Sociální prodej: 3 tipy, jak prodávat více

Sociální prodej

Doba prodávání po telefonu je pravděpodobně nenávratně pryč a ani prodej naživo to v dnešní době internetu nemá lehké.

Sami si dnes můžete online koupit téměř cokoliv.

Navíc máte obrovský výběr a ke spoustě produktů najdete recenze, reference, případně doporučení.

Důvěryhodnost produktů pak završují diskuze na sociálních sítích, do kterých ale můžete jako prodejci zasahovat.

Proč se tedy tomuto trendu (ne)přizpůsobit?

Co je sociální prodej?

Sociální prodejem se přirozeně zabýváte, pokud jste zrovna v roli obchodníka a:

  • využíváte sociální média k hledání nových příležitostí,
  • poskytujete hodnotu potenciálním zákazníkům tím, že odpovídáte na otázky,
  • reagujete na připomínky,
  • sdílíte užitečné informace v průběhu nákupního procesu.

Pokud se těmito činnostmi zatím nezabýváte, přečtěte si, proč by bylo dobré začít.

Studie sociálnímu prodeji fandí

Jamie Shanks ze společnosti Sales for Life sdílel své klíčové poznatky ve studii sociálního prodeje, které se zúčastnilo více než 45000 obchodních zástupců a 200 společností.

Výsledkem bylo zjištění, že každý 1 dolar investovaný do sociálního prodeje vyústil v návratnost 5 dolarů.

Jiný výzkum zase zjistil, že obchodní zástupci, kteří využívají sociální prodej, mají v průměru o 45% více obchodních příležitostí.

Závěr: Obchodníci prodávají více, když využívají sociální sítě.

Tady jsou 3 tipy, jak správně uchopit sociální prodej:

1. Vyberte vhodnou sociální síť

Je snadné se uchytit na sociální síti, ale skutečnými vítězi jsou ti, kteří jsou aktivní na stejné platformě jako jejich potenciální zákazníci.

To je důvod, proč obchodníci v oboru módy vynikají na Pinterestu a proč B2B prodejci vyhledávají potenciální zákazníky na síti LinkedIn.

Začněte tedy tím, že určíte sociální sítě, které odpovídají vašemu potenciálnímu zákazníkovi.

Zatímco Facebook má největší podíl napříč všemi věkovými skupinami, společnost Forrester Research zjistila, že osoby s rozhodovací pravomocí používají především Twitter a LinkedIn.

Pokud tedy prodáváte produkty, které oslovují teenagery, měli byste používat Facebook a Instagram.

Pokud prodáváte produkty nebo služby zaměřené na podniky a osoby s rozhodovací pravomocí, použijte službu LinkedIn nebo Twitter.

2. Přispějte k existujícím rozhovorům o vaší značce

Společnost Corporate Visions zjistila, že 74% kupujících si zvolí prodejce, který nejprve přidá hodnotu během nákupního procesu.

Chcete-li přidat hodnotu, začněte poslouchat a reagovat na to, co lidé o vás nebo o vaší značce říkají.

Tím, že přispějete k těmto rozhovorům, přidáte hodnotu a zvýšíte svou reputaci.

3. Poskytněte hodnotu sdílením relevantního obsahu

Více než 50% kupujících hledá informace o produktech a službách na sociálních médiích.

Pokud se v rozhovorech, kterých se účastníte, někdo zeptá na informace o osvědčených postupech, nasdílejte mu příspěvek z vašeho firemního blogu.

Pokud skupina diskutuje o doporučeních k produktu, můžete sdílet webové vysílání nebo video o tomto produktu.

Neexistuje žádný limit v tom, co můžete sdílet, pokud obsah do konverzace přidává hodnotu.

Dejte si ale pozor na sdílení irelevantního obsahu a vlastního propagačního obsahu, což je spolehlivý způsob, jak vaše potenciální zákazníky ztratit.

 

Inspirováno článkem z www.superoffice.com

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů