5 kroků, jak vytvořit sales funnel

Funnel - cesta zákazníka

Vytvoření sales funnelu je jednou z nejdůležitějších věcí, které musíte jako vlastník firmy udělat, a bohužel jedna z věcí, kterou mnozí vlastníci malých firem zanedbávají.

Co to je? Sales funnel v překladu znamená „prodejní trychtýř“ a představuje zákazníkovu cestu.

Vrchní a nejširší část trychtýře představuje potenciální zákazníky. Ve spodní a nejužší části zůstávají už jen oddaní zákazníci.

V tomto článku vám přinášíme pět kroků, jak si jednoduchý funnel vytvořit.

1. Vytvořte skvělou vstupní stránku

Vstupní stránka vašeho webu vytváří první dojem, který si potenciální zákazníci vytvoří o vaší firmě.

Udělejte si tedy dostatek času na to, aby vypadala skvěle.

Dobrá vstupní stránka také povzbudí návštěvníky, aby se někam zaregistrovali nebo se přihlásili k odběru na vašich webových stránkách.

Takto získáte všechny důležité kontaktní informace, které se stávají vaší první linií komunikace.

2. Nabídněte úvodní produkt

Dalším krokem je představit potenciálním zákazníkům možnost koupit si produkt nebo obstarat službu.

Je vhodné promyslet a vybrat takový vstupní produkt, který podpoří touhu po dalším souvisejícím produktu z vaší produktové nabídky.

Jinými slovy, v tomto kroku byste měli předprodávat.

3. Před zaplacením nabídněte upsell

Nabídněte svým zákazníkům, kteří právě koupili nebo se chystají koupit, možnost rozšířit nákup nebo vylepšit nabízenou službu.

Nabídněte něco, co zákazníkovi přinese ještě větší přínos.

Tato strategie se nazývá upsell.

Pokud to uděláte, nabízíte svým zákazníkům větší obsah, což také znamená, že získáte více peněz, protože upsell typicky zahrnuje větší nebo dražší položku nebo službu.

4. Nabídněte i levnější variantu

Stejným způsobem, jakým jste povzbudili zákazníky k navýšení služeb v upsell kroku, můžete určitým zákazníkům nabídnout možnost zakoupit levnější variantu.

Tato možnost nepředstavuje selhání a neměla by být považována za ztrátu.

Považujte to za způsob, jak udržet zákazníka, který má omezený rozpočet (což se může v budoucnu změnit).

Buďte ohleduplní a nabídněte levnější možnost i pro tyto lidi, které si tím pomůžete udržet jako potenciální zákazníky.

5. Udržujte funnel v chodu

Posledním krokem v prodejním funnelu je udržet jeho setrvačnost.

Sledujte všechny nové zákazníky, které jste získali, a ujistěte se, že jsou spokojeni se svým produktem nebo službou.

Skvělý způsob, jak toho dosáhnout, je nabídnout program odměn založený na členství.

To vám umožní zůstat v kontaktu se zákazníky a poskytne vám perfektní prostředek, jak jim říci o nových produktech a službách.

Závěrem

Zde uvedené kroky jsou zaměřeny na online prodej.

Nemusí tedy přesně popisovat váš případ, ale každé podnikání může využívat podobný model prodeje.

 

Inspirováno článkem ze serveru www.entrepreneur.com

Tomáš Münster
Nadšený podporovatel a kreativec. Hraje na bicí, ale čísla v jeho rukou nejsou nikdy jako noty na buben. Rád dělá ze složitých postupů ty jednoduché, a pomáhá tak ostatním zvládat věci, o kterých ani netušili.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Jak se zviditelnit na internetu

  • Nejnovější příspěvky
  • Chcete dostávat zajímavé tipy a rady, jak prodávat na internetu?

    Pokud ano, přihlašte se prosím k odběru.