023?

Jedno konkrétní číslo ve mě vždy vyvolává husí kůži. Je to objem zaplacených faktur, který v roce 2023 dosáhl 2,62 miliardy Kč.

Těchto 2,62 miliardy Kč tvoří  1,16 milionů objednávek, které jsme zpracovávali průměrným tempem co 27 sekund celý rok 2023.

Ale FAPI není pouze o vystavování faktur. Je to především nástroj pro automatizaci a systematické propojování s dalšími aplikacemi pro vaš podnikání.

Podívejme se, co vše jsme dokázali automatizovat v roce 2023:

  • 4,56 milionu odeslaných e-mailů
  • 1,95 milionu přidaných kontaktů do e-mailových nástrojů
  • 1,844 milionu provedených notifikačních skriptů
  • 686 tisíc zaplacených plateb skrze platební brány
  • 606 tisíc importovaných plateb z bank
  • 548 tisíc odeslaných upomínek
  • 194 tisíc automaticky strhnutých plateb
  • 82 tisíc stažených souborů
  • 87 tisíc odeslaných SMS zpráv
  • 35 tisíc přidaných členů do FAPI member

Nedokážu si představit, že bychom tyto akce zvládali sami a manuálně. Bez automatizace bychom se v podnikání nedostali daleko, a hlavně – nezbyl by nám čas na to, co je opravdu důležité – pomáhat vám s řešením vašich problémů.

Kam jsme FAPI funkčně posunuli?

One-click upsell a vícenásobný upsell

One-click upsell je funkce, o které jsme ve FAPI diskutovali už dlouho. Řekl bych že někdy od roku  2019. Tehdy se nám zdála nereálná – sice jsme ji znali ze zahraničí a přišla nám skvělá. Ale neměli jsme platební bránu, která by tohle hravě zvládla. Dnes, díky propojení s platební bránou Stripe, se z vize stala skutečnost.

V kombinaci s vícenásobným upsellem, který zákazníka provede několika upsellovými nabídkami, je to silný nástroj pro úspěšné zvyšování hodnoty průměrné objednávky.

Po dokončení první části objednávky přes prodejní formulář a provedení platby již máte jistou objednávku. Díky kombinaci vícenásobného upsellu a one-click upsellu pak můžete zákazníkům poskytnout ještě lepší, rychlejší a efektivnější řešení jejich potřeb. Hned po první platbě můžete přesně zacílit a zákazníkům nabídnout další hodnotné zboží či služby, které je mohou zajímat. 

Efekt pro vás?

Vyšší spokojenost zákazníků, a současně možnost generovat vyšší tržby z každého nákupu.

Děkovací stránka a konverzní kódy

Práce na děkovací stránce byla pro nás nesmírně fascinující. Většina z vás má děkovací stránky přímo na svých webech, a proto bylo nemalou výzvou vymyslet jednoduchý systém, který bezpečně přenese všechny důležité informace objednávky na děkovací stránku na jakémkoliv webu.

To se nám nakonec podařilo díky propracovaným konverzním kódům. Tyto kódy umožňují stáhnout důležité informace o objednávce tak, aby byly přímo na vaší děkovací stránce. V reálném čase, konkrétně a jmenovitě, pak systém zástupných symbolů zajišťuje vypsání konkrétních údajů o objednávce přímo na stránce.

Ale není to jen o rekapitulaci objednávky pro zákazníka. Klíčovým aspektem je možnost vrátit zákazníka zpět do procesu platby. Například, pokud zákazník zvolil platbu bankovním převodem, ale poté si to rozmyslel a chce zaplatit ihned kartou. Nebo v případě platby bankovním převodem můžete na prodejní stránce zobrazit QR platbu, kterou zákazník jednoduše načte do svého internetového bankovnictví, a poté už jen čeká, až se platba zpracuje a dorazí mu objednaný produkt.

Efekt pro vás?

Výrazné snížení množství nezaplacených objednávek a duplicit, které vznikají ze zmatení zákazníka při nákupu.

Štítkování faktur

Pro někoho drobnost, pro někoho nutnost. Štítkování faktur v sobě skrývá obrovský potenciál pro zvýšení přehlednosti a automatizace ve vašem podnikání. 

Štítky ve FAPI umožňují rozšířit možnosti stávajících stavů faktur o další, jako jsou ‚expedovaná‘, ‚zabalená‘, ‚potřeba zabalit‘, a mnoho dalších. Barevné rozlišovací značky a textové popisy umožní jednoduché rozpoznání, v jakém stavu se daná objednávka právě nachází. Také zvyšuje efektivitu a usnadňuje organizaci vašeho podnikání.

Nejlepší na této funkci je, že si můžete štítky pojmenovat přesně podle vašich potřeb.

Tyto štítky jsou velmi užitečné při exportu objednávek do různých systémů, jako jsou expediční systémy nebo účetní software, což umožňuje hladší a efektivnější procesy ve vašem podnikání.

Efekt pro vás?

Skokové zvýšení přehlednosti napříč celým FAPI účtem. Štítky pomáhají třídit doklady podle vaší vlastní logiky a zrychlují tak každodenní práci v přehledu faktur.

Rozšíření modulů dostupných v Make.com

V rámci naší neustálé snahy o inovace jsme přidali desítky nových modulů prostřednictvím Make.com (dříve Integromat). Tyto moduly otevírají brány k prakticky neomezenému množství automatizačních možností. Díky nim můžete nyní vytvářet i velmi složité automatizace a propojovat systémy, které by se do FAPI jinak pravděpodobně nikdy nedostaly.

To vše je navíc dostupné jako low-code/no-code řešení, kdy si i velmi propracované automatizační scénáře postavíte v krátkém čase sami.

Efekt pro vás?

Výrazně jednodušší a dostupnější možnosti pro automatizování dalších funkcí a operací, které propojí FAPI a kteroukoliv z dalších aplikací s moduly v Make.com.

Akční ceny

Koncem roku jsme přidali do FAPI funkci, o kterou byl obrovský zájem – možnost nastavení akčních cen. Představte si, že spouštíte kampaň a chcete nabízet vaše produkty za výhodnější, časově omezenou, akční cenu. S touto novou funkcí to nyní můžete zvládnout snadno a rychle.

Ve FAPI si můžete u produktu nastavit nejen běžnou, ale i akční cenu. Akční cena se zobrazuje jako aktuální cena vedle běžné, díky čemuž zákazník ihned vidí, o kolik je produkt momentálně levnější. Toto vizuální zvýraznění slevy přímo v cenovce produktu je silným marketingovým nástrojem – nejen že přitahuje pozornost zákazníků, ale zároveň zdůrazňuje hodnotu nabídky.

Efekt pro vás?

Další možnost pro práci s cenami, která cílí na úspěšnější prodej.

Další funkce

  • Import plateb z České spořitelny
  • Šablony exportů pro uložení oblíbených nastavení
  • Tlačítka pro kopírování často používaných údajů
  • Zvýraznění právě používaného aktuálního projektu
  • Automatické odebrání dopravy z pravidelné fakturace
  • Možnost tvorby slevových kódů s a bez DPH
  • Zástupný symbol pro oslovení klienta jménem či příjmením v šablonách zpráv
  • U objednávek s dobírkou již nezasílají upomínky k zaplacení faktury
  • Posílání objednávek do Ecomailu
  • Možnost řadit upselly, miniupselly, vlastní pole a další v prodejním formuláři
  • Řada drobných UI a UX vylepšení

Co se nám v roce 2023 nepovedlo?

I přesto, že rok 2023 byl plný úspěchů, tak najdou se i oblasti, kde jsme nedosáhli na to, co jsme si představovali. Je pro nás důležité být transparentní a reflektovat i tyto momenty.

Úprava a vylepšení předplatného

Jednou z oblastí, kde jsme chtěli udělat větší pokrok, bylo vylepšení systémů předplatného, zejména v kombinaci s automatickým strháváním z karty. Tuto funkci používáte u nás velmi často a zaslouží si velké vylepšení.

Chtěli jsme také zavést funkci, která by umožňovala více pokusů o stržení z karty v případě, že zákazník nemá dostatečně financí nebo limit na kartě. Bohužel, tahle vylepšení nás teprve čekají.

FAPI Member – postupné zpřístupňování obsahu

Další oblastí, kde jsme nestihli naplnit naše cíle, je rozšíření funkcí FAPI Member. Plánovali jsme vydat funkci, která by umožňovala postupné uvolňování úrovní, buď časově nebo prostřednictvím tlačítka „dokončit lekci“. Tento cíl také zůstává na našem seznamu pro letošní rok.

Napojení na vícero dopravců

Tím, jak se FAPI častěji stává i místem pro prodej fyzických položek, jsme plánovali rozšířit naše napojení na další dopravce. I tohle vylepšení ale ve FAPI zatím nenajdete.

Kudy se bude FAPI ubírat v roce 2024?

Přechod na vlastní fyzické servery

Ke konci roku 2023 jsme udělali významné rozhodnutí, které ale není tolik vidět navenek. Pořídili jsme naše vlastní „železo“ – zprovoznili jsme vlastní supervýkonné fyzické servery, které jsou umístěny v datacentrech v Praze a Brně.

Dosud jsme využívali služby Amazon AWS, kde jsme si pronajímali virtuální stroje. Byť tyhle virtuální stroje byly užitečné, s rostoucími potřebami FAPI se ukazují jako omezující. Díky vlastním serverům nyní získáváme přibližně 10× větší výpočetní výkon a získáváme tak prostor na to, abychom aplikaci zrychlili a posunuli o pořádný kus dál.

Optimalizace a zjednodušení infrastruktury

Kromě toho se v roce 2024 zaměříme na optimalizaci a zjednodušení naší infrastruktury. Naším cílem je zajistit, aby byla ještě bezpečnější, stabilnější a rychlejší než kdykoliv předtím. Tato změna nám umožní poskytovat vám ještě lepší služby, zvyšovat efektivitu a rozšiřovat naše možnosti.

Zjednodušení automatizací a nastavení FAPI

V roce 2024 se zaměříme na další vylepšení automatizací v FAPI. Především z hlediska, jak je nastavujete. Naším cílem je učinit proces nastavení a správy automatizací a celého systému FAPI, ještě jednodušším a přehlednějším. Chceme zajistit, abyste měli neustálý a jasný přehled o všem, co se děje ve vašem podnikání. Aby vaše každodenní práce s FAPI byla co nejefektivnější a nejjednodušší.

Více pokusů o stržení platby z karty

V roce 2024 se zaměříme na vylepšení systému pro strhávání plateb z karet. Vytvoříme řešení, které umožní automatické opakované pokusy o stržení platby. To se hodí pro případy nedostatečných finančních prostředků nebo limitů na kartě zákazníka. Zjednoduší se tím proces prodloužení služeb a výrazně zlepší uživatelskou zkušenost, eliminující manuální opakování platby zákazníkem.

Co můžete čekat už brzy?

Zjednodušení procesu refundace (vrácení) plateb

V brzké době vám přineseme několik vylepšení, které vám ulehčí proces vrácení peněz zákazníkům. Čeká vás:

  1. Jednoduché vrácení plateb provedených skrze platební brány: Tento proces umožní rychlou a bezproblémovou refundaci plateb bez nutnosti chodit přímo do administrace dané platební brány.
  2. Vrácení peněz pomocí QR kódu: Umožní snadno vrátit peníze přímo na účet, odkud zákazník poslal platbu jen naskenováním QR kódu ve firemním bankovnictví.

Dále FAPI zajistí, aby nedošlo k omylem vrácení vyšší částky, než je zapotřebí. Pokud budete chtít vrátit peníze na několikrát, systém vám ukáže, kolik peněz již bylo zákazníkovi vráceno z celkové částky a kolik je ještě možno vrátit.

A jako poslední vychytávka bude FAPI moci automaticky stornovat původní doklad nebo vystavit dobropis, jakmile dojde k vrácení peněz.

Akce pro přidání člena do členské sekce Miowebu

Připravujeme významné vylepšení pro ty, kteří používají Mioweb členskou sekci ve spojení s FAPI. Toto vylepšení znamená:

  • Snadnější přidání člena do členské sekce Miowebu: nebudete již potřebova kopírovat notifikační skript z administrace Miowebu. Místo toho přímo ve FAPI nastavíte, do jaké členské sekce či úrovně má být klient přiřazen.
  • Přizpůsobení délky přístupu a další funkce: budete mít možnost nastavit, jak dlouho má klient přístup, spolu s dalšími možnostmi a funkcemi, které zjednoduší správu členství.

Obrázky u produktů

Pracujeme na funkci, která vám umožní nahrát obrázky svých produktů. Tato novinka poskytne následující výhody:

  • Lepší vizuální prezentace produktů v prodejních formulářích.
  • Zvýšení pozornosti zákazníků, díky atraktivním obrázkům.
  • Zlepšení konverzních poměrů, jelikož obrázky lépe představí produkty.

Přijde revoluční dvoukrokový prodejní formulář v FAPI!

Chystáme vzrušující novinku ve FAPI – dvoukrokový prodejní formulář, který by mohl značně zlepšit vaše konverzní poměry! Tato inovace je založena na jednoduchém, ale účinném konceptu:

  • První krok – informace o zákazníkovi: zákazníci zadávají své základní údaje, což je rychlý a intuitivní proces.
  • Druhý krok – výběr produktů a platba: v tomto kroku zákazník vybírá produkty a provádí platbu, což je klíčové pro dokončení nákupu.

Tento rozdělený proces nejenže usnadňuje zákazníkům rozhodování, ale také jim nabízí jasnější a přímočařejší zážitek z nákupu, což má potenciál výrazně zlepšit vaše prodejní výsledky.

Poděkování vám všem

Na závěr bych chtěl poděkovat všem našim uživatelům a zákazníkům za podporu a důvěru ve FAPI. Váš úspěch je pro nás nejvyšší prioritou a motivací pro neustálé inovace a zlepšování našich služeb. Rok 2023 byl plný výzev i úspěchů a my se těšíme na další rok plný vzrušujících novinek a vylepšení.

Vždy si vážíme vaší zpětné vazby a návrhů. Připomínky nám pomáhají vytvářet lepší nástroje a služby, které vám usnadňují podnikání a pomáhají vám růst.

Děkuji vám za společně strávený rok 2023 a těším se na vše, co nám přinese rok 2024. Společně posuneme vaše podnikání na další úroveň.

S přáním úspěšného a prosperujícího roku,

Jiří Slischka

Ředitel společnosti FAPI Business s.r.o.

5/5 - (7 votes)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů