Dnes jsme si povídali se Zuzkou Ondrisovou, která úspěšně rozjela kurzy obličejové jógy hned na dvou trzích zároveň: v Čechách i na Slovensku.
Všechno si dělá sama, s drobnou výpomocí manžela, a nás proto zajímá, jak to sakra zvládá? (Ale my odpověď už tušíme.)
Zuzka se věnuje cvičení té části těla, která je nejvíce vidět: tváři a dekoltu. Ve svých on-line video kurzech klientkám ukazuje, že se dá vypadat mladě i bez botoxu a chirurgických zákroků.
Chytře využívá toho, že své kurzy může prodávat hned na dvou trzích zároveň a zřídila si k tomu zvlášť dva weby: www.oblicejovajoga.cz pro Čechy a www.tvarovajoga.sk pro Slovensko.
Kurzy má rozdělené do několika skupin, od začátečnických přes pokročilé až po kurz pro ty, které se samy chtějí stát lektorkami obličejové jógy. Krom toho nabízí také vstupní a individuální živé konzultace přes Zoom.
Postupně se jí také rozrůstá komunita Face Yoga Live Club, kde pořádá živá cvičení. Prodej členství v komunitě jí zajišťuje pravidelný příjem.
Ale to není všechno, Zuzko, ne?
Krom kurzů mám ještě dva e-shopy s obličejovou kosmetikou. Jeden je klasický „krabicový” e-shop od Shoptetu, druhý funguje přes FAPI objednávkové formuláře. Ten s FAPI byl původní.
Nechávám si ho proto, že spousta mých zákaznic je zvyklá si objednávat přes objednávkové formuláře – a popravdě, s FAPI nejsou žádné problémy.
Na to vytvořit si e-shop mě vlastně kdysi navedl můj programátor, který mi říkal: „Udělejte si profesionálnější řešení, než jsou objednávkové formuláře. Udělejte si e-shop v Prestashope.” Potom jsem toho ale trpce litovala.
Vystřídala jsem několik e-shopů, které byly katastrofa. Teď se mi to podařilo dát tak nějak dohromady na Shoptetu, který je ale o dost komplikovanější na správu.
Tehdy jsem ho zvolila proto, že narozdíl od FAPI uměl automaticky vygenerovat štítky pro Zásilkovnu, což FAPI vlastně už teď umí taky.
Nakonec musím říct, že nejlépe mi fungovalo a nejméně starostí bylo vždy s FAPI.
Ale kosmetika je jenom část mého byznysu. Hlavní jsou on-line kurzy, a ty už běží čistě na FAPI.
Abych se dostala k úplným začátkům svého podnikání, tehdy jsem dělala faktury v Excellu.
Jedna faktura mi zabrala možná 15 minut. Musela jsem vyplnit odběratele, pak si spočítat sumu bez DPH, sumu s DPH, zkontrolovat všechny údaje, uložit fakturu jako PDF, to PDF poslat zákazníkovi mailem.
Každý den jsem se navíc musela přihlásit do svého internetového bankovnictví a dohledat platby, pak dohledat faktury a označit si je jako zaplacené…
Zákaznice se mi ozývaly, že jsem do faktury napsala chybné údaje, takže jsem to pak musela celé opravovat. Někdy na to přišla až účetní.
Takhle jsem vydržela 2 roky.
Pak jsem objevila kouzlo FAPI, respektive FAPI mi bylo doporučené přes kurz Stáni Stiborové, „Podnikání z pláže”.
To bylo někdy v roce 2016. A od tehdy můj byznys začal raketově růst.
Schválně jsem si nedávno spočítala, kolik času by mi dnes zabíraly faktury ve všech čtyřech firmách. Je to hodně přes 100, spíš 200 faktur měsíčně.
Kdybych to měla všechno vystavovat ručně, jako jsem to dělala předtím, tak by mi to zabralo nějakých 300 hodin.
Dřív jsem totiž musela odepisovat na maily, párovat platby plus opravovat chyby a omlouvat se za ně nespokojeným zákaznicím.
Spoustu času také zabíralo vysvětlování, proč zákaznice nemají přístup k obsahu hned. Já se totiž k objednávkám často dostala až večer a pak jsem jim manuálně vytvářela přístupy.
Zákaznice zaplatí, přijde jim e-mail s informacemi o kurzu (takže už mi nechodí opakující se dotazy) a přístupy.
Tohle všechno FAPI vyřešilo a já díky tomu nemusím platit dva zaměstnance na plný úvazek. Tím ušetřím nějakých 20 000 Eur ročně, což je kolik v korunách? Půl milionu?
Pro každou firmu mám zvlášť FAPI účet, za který ročně platím 6 900 Kč, tzn. Za 3 je to 20 700,- celkem. To je docela rozdíl.
Díky FAPI jsem mohla rozjet Face Yoga Live Club. FAPI totiž umí pravidelnou fakturaci, takže já se můžu starat jen o cvičení a získávání nových klientek.
Ten volný čas se nedá ani vyčíslit v penězích.
Přes FAPI jsem se vlastně naučila lépe prodávat. V objednávkovém formuláři mám například upselling na svou knížku nebo cvičební kartičky.
A když si je zákaznice přihodí k objednávce, ve FAPI se spustí akce, aby mi přišel e-mail, že je mám zabalit a poslat.
Začínajícím podnikatelům a podnikatelkám bych doporučila jediné: Neplaťe si drahé programátory, kteří vám budou spravovat web.
To byla největší chyba, že jsem správu webu a e-shopu svěřila někomu jinému a nedělala si to sama. Vyhazovala jsem za to stovky, někdy i tisíce Eur měsíčně.
Programátor si řekl, kolik hodin na tom strávil, a mně nezbylo, než mu věřit. Nejhorší bylo, že si počítal opravdu každou hodinu – on si fakturoval jak chyby, které udělal, tak i jejich opravu!
Když jsem chtěla změnit sebemenší maličkost, musela jsem čekat, až si na mě udělá čas, nakonec to neudělal tak, jak jsem chtěla, a navíc to vůbec nefungovalo.
Takže hledejte řešení, které budete sami ovládat a které si nastavíte sami.
Každý průměrně inteligentní člověk může přes FAPI prodávat sám.
Super je, že kolem FAPI existuje celá komunita. Takže když mám nějaký problém, vím, že se můžu obrátit jak na podporu, tak na další lidi, kteří FAPI používají.
Tady jsem pochopila i další sílu takových programů: že je používají tisíce lidí, kteří řeší podobné problémy a dokážou si poradit. U programátora jsem se musela spolehnout jen na jeho zkušenosti.
Ty vyskakovací kecy každých 7 vteřin fakt serou!
Petře, děkujeme za názor, jakkoliv naštvaný. Vždycky se najde někdo, koho bude něco (cokoliv) s..t.
Pro zájemce z řad on-line podnikatelů přidávám odkaz, který vysvětluje, co ty vyskakovací kecy dělají: https://fapi.cz/blog/vyzkouseli-jsme-notifikuj/ Za FAPI, Jan