4 věci, kterým se vyhnout ve vašich marketingových zprávách

Copywriting

Pokud nebudou vaše marketingové zprávy silné a neosloví správné publikum, nedosáhnete vytoužených výsledků – a tohle nechcete.

Slova jsou mocná, a proto je musíte používat moudře.

Zkušený copywriter umí motivovat publikum k akci, ale co když si jej nemůžete dovolit?

Naštěstí existuje celá řada teorií, ze kterých se můžete učit, jak psát lepší marketingová sdělení.

Přinášíme vám 4 věci, které v marketingu nepoužívat a čím je nahradit.

1. Příliš mnoho slov

Výzkum zjistil, že lidé věnují pozornost obsahu maximálně 8 sekund.

U mladšího publika je to pouze 5 sekund.

Nadbytečná slova musí z textu pryč, jinak hrozí, že čtenáři budou vaše sdělení ignorovat dříve, než je vyzvete k akci.

Zde jsou 3 způsoby, jak to provést:

  • Odstraňte výplňová slova – „opravdu“, „takový“ a „velmi“ byste měli bez milosti vypustit.
  • Nerozptylujte své publikum spletitým příběhem. Pokud text nepodporuje marketingový cíl, zbavte se ho.
  • Buďte struční. Odstraňte ze svých textů až 30 % obsahu. To, co odstraníte, pravděpodobně neobsahuje vaše nejsilnější myšlenky.

2. Žargon

Pokud se nepohybujete ve specifickém odvětví, jsou žargon a dlouhá slova v marketingových materiálech málokdy vhodná.

I přesto se touto cestou raději nevydávejte, protože to bude vypadat, že příliš tlačíte na pilu.

Najděte ve svém textu takové speciality a zvažte, zda vaše poselství smysluplně posilují nebo zda spíše ruší.

Pokud tato slova nemají ve vašich srdcích zvláštní místo, nahraďte je jednoduššími slovy.

3. Nevhodná zájmena

Vaše texty by měly obsahovat zájmena druhé osoby (vy, vaše) mnohem častěji než zájmena první osoby (já, moje, my, naše).

Pravdou je, že o vás se nikdo nezajímá. Publikum zajímá, jak jim mohou vaše produkty nebo služby pomoci.

Projděte si tedy texty o vaší společnosti a popřemýšlejte, zda jsou pro spotřebitele užitečné.

Můžete se například chlubit 300 telefonními operátory, ale toto číslo je pro potenciální zákazníky k ničemu.

Místo toho napište, že čekací doba na získání pomoci přes telefon je extrémně nízká, protože je vždy k dispozici někdo, kdo může přijmout volání zákazníka.

Zaměřte se na výhody, ne jen na funkce.

4. Málo emocionálních slov

Mají vaše texty přístup k emocionálním spouštěčům publika?

Pokud ne, vaše výsledky budou nižší, než kdybyste je napsali tak, aby lidé něco cítili.

Většina nákupních rozhodnutí je řízena alespoň částečně emocemi.

Emocionální spouštěče zahrnují strach, vinu, pohodlí, konkurenci, důvěru a další.

Určete, které přínosy se týkají emocionálních spouštěčů spotřebitelů a zajistěte, aby zprávy týkající se těchto výhod a emocí byly zahrnuty ve vašich marketingových materiálech.

Závěrem

Nechcete investovat do kvalitního copywritera?

I přesto můžete zlepšit své marketingové zprávy dodržováním výše uvedených tipů, které vás dovedou k lepším výsledkům.

 

Inspirováno článkem ze serveru www.enterpreneur.com

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů