5 otázek, zda k podnikání opravdu potřebujete kancelářské prostory

Kanceláře

Začátky podnikání bývají vzrušující a své kouzlo jim dodává i prostor, kde se začíná.

Často jde o domov, kavárnu, sdílené pracoviště, sklep, garáž.

Jiní přistupují rovnou (nebo velmi záhy) k pronájmu, či dokonce nákupu komerčních kancelářských prostor, aby jejich startupy vypadaly důvěryhodně.

Je to ale v začátcích podnikání chytrý krok? Odpověď může být „ne“.

Pokud tedy uvažujete o pronájmu soukromých kancelářských prostor, nejprve si položte těchto 5 otázek:

1. Jaké jsou náklady?

Uvažujete-li o pronájmu kanceláří, nejvíce vás bude asi zajímat cena za čtvereční metr za měsíc. To je ten minimální měsíční závazek.

Je však třeba zvážit i další náklady:

  • pojištění k pokrytí vašeho obchodního majetku,
  • pojištění odpovědnosti za škodu,
  • zásoby,
  • elektronika,
  • nábytek a dekorace,
  • služby (jako internet, elektřina, voda, odvoz odpadu, alarmová služba atd.),
  • poplatky za údržbu, které může vlastník nemovitosti nebo správcovská společnost uplatnit.

Jde o to zahrnout tyto náklady do celkové režie s cílem zachovat rozumnou marži na vašem produktu/službě.

Je to obzvláště důležité, pokud očekáváte, že budete muset v blízké budoucnosti získat více kapitálu.

2. Jaký předpokládáte růst?

Délka pronájmu soukromých kancelářských prostor se může lišit.

Přemýšlejte o tom, jaký očekáváte růst.

V počátcích nemusí jít vše podle plánu, nicméně i tak budete pravděpodobně přibírat lidi.

Pokud jste si jisti, že jsou nové prostory nezbytné, dobře zvažte, kolik místa budete potřebovat.

Nechcete uvíznout v komerčním pronájmu s nulovým prostorem pro expanzi.

3. Přinesou kanceláře hodnotu nebo přispějí k tvorbě příjmů?

Jinými slovy – pokud výdaje nepřispívají k tvorbě příjmů, pravděpodobně je nepotřebujete.

Bude váš obchodní model těžit ze soukromého prostoru? Zlepší se efektivita pracovních postupů, dynamika týmu nebo zkušenosti klienta?

Komerční prostory mohou vzbudit důvěru a respekt v očích veřejnosti, investorů a klientů, ale zeptejte se sami sebe, zda je to v této fázi naprosto nezbytný krok.

Potřebujete je, abyste udělali dobrý dojem nebo podpořili své ego?

4. Je pro vaše podnikání důležité soukromí?

Každý podnik potřebuje určitou úroveň soukromí.

Jedná se např. o záznamy o klientech, telefonní hovory a osobní informace o zaměstnancích, atp.

Kancelářské prostory také umožňují soukromá setkání s klienty, která mohou zvýšit jejich komfort, na rozdíl od setkání na veřejném místě.

Pokud takové zázemí nutně nepotřebujete, prověřte možnost, zda by vám stačilo například prostředí sdíleného pracoviště.

5. Jak nový společný prostor ovlivní stávající pracovní flow?

Přechod do soukromých kancelářských prostor a přivedení vašeho týmu do společných prostor změní dynamiku spolupráce vašich členů týmu.

Změní také způsob, jakým jednotliví zaměstnanci vykonávají práci, jak mezi sebou komunikují, což nemusí být špatná věc.

Mít tým pod jednou střechou přináší spoustu výhod.

Pro hladký přesun je však třeba předem zvážit, jaký to bude mít vliv na pracovní pohodu, a naplánovat přesun odpovídajícím způsobem.

 

Inspirováno článkem ze serveru www.entrepreneur.com

Komentáře
  1. Stana napsal:

    Skvělý článek 😉 Je dobré mít místo odkud podnikám, ale také je možné si třeba pronajmout virtuální sídlo (kancelář) a ta adresa je potom taková lukrativnější. Je prostě podle mě lepší mít sídlo v Praze, lépe to vypadá než na vesnici (třeba Dolní Lhota) 😀 Pro představu ať víte o čem mluvím, tady https://comeflexoffice.cz/sluzby/sidlo-firmy-praha-1/ o tom píšou 😉

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů