3 hlavní důvody, proč by vůdčí osobnosti měly aktivně využívat sociální média

Buďte sociální

Pokud si myslíte, že sociální média jsou jen pro mladé lidi, měli byste vědět, kdo všechno je skutečně používá a jaký pozitivní vliv mají na jejich život a podnikání.

V osmdesátých a devadesátých letech většina zaměstnanců nevěděla nic o svém šéfovi mimo práci a až začátkem 21. století se stalo přijatelnější poznat jej osobně.

Dnes už se stává normou, aby zaměstnanci nejen poznali svého šéfa na osobní úrovni, ale byli s ním ve spojení i na sociálních médiích.

Proč je to důležité?

Abyste lidi nadchli pro svou vizi a následně je přesvědčili k nákupu, musí vám nejprve věřit.

Podívejte se na pár příkladů „výkonných ředitelů“ ze světa a na dopad jejich aktivity na sociálních médiích.

Richard Branson, zakladatel společnosti Virgin Group, zveřejnil post o způsobu, jak vytvářet změnu, a díky tomu oslovil 140 000 lidí (kteří reagovali na sociálních sítích statusem „To se mi líbí“), což komentoval slovy:

„Přijetí sociálních médií není jen pouhá zábava. Je to životně důležitý způsob, jak komunikovat, naslouchat a jak zlepšit své podnikání.“

Dara Khosrowshahi, nová generální ředitelka společnosti Uber, zveřejnila nové kulturní normy Uber – 6 000 lidí.

Jeff Wiener, generální ředitel společnosti LinkedIn, zveřejnil svůj univerzitní projev „Buďte soucitní“ – 12 000 lidí.

Bill Gates zveřejnil „5 knih, které byste měli přečíst za toto léto“ – 37 000 lidí.

Abyste využili potenciál sdílení, nemusíte být zrovna generální ředitelé nebo bývalí generální ředitelé.

Stejný princip sdílení bude fungovat u kohokoliv, kdo zastává nějakou vůdčí roli jako např. trenéři, podnikatelé, apod.

Proč tedy začít využívat sociální média a jaké hlavní výhody vám to přinese?

Sdílení odborných znalostí

Albert Einstein kdysi řekl: „Jenom život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“

Nikdy dříve nebylo předávání vědomostí a zkušeností ostatním tak snadné jako dnes, a tak bychom měli být za služby sociálních médií vděčni a brát je vážně.

Znalosti můžete sdílet ve formě postů například na Instagramu, Twitteru, Facebooku, ale také můžete blogovat nebo sdílet videa např. na Youtube.

Je jen na vás, co a kde budete sdílet s ostatními, abyste jim pomohli být úspěšnější.

Šéf je taky jen člověk

Vůdčí osobnosti mají díky těmto sociálním možnostem příležitost ukázat, že jsou lidé, a mohou se sblížit „se svými lidmi“ na lidské úrovni.

David Rubenstein kdysi řekl:

„Co většina lidí říká na svém smrtelném loži? Neříkají, že by si přáli mít více peněz, nebo že by více pracovali. Říkají, že by si přáli, aby strávili více času se svou rodinou a udělali víc pro svou společnost a komunitu.“

Tím, že budete společenští, můžete udělat více pro vaši společnost, komunitu a lidi kolem vás.

A tak sdílejte, sdílejte – velké životní události, znalosti, věci, u kterých se domníváte, že budou přínosem.

Propojíte se „se svými lidmi“

Ať už se vám to líbí nebo ne, lidé používají sociální média na denní bázi.

Znamená to, že existuje velká pravděpodobnost, že otevírají nejméně jednou denně jednu nebo více sociálních aplikací.

To vám poskytuje skvělou příležitost spojit se s nimi tam, kde již jsou, pokud nemáte příležitost udělat to osobně.

Zároveň to ale neznamená, že musíte být na stránkách LinkedIn, Facebook, Instagram nebo Twitter 4 hodiny denně.

Znamená to, že musíte vědět, jak důležitý je digitální svět v životě mnoha lidí, a tak může být užitečné být aktivní také.

Pokud jste se zatím úspěšně sociálním médiím vyhýbali nebo jste je jen vyzkoušeli a nikdy se nevrátili, možná si necháváte ujít velké příležitosti. 😉

Inspirováno článkem ze serveru www.inc.com.

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů