[rozhovor] Jiří Mazur – podnikatel na pravé straně

Jiří Mazur je expertem na finance. Jak sám říká, “Průvodce pro Vaše cesty k finanční svobodě a nezávislosti.” 

Povedlo se mu efektivně toto průvodcovství přesunout do online světa, kde může v jeden okamžik pomoci mnohonásobně většímu počtu lidí. Proto jsme se ho zeptali nejen na jeho začátky a zlomové okamžiky, ale také na způsoby, jak to teď přesně dělá.

banner_rozhovor_mazur

Jirko, čím se přesně zabýváš? 

Věnuji se podnikání, jak já tomu říkám “podnikání na pravé straně”, které generuje průběžné příjmy částečně pasivního charakteru.

Jak mám rozumět termínu podnikání na pravé straně?

Tímto termínem mám na mysli život a podnikání na pravé straně cash-flow kvadrantu. Cash-flow kvadrant Roberta Kiyosakiho je znám, ale přiblížím ho: 

Lidé na levé straně tohoto kvadrantu si vydělávají prací, prodávají svůj čas a potenciál jiným lidem. Říkají tomu práce nebo zaměstnání. Lidé na pravé straně cash-flow kvadrantu si vydělávají tím, že monetizují svoje myšlenky a vize, podnikají. 

Někdy v zásadě mohou dělat i podobné činnosti, ale prostě jsou na té lepší, pravé straně cash-flow kvadrantu. Na pravé straně vám totiž cash-flow, peníze, plynou jiným způsobem. Lidé, kteří toto chápou a rozumějí zásadám a tajemstvím podnikání na pravé straně, se prostě žije lépe. Proto rád podnikám na té správné, pravé straně. 🙂

Přibliž nám to, prosím. Konkrétně v jakých projektech se angažuješ?

Mám vzdělávací projekty kolem burzy a kolektivního budování na burze, jako je Obchodník na burze. Pravidelně otevírám kurz Hrajeme si na burze, který dělám on-line. Letos to byl již 3. ročník. Nově jsem v letošním roce otevřel online kurzy ŽIVOT NA PRAVÉ STRANĚ právě o podnikání, ve kterých prezentuji ona tajemství z pravé strany a konkrétní návody pro podnikatele. 

Všechny kurzy provozuji na technologiích Firmy 2.0, které jsem postupně implementoval do své firmy. Technologie SmartEmailingu, FAPI a MioWebu mi zjednodušují život a umožňují efektivní online podnikání. I díky nim mohu podnikat odkudkoli ze světa a žít svůj život na pravé straně.

Takže finanční vzdělávání je nejsilnější noha tvého podnikání?

Je to jen jedna z nich. V minulosti jsem se hodně zabýval tím, jak generovat pasivní příjmy. Vlastnil jsem nějaké firmy – měl jsem například klasické podnikání, stavební firmu s několika stovkami miliónů obratu a formou poradenství jsem nastavoval firmám systémy pro generování pasivních příjmů. Můj příjem je dnes generován mými online kurzy a programy, online servisem, obchodováním na burze a investicemi. Můj přinos pro firmy i pro lidi je teď už výhradně v on-line světě. Nemusím ve firmách být přímo fyzicky.

Jak tedy začal tvůj příběh online podnikatele? 

Jednoho dne jsem se rozhodl, že se budu živit prodejem informací. Online jsem si našel knihu, která se tomu tématu věnovala, a aniž jsem internetu rozuměl, řekl jsem si, že takhle začnu podnikat.

Když se pro něco rozhodnu, tak do realizace nesmí uplynout více než několik měsíců. Za tři měsíce se mi povedlo postavit krásné weby s prvními produkty. Ty se týkaly právě podnikání. Dělal jsem marketingové a podnikatelské audity ve firmách – to byl můj koníček.  

Ale i když byly naše weby krásné, negenerovaly kontakty a příležitosti a nakonec se ukázalo, že produkt, který jsem nabízel nebyl příliš vhodný. 

Tak jsem na web dal jiný typ produktu – finanční vzdělávání na burze. Sám jsem se divil, že to jde. Samo to začalo úžasně fungovat. Vytvořil jsem blog a newsletter a posílal ho klientům. Každý týden jsem napsal jeden článek, který se perfektně zaindexoval na Googlu i na Seznamu, čímž jsem se stal specialistou na SEO. Mé články se díky klíčovým slovům objevovaly na prvních místech ve vyhledávačích.

V jakém roce to bylo? 

Psal se rok 2005 až 2007. Tenkrát jsme skutečně měli tak silné SEO, že jen díky článkům na blogu měl web návštěvnost 30 – 50.000 návštěvníků měsíčně. Na webu byl umístěný formulář na sběr kontaktů, které jsme vyměňovali za návod jak začít podnikat na burze. 

Stačilo vyplnit adresu, email a telefon. Návod jsme poté rozesílali poštou. Následovalo oslovování těch, kteří si návod nechali zaslat, s nabídkou živých seminářů. A těch rozesílek bylo okolo 1000 kusů ročně. Takže už tenkrát jsme vlastně získávali klienty pro naše produkty online. 

Někdy v roce 2010 se významně začaly měnit parametry SEO pro vyhledávání na internetu a návštěvnost našich webových stránek začala klesat. Do toho přišel David Kirš a nabídl mi SmartEmailing, nástroj pro email marketing. Tehdy u mě pracovala Stáňa [Stanislava Mrázková – dcera, pozn. redaktora], která dostala tenhle nástroj na starosti.

Díky tomu jsme začali přenastavovat naši marketingovou strategii. Udělali jsme nové webové stránky, přidali na ně nový formulář pro sběr emailů a začali jsme pracovat s ebooky zdarma. A ono nám to zase začalo fungovat. 

Pak jsme si pořídili i online prodejní nástroj FAPI a přes něj jsem v roce 2013 začal prodávat online vzdělávání. Vytvoření obsahu online kurzu, webových stránek, členské sekce a prodejní cesty trvalo zhruba 6 měsíců. Polovinu jsem tvořil z dovolené na Kanárských ostrovech. Těmi nejjednoduššími metodami jsme tak dosáhli poměrně velkých cílů – vydělali jsme první půlmilión. A od té doby všechny naše produkty prodáváme online přes FAPI.

Tvá cesta je velmi inspirující, rozhodně nebyla přímá a musel jsi spoustu věcí měnit. Co pro tebe bylo největší překážkou?

Na své cestě vidím tři překážky:

  • Jednak to byla moje technologická nedostatečnost. Už nemám na technologie takový cit. Na druhé straně mám ale manažerský přístup, takže mi stačí znát podstatu a najít člověka, který mi vše potřebné zrealizuje. 
  • To podstatné ale bylo vystoupit z komfortní zóny a zkusit to.
  • Další věc je, že naprostá většina podnikatelů má nějaký obsah, má něco, co může nabídnout online, jenže nevidí možnosti, jak to na internet přenést. Jednoduše neumí v hlavě přecvaknout a zaměřit se na to, jakou informační podstatu jejich produkt má, a vytvořit z toho úplně jiné nabídky, které se dají prodávat na internetu.

Věříš tomu, že každý produkt může fungovat online. Spousta lidí si to ale nemyslí. 

Podstatou každého byznysu je informace o tom, co umím, co dělám, v čem jsem expert. A tyto dva prvky – komunikaci a expertní složku – lze převést do online světa prakticky v jakémkoli podnikání. 

Samozřejmě, že internet za nás nepostaví dům, neposkytne hotelové služby, ale minimálně dokáže přivést pozornost klientů, vychovávat věrné klienty, zvedá úroveň komunikace směrem k nim, aby se jim následně mohl poskytnout perfektní zákaznický servis. To všechno internet umí a já si neumím představit obor, ve kterém by to nešlo efektivně využít.

Říkáš, že technologie jsou pro tebe výzvou, ale pomohly ti v rozvoji tvého podnikání. V čem vidíš přínos?

Začal jsem jako jeden z prvních online marketérů na českém trhu už před deseti lety. Velký přelom v mém podnikání byl pro mě v roce 2013, kdy jsem do svého marketingu dostal nástroje Firmy 2.0 jako je SmartEmailing, FAPI, šablony pro tvorbu webu a Anabix. Zjistil jsem, že díky tomu, že se dají vzájemně propojit, je to všechno velmi jednoduché.

Opravdu miluji internetové prodejní akce přes FAPI, kdy se mi během hodin nebo dnů nahrnou do mé emailové schránky stovky notifikací o uskutečněných prodejích a GoPay účet se průběžně plní penězi. Pracuje to samo, nepotřebuji žádnou účetní pro vystavování a kontrolu stovek faktura plateb. Skvělé možnosti digitálního věku! Díky 🙂

Jaká tři slova podle tebe FAPI nejlépe charakterizují?

Poctivý spolehlivý zaměstnanec, za kterého nemusím odvádět zdravotní a sociální pojištění. Klient si prostě na internetu klikne na prodejní tlačítko a FAPI mu umožní objednat, zaplatit online, zašle mu fakturu a klient tak může do několika minut dostat svůj produkt. Z mého pohledu podnikatele je to dnes nejefektivnější a nejrychlejší cesta. jak dostat člověka do akce. To neudělá žádný zaměstnanec. 

Jirko, díky moc za rozhovor a přeji další úspěchy na té pravé straně.

Jirku Mazura vyzpovídal Kamil Kabát

banner_fapi_ebook_6

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů