6 způsobů, jak udělat práci z domova více produktivní

home office

Pracovat z domova dnes už neznamená nedostatek profesionality nebo úspěchu.

Ve skutečnosti někteří z nejúspěšnějších lidí pracují z domu.

To ale neznamená, že práce z domova je snadná – alespoň ne pro každého.

Pokud byste chtěli být ještě produktivnější, vyzkoušejte následující.

1. Nastavte si plán a sdílejte ho s každým, koho znáte

Přerušování je nepřítelem produktivity. Když pracujete z domova, nejčastějšími zdroji přerušení jsou vaše rodina a přátelé.

Proto musíte být proaktivní a sdílet svůj plán.

Vysvětlete, kdy budete pracovat, a dejte najevo, že ve vaší pracovní době budete reagovat pouze na opravdu nouzové situace.

Především nepředpokládejte, že lidé budou automaticky respektovat skutečnost, že když pracujete z domova, stále pracujete. Nebudou.

Pomozte jim to pochopit.

2. Rozdělte svůj pracovní den na bloky

Obecně se můžeme zaměřit na jakýkoli daný úkol po dobu 90 až 120 minut. Poté potřebujeme 15 až 20minutovou přestávku, abychom se mohli “nabít” a připravit se na dosažení vysokého výkonu při dalším úkolu.

Takže to tak dělejte. Rozdělte svůj den na 90minutová okna.

Místo toho, abyste uvažovali o 6, 8 nebo 10hodinovém pracovním dni, rozdělte svůj den na čtyři až pět 90minutových oken.

Tímto způsobem zvládnete řekněme čtyři úkoly, a to mnohem efektivněji.

3. Plánujte přestávky

Váš kalendář může být plný úkolů, volání, schůzek, termínů, ale měl by zahrnovat také plánované období přestávky.

Nastavte si čas na oběd. Určete čas přestávek.

V opačném případě váš den spíše promarníte – stejně jako vaši možnosti regenerace.

A pamatujte, že nejlepší obnovou je aktivní odpočinek.

4. Vypněte oznámení

Vypnutí upozornění v počítači a telefonu výrazně zlepší schopnost soustředění.

Když potřebujete něco udělat, vypněte všechny digitální prvky, které vás mohou přerušit.

5. Vytvořte si noční rutinu

První věc, kterou ráno uděláte, je nejdůležitější věc, protože nastavuje úroveň kvality celého dne. Takže se na tuto věc připravte den předem.

Udělejte si seznam, několik poznámek, zkontrolujte informace.

Představte si, že příští den ráno budete mít jasno, abyste mohli začít svižně a naplno.

Tělo má v započatém tempu tendenci zůstat, tak toho využijte. Zkuste si vybrat nějaký důležitý úkol, který potřebujete udělat jako první.

Ať už vám potrvá 20 minut nebo hodinu, jeho zvládnutí hned v úvodu dne vám vytvoří skvělou atmosféru po zbytek celého dne.

6. Uvažujte o své domácí kanceláři jako o konkurenční výhodě

Někteří lidé předpokládají, že při práci z domu budou mít pocit, jako by byli pořád v práci.

Tohle je ale velice nepravděpodobné.

Pokud vás baví to, co děláte, bude pro vás snadné si práci uspořádat tak, aby vás nesvazovala.

Navíc můžete využít pohodlí a efektivitu domácí kanceláře, abyste byli citlivější a flexibilnější než vaše konkurence – dle vašich podmínek.

Tohle těžko něco překoná.

 

Inspirováno článkem ze serveru www.inc.com

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů