Zamyšlení pro blížící se Nový rok: Pro podnikání příliš staří nejste

Nikdy neni pozde

Média jsou plná příběhů mladých podnikatelů, kteří dosáhli velkého úspěchu.

Mark Zuckerberg měl jen 19 let, když založil Facebook. Evan Spiegel měl už ve 22 letech 1 milion uživatelů aplikace Snapchat.

Oba tito zakladatelé se stali miliardáři, ale při bližším zkoumání zjistíte, že jsou tito zakladatelé výjimkami – průměrný věk začínajícího podnikatele je 42 let.

Pokud se tedy obáváte, že jste v životě promarnili šanci, nemějte strach.

Existuje mnoho důvodů, proč mají starší podnikatelé lepší výkon:

  • lepší přístup ke kapitálu
  • rozvinutější síť profesionálních kontaktů
  • bohaté zkušenosti

Jako starší zakladatel je na vás, abyste využili těchto výhod. Jak?

1. Financujte vaše podnikání chytře

Dle průzkumů má 50letý zakladatel 1,8krát větší pravděpodobnost, že vybuduje jednu z nejrychleji rostoucích firem než 30letý zakladatel.

Tyto údaje vám pomohou prodávat sebe a svůj nápad investorům, kteří jinak upřednostňují mladé zakladatele.

Ujistěte se, že si stále přispíváte k odchodu do důchodu, než abyste věnovali veškeré své dodatečné příjmy a úspory vašemu podnikání.

Je třeba chránit svůj majetek při založení firmy, abyste neztratili vše v případě neúspěchu.

2. Spojte se s mladšími mentory

Mentory nemusí být staří šediví lidé, kteří své příběhy uvádějí slovy: „Když jsem byl ve vašem věku…“

Existuje spousta mladých lidí, kteří mají co nabídnout, včetně cenných sociálních vazeb, což pravděpodobně přispělo k jejich dosavadnímu kariérnímu úspěchu.

Udržujte tedy kontakty se členy nových generací – budou obrovskou pomocí, když přijde čas najímat špičkové talenty.

Kromě toho, mít za mentora mladšího člověka by vás mohlo inspirovat k udržení inovativního myšlení.

3. Buďte hrdí na to, co víte, a buďte pokorní k tomu, co ne

Velmi mladí úspěšní mají všechny důvody k tomu, aby se cítili silně, ale mládí a nezralost mohou vést k tomu, že se stanou tvrdohlaví a egoističtí.

Máte-li pár desítek let zkušeností, samozřejmě neznamená, že znáte vše, ale je to stále neocenitelné.

Je třeba myslet na to, že většina průmyslových odvětví se neustále vyvíjí a bude třeba vynaložit ještě dost úsilí na to, aby se vaše vize stala realitou.

Ať už jsou vaše předchozí úspěchy jakékoli, je to váš průběžný osobní růst, který bude určovat váš dlouhodobý obchodní úspěch.

Přijměte tedy myšlení celoživotního studujícího – hodně čtěte a zaregistrujte se na seminářích nebo kurzech na vysokých školách, které vyučují dovednosti, které se snažíte posílit.

Existuje mnoho důvodů, proč si udržet svou stávající práci, ale věk by vašeho podnikavého ducha odradit neměl. 😉

 

Inspirováno článkem ze serveru www.enterpreneur.com

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů