4 věci, které by podnikatelé nikdy neměli dávat na sociální sítě

Sociální sítě

Sociální sítě nabízejí skvělou příležitost:

  • k budování jména vaší značky,
  • ke zvýšení angažovanosti autentickým způsobem,
  • ukázat, o čem vaše společnost opravdu je,
  • k naprostému průšvihu.

Příklad: Přešlap společnosti American Apparel na sociálních sítích v roce 2014.

Na podporu prodeje 4. července společnost sdílela obrázek “ohňostroje” s výzvou uhodnout, co to je. Nebyl to ohňostroj – byl to vybuchující raketoplán Challenger v roce 1986. Veřejnost nebyla potěšena a mnozí přestali American Apparel online sledovat.

***

Ačkoliv se společnosti mohou z takové chyby zotavit, plýtvají tím časem a penězi, které mohly být použity na růst společnosti.

Podívejte se, jaké další 4 věci jako podnikatelé na sociálních sítích raději nesdílet:

1. Politika a náboženství

Bývaly doby, kdy se o politice a náboženství na veřejnosti nemluvilo. Pro podnikatele je to stále dobré pravidlo.

Pokud hledáte rychlý způsob, jak se odcizit svým zákazníkům, nic nezapůsobí lépe jako politický postoj nebo politicky nekorektní prohlášení.

Raději byste loajální a šťastné zákazníky díky vašim službám nebo produktům?

Pak se na sociálních sítích zaměřte na to, co chtějí, o čem sní, čeho se obávají.

Zacílením obsahu na vašeho zákazníka (ne na vaše vlastní přesvědčení) se bude vaše firma stále pohybovat správným směrem, a to směrem k většímu zisku (a menšímu dramatu).

2. Negativní věci o klientech nebo o světě kolem vás

Lidé na vaši stránku nepřišli, aby byli upozorněni na všechno zlo, které se děje ve světě.

Hledají něco osvěžujícího.

Jakmile začnete mluvit o špatných věcech, na vaše produkty a služby zapomenou.

A může se také stát, že si vás s negativitou spojí, a kvůli tomu vás přestanou sledovat.

Pokud nemůžete najít pozitivní úhel pro vaše příspěvky, nesdílejte je. Řešte tyto věci v zasedací místnosti – ne na sociálních sítích.

Tento typ obsahu je pro uživatele sociálních sítí nechutným soustem a vše, co je odradí, jim dá důvod se od vás odvrátit.

3. Nadměrné množství příspěvků

Každá síť má svou vlastní toleranci frekvence příspěvků.

Na Twitteru můžete publikovat několik příspěvků denně, pokud je rozptýlíte do celého dne.

Instagram a Facebook mají uživatele, kteří tolerují jeden příspěvek za den.

Pokud své fanoušky zahltíte příspěvky, nejspíše vás bez dlouhého přemýšlení opustí, ať už máte jakkoliv kvalitní obsah.

Pátrejte tedy po osvědčených postupech v četnosti publikování příspěvků a dodržujte je.

Pokud toho máte spoustu co říct najednou, použijte to jako příležitost k dávkování obsahu pro následující týden nebo měsíc.

To zaručí, že budou vaše příspěvky čerstvé a užitečné, což vaši fanoušci ocení.

4. Nesociální obsah

Sociální sítě byly postaveny tak, aby byly sociální.

Není to místo pro tiskové zprávy nebo nudný obsah, přednášky nebo jakýkoli druh jednosměrné konverzace – takový obsah patří na webové stránky.

Pokud vás někdo sleduje na sociálních sítích, lze předpokládat, že vás už zná a že u vás také možná už nakoupil.

Nepřistupujte tedy k sociálním sítím jako k nástroji pro chladnou propagaci informací.

Zacházejte s nimi tak, abyste nechali zákazníky porozumět osobnosti vaší společnosti.

 

Inspirováno článkem ze serveru www.enterpreneur.com

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů