6 osvědčených způsobů, jak ze svých zákazníků udělat fanoušky

Skalní fanoušci

Dnešní svět se topí v obsahu, ale hladoví po spojení.

Není divu – jsme sociální tvorové původně pocházející z kmenových společností.

Dnes se sdružujeme kolem našich zájmů, vášní, identit, a také značek – podnikatelé, kteří vytvářejí komunitu věrných zákazníků, jsou vždy úspěšní.

Představte si, že od vás vaši zákazníci nejen nakupují, ale také se stávají vašimi fanoušky, kteří o vás vypráví svým přátelům.

To znamená, že můžete investovat méně do marketingu a soustředit se na to, na čem opravdu záleží.

Jak na to? Níže najdete šest osvědčených způsobů, jak si vybudovat vlastní komunitu fanoušků.

1. Motivujte je misí

Jako lidé chceme být součástí něčeho většího než my sami.

Proto jsou nejsilnější komunity podporovány misí nebo účelem.

Dejte svým následovníkům něco, o co se s vámi mohou snažit.

Nejenže je to zapojí a nadchne, ale také se s tímto posláním ztotožní a zatouží k němu přivést ostatní.

2. Inspirujte je svým příběhem

Aby se s vámi mohli vaši zákazníci skutečně spojit, musí také vědět,
proč a jak jste začali.

Jaká byla vaše inspirace?

Jaké překážky jste překonali?

Vaše poslání a příběh jsou vzájemně propojeny.

3. Jasně se definujte

Vytvořte pro svou značku archetyp, kterým se vaše publikum chce stát, nebo charakteristiku, kterou chtějí posílit.

Například motorkáři Harley Davidson jsou psanci, zatímco u Tough Mudder jde o hrdinství.

Vytvořte si také svůj vlastní jedinečný jazyk, který vám pomůže upevnit tuto identitu.

Například Star Trek fanoušci se označují jako „Trekkies“ a Lady Gaga má své „Little Monsters“.

Tím se také můžete v pozitivním slova smyslu vymezit, pokud chcete dát jasně najevo, jaké lidi si ve své komunitě přejete.

Příkladem mohou být reklamy Apple, které rozlišovaly dva typy lidí: uživatele Apple a uživatele PC.

4. Vytvořte vstupní překážky

Než se vaši fanoušci stanou součástí komunity, nechte je nejprve nějakým způsobem kvalifikovat.

Více si vážíme věcí, které jsme nezískali snadno.

Členové elitních skupin, jako např. námořnictvo SEAL, cítí silnou soudržnost právě proto, že je obtížné se tam dostat.

5. Nechte své fanoušky rozpoznat pomocí artefaktů

Podle artefaktů se poznají členové různých komunit.

Například žluté náramky Livestrong určitým způsobem identifikují ty, kdo se postaví rakovině.

Popřemýšlejte o tom, jak by mohli vaši fanoušci získávat cenné artefakty, které si nemohou koupit.

Např. kožené bundy Harley Davidson mají záplaty, které získáte pouze účastí na různých jízdách.

6. Nabídněte výjimečné zážitky

Unikátní zážitky spojují lidi na jiné úrovni, která podporuje hluboké vztahy.

Hvězda country hudby Keith Urban poskytla VIP pohoštění skupině skalních fanoušků, kteří se zúčastnili 100 jeho koncertů.

Nejen, že ho za to milují, ale také se mu za to dostalo hodně publicity.

Čím výjimečnější nebo intenzivnější zážitek, tím těsnější pouto.

Inspirováno článkem ze serveru www.enterpreneur.com

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů