6 jednoduchých způsobů, jak psát popisy produktů, které prodávají

Popis produktu

U popisů produktů můžete udělat chybu snadno. Dokonce i profesionální copywriteři je někdy dělají – tvoří popisy, které jednoduše popisují vaše produkty.

Proč je to špatně? Protože popisy produktů musí vaše výrobky prodat.

Popis produktu je marketingový text, který vysvětluje, jaký produkt je a proč stojí za nákup. Jeho účelem je poskytnout zákazníkům podrobnosti o jeho vlastnostech a výhodách, které motivují k nákupu.

Podívejme se na šest jednoduchých způsobů, jak přesvědčit k nákupu návštěvníky webu pomocí popisů produktů.

1. Zaměřte se na ideálního zákazníka

Když napíšete popis produktu oslovující ohromné množství lidí, vaše popisy se stávají přáními, a nakonec se o ně nezajímá nikdo.

Nejlepší popisy produktů se týkají přímo ideálního kupce. Ptejte se a zodpovídejte otázky, jako byste s ním vedli rozhovor.

Začněte s představou ideálního kupujícího:

  • Jaký humor má rád?
  • Jaká slova používá?
  • Jaká slova nenávidí?
  • Můžete si dovolit použít slova jako „mizerný“?
  • Na jaké otázky bude chtít znát odpovědi?

Zvažte, jak byste mluvili s vaším ideálním kupujícím, pokud byste svůj výrobek prodávali přímo v obchodě, a teď zkuste tento jazyk začlenit do svých webových stránek.

2. Popište výhody

Když prodáváme vlastní produkty, jsme nadšeni z jejich funkcí a vlastností. Žijeme a dýcháme pro ně, a to i na webových stránkách.

Problémem je, že naši potenciální kupci z nich takto nadšeni nejsou – chtějí jednoduše vědět, čím jsou užitečné pro ně. Proto je třeba posvítit na výhody těchto funkcí.

Zvažte výhodu každé z vašich funkcí:

  • Jak váš produkt přiměje zákazníky, aby se cítili šťastnější, zdravější a produktivnější?
  • Které problémy, závady a potíže pomáhá váš produkt vyřešit?

Neprodávejte jen výrobek, prodávejte zážitek.

3. Vyhněte se “jo, jo” frázi

Když hledáme vhodná slova a nevíme, co ještě přidat do našeho popisu produktu, často sklouzneme k něčemu jako „vysoce kvalitní“. Tomuto popisu se říká jo, jo fráze.

Jakmile potenciální kupující přečte vysoce kvalitní, myslí si: jo, jo, samozřejmě, to říká každý. Znáte snad někoho, kdo popisuje kvalitu svých výrobků jako průměrnou nebo dokonce špatnou?

Když si váš potenciální zákazník po přečtení vašeho popisu začne říkat něco takového, stáváte se méně přesvědčiví. Aby k tomu nedošlo, nepopisujte kvalitu jako “vynikající”.

Namísto toho popište každý technický detail a jeho výhodu.

Například:

Originální ručně šitá konstrukce (technický detail) >> trvanlivý komfort (výhoda)

Podrobnosti o produktu navíc přinášejí důvěryhodnost.

4. Zdůvodněte použití superlativ

Superlativy zní neomylně až tehdy, kdy jasně prokážete, proč je váš produkt nejlepší, nejsnadnější nebo nejvyspělejší.

Pokud je váš produkt skutečně nejlepší, poskytněte čtenářům konkrétní důkaz, proč tomu tak je.

Pokud takové argumenty nemáte, můžete jít cestou referencí nebo citací zákazníků, které váš produkt chválí.

5. Zapůsobte na představivost čtenářů

Vědecký výzkum ukázal, že pokud lidé drží výrobek v rukou, jejich touha vlastnit jej se zvyšuje.

Když prodáváte on-line, návštěvníci webu si nemohou vyzkoušet vaše produkty, a tak si musíte pomoci velkými, křišťálově čistými obrázky nebo videi.

Existuje ale také trik pro psaní textů.

Nechte své čtenáře představit si, jaké by to bylo vlastnit váš produkt.

Praktická ukázka popisu multifunkčního grilu:

Existuje člověk, který je hrdinou každého grilování nebo rodinného kulinářství. Vždycky jsme sledovali mámu nebo tátu, jak se snaží grilovat, a těšili se na den, až budeme moci sami opéct maso a tenké plátky čerstvého ananasu.
Teď, když jsme dospělí, jsme konečně na řadě, a díky pokročilé technologii máme v rukou nástroj, který je určen k tomu, abychom zapůsobili.

Chcete-li cvičit tuto techniku, začněte text slovem „Představte si“ a skončete vysvětlením, jak se budou cítit, když budou tento produkt mít a používat jej.

6. Překonejte racionální bariéry pomocí mini-příběhů

Zahrnutí mini-povídek do popisů produktů zmenšuje racionální bariéry, které naopak rostou s přesvědčováním. Jinými slovy, vytvořte čtenářům atmosféru, díky které na chvíli zapomenou, že jim něco prodáváte.

Dobrým příkladem jsou texty některých prodejců vín, kteří k popisům často přidávají krátké informace o původu vína včetně geografie místa.

…Za vytříbenou chuť vděčí toto bílé víno blízkosti vinic k oceánu, které leží pouhých 7 kilometrů od pobřeží, a tak mohou být ochlazovány pobřežními mlhami a mořským vánkem.

Pokud jde o vyprávění příběhu o vašich produktech, zeptejte se sami sebe:

  • Kdo vyrábí tento produkt?
  • Co vás inspirovalo při vytváření produktu?
  • Jaké překážky jste potřebovali překonat při vývoji produktu?
  • Jak byl výrobek testován?

 

Inspirováno článkem ze serveru www.shopify.com

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů