Slevové kódy ve FAPI

Slevový kód ve FAPI

Získat něco “zdarma” funguje na nerozhodnuté návštěvníky stále skvěle.

Při výzkumu se zjistilo, že toto slovo má tak obrovský emocionální potenciál, že přebije i početně výhodnější nabídku.

Jedním ze způsobů, jak něco poskytnout zdarma, může být nabídka slevového kódu, které jsou v online podnikání stále populární.

V tomto článku se podíváme na to, jak tyto kódy využít díky FAPI online.

“Slevový kód umožňuje vašim zákazníkům snížit cenu objednávky zadáním slevového kódu do objednávkového formuláře. Sníží se tím celková cena objednávky o hodnotu, která je definována ve slevovém kódu.”

Tvorba slevového kódu

Vytvoření slevového kódu je ve FAPI velice snadné.

K nastavovacímu formuláři se dostanete přes sekci Prodej – Slevové kódy – Vytvořit slevový kód, ve kterém si určíte parametry kódu jako velikost slevy a platnost.

Slevový kód ve FAPI_1

Typ slevy zde můžete definovat dvěma způsoby:

  • procentem – od celkové ceny objednávky se odečte částka vyčíslená zadaným procentem
  • pevnou částkou – od celkové ceny objednávky se odečte částka zadaná pro příslušnou měnu

Díky parametru omezení máte skvělou příležitost pracovat s psychologií prodeje, kdy můžete vytvořit mírný tlak na váhavé návštěvníky, a to jak omezením časovým, tak početním.

Po zadání všech nezbytných údajů slevový kód uložte stiskem tlačítka Uložit slevový kód.

Pokud byste si chtěli vytvořit další nový slevový kód, nesmí být shodný s již existujícím kódem.

Přidání kódu do prodejního formuláře

Do prodejního formuláře vložíte vytvořený slevový kód podobně jako prodejní položku, a to v úpravě prodejního formuláře na záložce Položky a ceny, sekce Slevové kódy.

Slevový kód ve FAPI_2

Po uložení nastavení v prodejním formuláři je slevový kód u daného prodejního formuláře aktivní a může být uplatněn v objednávce.

Z hlediska množství nejste omezeni – jeden slevový kód můžete použít u více prodejních formulářů a u jednoho prodejního formuláře můžete použít více slevových kódů.

Jak se nabídka kódu zobrazí zákazníkovi

Po vložení slevového kódu do prodejního formuláře se v objednávkovém formuláři zobrazí nová sekce Slevový kód se stejnojmenným polem pro zadání slevového kódu.

Slevový kód ve FAPI_3

Po zadání platného slevového kódu a stisku tlačítka Uplatnit slevový kód se celková cena objednávky sníží o hodnotu zadanou v nastavení slevového kódu.

Ohledně zadávání slevového kódu do objednávky jsme také zajistili, aby se nerozlišovala velká a malá písmena.

Pokud jste u slevového kódu nastavili procentní slevu, ve vystaveném dokladu se u názvu prodejní položky doplní text “sleva (číslovka)%”.

Vyloučení slevy z některých položek

U vybraných prodejních položek lze volitelně nastavit, aby se u nich neuplatňovala sleva z procentních slevových kódů.

Slouží k tomu parametr Neuplatňovat slevové kódy v nastavení prodejní položky.

Toto nastavení můžete v praxi využít například u doplňkových služeb jako je poštovné, balné, nebo doprava, jejichž cenu si nepřejete slevovým kódem ovlivnit.

5/5 - (1 vote)
Komentáře
  1. jakub napsal:

    Dobrý den,

    je nějak ošetřeno, aby slevový kód nemohl putovat mezi zákazníky, kteří by si ho mohli přeposílat a všichni uplatňovat? I ti, kteří na něj nemají nárok? Generuje se pro každého unikátní kód, nebo jde o jeden stejný kód pro všechny?

    Děkuji za odpověď.

    Jakub

    • Radim Topič napsal:

      Sdílení slevového kódu mezi zákazníky nijak omezeno není (a není to ani jeho účelem).

      Slevový kód slouží primárně jako pobídka k nákupu pro všechny zákazníky, popř. pro určitou skupinu zákazníků. Typicky se používá při různých sezónních akcích (např. Vánoce) nebo dočasných nabídkách (např. zaváděcí cena při uvedení na trh). V tomto smyslu jde tedy vlastně o „veřejnou“ informaci. Z toho vyplývá i odpověď na vaši další otázku: Kód není unikátní. Při objednávce jej může uplatnit – samozřejmě v rámci časového omezení, popř. nastaveného počtu použití – kdokoli, kdo kód zná.

  2. Stanislav napsal:

    Také bych uvítal unikání slevové kódy s omezenou platností. Příkladem můžou být různé evergreen kampaně.

    Návštěvník přijde na web, dostane slevový kód, musí ho využít do 1-24 hodin = mnohem větší individuální tlak na nákup+automatizace.

    Neměl by to být až takový problém: přes API dát Fapi identifikátor pro slevový kód (např. e-mail), datum+čas, požad.řada kódů – Fapi vrátí kód, který zobrazím zákazníkovi. Fapi udělá záznam do databáze s unikátními kódy. Fapi musí jen vést nějaké nastavení řady kódů, jakou bude mít délku, co bude obsahovat za znaky, jakou bude mít platnost a např. kolik kódů může být takto vydáno…

    Při nákupu klienta jen FApi kód zkontroluje. Umím si představit v MioWebu na to vestavěnou funkci. Zkuste promyslet ;-).

    • Radim Topič napsal:

      Díky za námět. Individuální slevové kódy jsou funkce, kterou do FAPI určitě chceme zapracovat.

  3. Ako individuálny zľavový kód pripravím PRIEZVISKO KLIENTA.
    Nemusím sa báť, že ho niekomu posunie. A ak by ho aj posunul,
    tak pravdepodobne aj ten ďalší človek ho nebude mať chuť použiť 🙂

  4. individuální slevové kódy napsal:

    Zdravím do FAPI:-), jak je to aktuálně s individuálními slevovými kódy? Asi ještě nejsou k dispozici, příp. – pracuje se na nich? Ráda bych připravila smartkampaň, do které by se automaticky vkládal indiv.slevový kod. Děkuji za odpověď.

    • Radim Topič napsal:

      Individuální slevové kódy jsou v plánu (přesný termín nasazení ale zatím není znám). Pro použití ve smart kampani budou individuální slevové kódy určitě přizpůsobeny.

  5. Karol napsal:

    Zdravim, ako su na tom individualne zlavove kody? Pozeram, ze sa to riesilo este v 2019 a tiez by som ich velmi ocenil.

    Dakujem

  6. Petr napsal:

    Mě by spíš zajímalo, jak se dá nastavit doprava zdarma na nějakou konkrétní částku… například zakazník objedná za 1000 kč je zpoplatněna doprava, ale když nakoupí na 1000kč má dopravu automaticky zdarma…

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů