Jak začít malé podnikání online

Jak začít malé podnikání

Existuje často opakovaná posloupnost kroků, kterou můžete udělat a která by vám měla zaručit úspěch při zahájení malého podnikání online.

Dá se vypozorovat, že mnoho začínajících podniků vede k úspěchu v zásadě stejný proces.

Ať už jste tedy nováčky či zkušenými online podnikateli, přinášíme vám inspiraci v podobě těchto kroků.

Krok 1: Najděte potřebu a naplňte ji

Většina začínajících dělá chybu, že nejprve hledá produkt a místo na trhu až pak.

Chcete-li zvýšit vaše šance na úspěch, začněte s trhem.

Vhodný způsob je najít skupinu lidí, kteří hledají řešení problému, ale nenajdou mnoho výsledků.

Internet usnadňuje tento druh průzkumu trhu:

  • Navštivte online fóra, abyste zjistili, na co se lidé ptají a jaké problémy se snaží vyřešit.
  • Pátrejte po klíčových slovech, která vyhledává spousta lidí, ale pro která neexistují stránky, které by tuto poptávku řešily.
  • Navštivte weby svých potenciálních konkurentů a podívejte se, co dělají pro naplnění poptávky. Pak můžete vytvořit produkt pro trh, který už existuje, a jen to uděláte lépe než konkurence.

Krok 2: Napište text, který prodává

Existuje osvědčený vzorec prodejního textu, který vede návštěvníky až k okamžiku nákupu:

  1. Vzbuďte zájem přesvědčivým nadpisem.
  2. Popište problém, který váš produkt řeší.
  3. Zajistěte svou důvěryhodnost jako řešitel tohoto problému.
  4. Ukažte reference od lidí, kteří váš produkt použili.
  5. Mluvte o produktu v duchu prospěchu pro uživatele.
  6. Udělejte nabídku.
  7. Zaručte se.
  8. Vytvořte naléhavost.
  9. Vyzvěte k nákupu.

V textu je třeba se soustředit na to, jak váš produkt nebo služba dokáže jednoznačně vyřešit problémy lidí nebo zlepšit jejich život.

Vžijte se do role vašeho zákazníka a sami se zeptejte: „Je to to, co potřebuji?“

Krok 3: Navrhněte a vytvořte své webové stránky

Jakmile máte vyřešeno místo na trhu pro váš produkt spolu s prodejním procesem, jste připraveni zabývat se webovými stránkami a jeho designem.

Nezapomeňte, že na zaujetí návštěvníka máte méně než 5 vteřin, jinak tento člověk odchází a už se pravděpodobně nikdy nevrátí.

Pár důležitých tipů pro správné provedení:

  • Vyberte jedno nebo dvě obyčejná písma na bílém pozadí.
  • Udělejte přehlednou a jednoduchou navigaci stejnou na každé stránce.
  • Grafiku, zvuk nebo video použijte pouze tehdy, pokud posílí vaši zprávu.
  • Nabídku spojte s potřebou vyplnit e-mailovou adresu, abyste získali kontakt.
  • Zjednodušte nákup – nenuťte k více než dvěma kliknutím vedoucích k zaplacení.
  • Vaše webové stránky jsou vaší výkladní skříní, tak zařiďte, aby se prohlížely pohodlně.

Krok 4: Využijte vyhledávače k ​​tomu, abyste na vaše stránky nasměrovali potenciální zákazníky

PPC (pay-per-click) reklama je nejjednodušší způsob, jak získat návštěvnost na zbrusu nových stránkách.

Má dvě výhody oproti přirozené (organické) návštěvnosti.

  1. PPC reklamy se na vyhledávacích stránkách zobrazují okamžitě.
  2. Umožňují testování různých klíčových slov, titulků, cen a prodejních přístupů.

Nejen, že s PPC získáte okamžitou návštěvnost, ale můžete také využít reklamy, abyste zjistili, jak konvertují různá klíčová slova.

Tato klíčová slova potom můžete použít na vašem webu v textech a v kódu, což vám pomůže při hodnocení v organickém výsledku vyhledávání.

Krok 5: Vybudujte si reputaci experta

Lidé využívají internet k vyhledání informací.

Poskytněte tyto informace zdarma ostatním stránkám, což způsobí větší návštěvnost a lepší hodnocení vyhledávačů.

Klíčem je vložení odkazu na relevantní část textu, který čtenáře nasměruje na váš web.

  • Vytvořte odborný obsah. Články, videa nebo jakýkoli jiný obsah, který bude pro čtenáře užitečný, a poskytněte tento obsah prostřednictvím on-line adresářů článku nebo stránek sociálních sítí.
  • Přidejte odkaz „Odeslat příteli“ u hodnotného obsahu na vašem webu.
  • Staňte se aktivními odborníky v průmyslových fórech a na sociálních sítích, kde se mohou vyskytovat vaši potenciální zákazníci.

Těmito způsoby oslovíte nové čtenáře, a navíc každý web, který zveřejní váš obsah, na vás bude zpětně odkazovat.

Vyhledávače milují odkazy z relevantních stránek a odmění vás vyššími pozicemi ve vyhledávačích.

Krok 6: Využijte sílu e-mail marketingu

Když vytvoříte seznam relevantních kontaktů, vytváříte jeden z nejcennějších zdrojů vašeho online obchodu.

Vaši zákazníci a odběratelé vám dali povolení k zaslání e-mailu, což znamená:

  • Že jim dáváte něco, o co požádali.
  • Jste s nimi na cestě k vytvoření nějakého vztahu.
  • Odpověď je stoprocentně měřitelná.
  • E-mailový marketing je levnější a účinnější než tisk, televize nebo rádio, protože je vysoce cílený.

Každý návštěvník vašeho webu, který vám zanechal e-mail, je s velkou pravděpodobností váš budoucí zákazník. A neexistuje lepší nástroj než e-mail, který by mohl sledovat tyto potenciální zákazníky.

Krok 7: Zvyšte svůj příjem prostřednictvím následného prodeje a upsellu

Jednou z nejdůležitějších internetových marketingových strategií je rozvíjet hodnotu každého zákazníka.

Přinejmenším 36 % lidí, kteří si u vás už jednou nakoupili, od vás nakoupí znovu, pokud jim budete nadále věnovat pozornost.

Prvotní prodej je zdaleka nejtěžší, takže využijte jejich okamžik rozhodnutí pro doplňující nabídku.

  • Nabízejte dále pouze produkty, které tématicky i svou užitečností doplňují původní nákup.
  • Pošlete elektronické věrnostní kupóny, které mohou využít při příští návštěvě.
  • Nabídněte související produkty na stránce „Děkuji“ po zakoupení.

Odměňujte své zákazníky za jejich loajalitu a stanou se ještě více loajálními.

Závěrem

Internet se mění tak rychle, že jeden rok online je v reálném světě pět let.

Principy, jak začít a vybudovat úspěšné online podnikání, se však vůbec nezměnily.

Pokud právě začínáte malou firmu online, doporučujeme vám inspirovat se těmito kroky.

Pokud už na internetu nějakou chvíli jste, udělejte si rychlý přehled a zhodnoťte, zda jste některý krok přece jen nezanedbali.

 

Inspirováno článkem ze serveru www.entrepreneur.com

Tomáš Münster
Nadšený podporovatel a kreativec. Hraje na bicí, ale čísla v jeho rukou nejsou nikdy jako noty na buben. Rád dělá ze složitých postupů ty jednoduché, a pomáhá tak ostatním zvládat věci, o kterých ani netušili.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů