Proč a jak měřit ve FAPI pomocí Google Analytics

FAPI_Google Analytics

Kdo neměří, neví.

Takto jednoduše by se dala zdůvodnit potřeba měření obecně. Pokud víme, dovedeme na základě toho dělat správná rozhodnutí. A o to nám jde.

Podívejme se ale přece jen blíže na důvody měření týkající se online prostředí, jaký pro to využít nástroj a jak zajistit měření v aplikaci FAPI.

Výhoda měření online

Podobně jako naše běžné činnosti je vhodné, aby i naše tvorba v online světě měla nějaký cíl. I na webu je tedy žádoucí sledovat, zda váš web či aplikace plní svůj účel.

Díky vyhodnocení totiž poznáte, zda jste vzhledem k provozované činnosti v červených číslech, nebo zda vyděláváte, a také podle něj můžete optimalizovat svou reklamu.

Jak na to?

Řešením je sběr dat, získaných analýzou chování vašich online návštěvníků.

Nejpopulárnějším nástrojem pro tento účel je v současnosti Google Analytics.

Proč zrovna Google Analytics?

Vidíme 3 základní výhody:

  1. Má bezproblémové fungování – o provoz není třeba se starat. Vše, včetně ochrany osobních údajů, si řeší společnost Google sama, což vám ušetří čas.
  2. Je zdarma – tuto výhodu oceníte, zejména pokud jste drobní podnikatelé, či vlastníte menší firmu.
  3. Implementaci zvládne každý – napojení Google Analytics je velice snadné a elegantní. Spočívá v pouhém překopírování vygenerovaného kódu a vložení do vaší stránky či na specifické místo systému. V případě napojení na FAPI to zvládnete hravě sami.

Propojení s FAPI

Nástroj FAPI je uživatelsky přizpůsoben tak, abyste mohli snadno provést napojení Google Analytics, což vám přinese důležité informace pro analýzu úspěšnosti vašich prodejů.

Propojení Google Analytics a FAPI umožníte v několika jednoduchých úkonech.

  • Nastavení ve FAPI – ukládání transakcí z FAPI do Google Analytics zajistíte aktivací v prodejním formuláři, a to zaškrtnutím volby „Přidat trackovací kód Google Analytics“ v záložce „Děkovací stránka“ v nastavení prodejního formuláře. Do pole ČÍSLO PRO MĚŘENÍ zkopírujte kód pro měření (ve tvaru UA-123456789-01), který najdete v nastavení Google Analytics u svého webu.

FAPI_Google_Analytics

  • Nastavení v Google Analytics – v rozhraní systému Google Analytics v sekci „Správce – Nastavení elektronického obchodu“ zaktivujte podporu pro elektronický obchod a zaškrtněte přepínač „Aktivovat přehledy vylepšeného elektronického obchodu“.

Tímto máte hotovo.

Transakce v Google Analytics poté naleznete v sekci „Konverze – Elektronický obchod – Přehled a statistiky jednotlivých produktů v nabídce Konverze – Elektronický obchod – Výkon produktu“.

V případě potřeby najdete kompletní návod pro napojení Google Analytics s FAPI v naší nápovědě zde.

5/5 - (2 votes)
Komentáře
  1. Šimon Adverto napsal:

    Dobrý den,

    napojení na GA se v našem rozhraní nezobrazuje. Je možné napojit na GA4?

    Děkuji

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů