4 způsoby, jak umlčet „hatery“

Jak umlčet hatery

Strávili jste bezpočet hodin čtením a vzděláváním, abyste tyto znalosti předávali novému publiku, a teď jste ve svém oboru expertem?

Úspěch může být vzrušující, ale spolu s ním se většinou objevuje skupina lidí, kteří vám úspěch nedokážou odpustit – hateři.

Tyto jednotlivce váš úspěch provokuje a nenechávají si to pro sebe, ať už soukromě nebo veřejně.

Proč to dělají? Dělat si starosti s tím, co o mně říkají? Bránit se? Ignorovat je?

I když není každá kritika oprávněná, je lepší tyto hlasy umlčet.

Jak? Zde jsou čtyři způsoby.

1. Hoďte se do pohody

Může to znít divně, ale je důležité přijmout fakt, že nějaké hatery máte a asi mít budete.

Lidé, kteří vám závidí váš úspěch, na vás budou útočit, jakmile se jim naskytne sebemenší příležitost.

Tento antagonismus ale můžete využít k tomu, abyste byli ve svém oboru lepší, což by vás mělo motivovat.

Pokud vás lidé nenávidí, určitě děláte něco dobrého, a tak se pohodlně usaďte a směle pokračujte ve své práci.

2. Buďte empatičtí

Umět se vžít do někoho, kdo vás momentálně nenávidí, je štěstí, které nemá každý.

Je velmi snadné zlomit hůl nad těmi, kteří pochybují o vašem úspěchu a zpochybňují vaše znalosti.

Zkuste se nad to povznést.

Může vám to pomoci dostat se k někomu, kdo vás může svými protichůdnými postoji inspirovat.

Koneckonců, nemusíte mít za každou cenu pravdu a navíc – mít určité znalosti samo o sobě moc neznamená, pokud nejste příjemný člověk.

3. Kritika může být oprávněná

Ozývají se hlasy odborníků z oboru? Zasvěcenci, kteří mají know-how?

Zbystřete a zkuste argumentům porozumět.

Nemusíte souhlasit, ale kdo ví – někdo vám může poskytnout důležitý detail, který jste vynechali.

Berte kritiku tak, jak byla zamýšlena – jako příležitost k růstu.

4. Dejte najevo, co je vaše parketa

Určitě je dobré mít všeobecný přehled, ale klíčové je definovat pole své působnosti.

Komunikovat jen to, v čem jste expertem, je dobrý způsob, jak si haterům nenaběhnout.

Budete-li navíc mediálně aktivní, pomůže vám to posílit svou pozici experta ve svém oboru.

Udržování mediální přítomnosti může také způsobit, že vás budou citovat jiní specialisté, a tím vám pomohou dále zvětšovat váš vliv.

Inspirováno článkem ze serveru www.enterpreneur.com

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů