5 nápadů na magnety na zákazníky

magnety na zákazníky

Magnety jsou v marketingu účinnou technikou pro získávání kontaktů potenciálních zákazníků.

Problémem je, že tyto magnety mohou spotřebovat spoustu času a energie na výrobu – podcasty, e-learningové kurzy, videosekvence, soutěže… Jsou skvělé, ale kdo má čas toto všechno tvořit?

V tomto článku vám ukážeme pět různých typů magnetů, které můžete vytvořit tím, že změníte obsah, který již máte.

Co je to magnet?

„Magnet je marketingový nástroj, který generuje potenciální zákazníky tím, že dlouhodobě nabízí užitečný obsah výměnou za kontakt.

Magnety mohou mít podobu e-booků, šablon a podobných položek ke stažení. Tato výměna se uskutečňuje po kliku na tlačítko s výzvou k akci na webové stránce.“

1. Mini ebook

Mini ebook je perfektní, když máte řadu blogových příspěvků o souvisejícím tématu.

Můžete si ze svého blogu vybrat například 5 příspěvků a spojit je do e-booku.

Tento typ ebooku je efektivní, protože zjednodušujete život návštěvníků vašich webových stránek, což by mělo být cílem jakéhokoliv magnetu, který vytváříte.

Než čtenáře žádat, aby si našli kompletní obsah, nabídnete jim tak sadu 5 příspěvků, které se vztahují k danému tématu.

Nejúspěšnější magnety nabízejí neodolatelnou a okamžitou odměnu vašim návštěvníkům a mini ebook toto splňuje dokonale.

2. Ultimátní průvodce

Pokud se pohybujete v dobře zavedeném oboru, může být těžké přijít s originálním obsahem. Někdy už ostatní pokryli téma tak podrobně, že je téměř nemožné přidat další hodnotu.

V této situaci vám doporučujeme vytvořit Ultimátního průvodce.

Ultimátní průvodce je komplexní sbírka nejlepších článků o konkrétním tématu.

Od mini ebooku se odlišuje v tom, že nezpracováváte příspěvky z vlastního blogu, ale odkazujete na jiné. Je důležité, abyste do svého průvodce nekopírovali obsah někoho jiného, ale odkazovali zpět k původnímu článku.

Protože už spousta odborníků napsalo fantastický obsah týkající se nějakého konkrétního tématu, ušetřete čas a nesoutěžte s obsahem, který již existuje.

Aby váš průvodce nebyl pouhým seznamem odkazů, přidejte pro své publikum extra hodnotu tím, že je zkategorizujete a vytvoříte pro každou kategorii stručný úvod.

3. Kontrolní seznam

Vaše přípravné blogové příspěvky čekají na to, aby se změnily do kontrolních seznamů – velice jednoduchá práce.

Stačí:

  • vzít příspěvek z blogu a zjednodušit ho do menších celků,
  • odstranit pasáže, které neobsahují poradenství související s akcí,
  • rozdělit obsah do několika očíslovaných kroků tak, aby byl výsledek dosažitelný.

Kontrolní seznam můžete vytvořit i ve formátu pro tisk, kdy vám doporučujeme vytvořit u položek políčka pro fyzické zaškrtávání.

Takový typ magnetu může být pro vaše návštěvníky velice cenný, protože je praktický – informuje o všem, na co je třeba dbát.

4. Případová studie

Případové studie jsou využívány u velmi specifických typů obsahu. Úspěchy, které studie odhalí, mohou přimět čtenáře k akci.

Máte-li blogový příspěvek nebo video-rozhovor, který se týká vašeho skutečného zákazníka, zabalte tento obsah do písemné případové studie.

Obsahem typickým pro studie by tedy měl být popis potřeb, se kterými klient přišel, a číselné informace související s dosaženým úspěchem.

Mějte na paměti, že budete potřebovat svolení a souhlas od klienta, u kterého chcete vytvořit případovou studii.

Jakmile však obdržíte toto schválení, je to dokonalý magnet, protože své čtenáře informujete o úspěchu zákazníka pod vaším vedením.

5. Tajemství

Říká se, že člověk je tvor od přírody zvědavý, a proto snad bývají šikovně vytvořené magnety prezentované jako tajemství velice úspěšné.

Síla tohoto typu magnetu se projevuje tak, že se čtenář okamžitě a bez přemýšlení rozhodne přijmout výzvu k akci.

Příkladem je například situace, kdy byla v článku jednoho blogera utajena klíčová informace o tom, jaký předmět emailu byl použit pro úspěšné upoutání pozornosti jedné známé osobnosti.

Takový magnet stačí vytvořit velice jednoduše, protože jde jen o to tajemství.

Sdělení tohoto typu většinou není obsáhlé, čímž zároveň neodradí čtenáře dlouhým textem.

 

Inspirováno článkem ze serveru hubspot.com

Ohodnoťte tento post