Vytváření značky, která vyniká, není snadný úkol.
„Jak by měla vypadat? Jaký by měla budit dojem? Osloví mou cílovou skupinu?“
V prvním díle tohoto dvojčlánku jsme se zabývali způsobem, jak do značky zakomponovat váš záměr, který se odráží v použitých slovech.
V tomto druhém díle se podíváme na to, jak vaši značku uchopit z grafického hlediska.
Jakmile budete mít jméno, budete muset přemýšlet o tom, jak vizuálně reprezentujete vaši značku, konkrétně barvy a typografii. To vám pomůže, když začnete vytvářet své webové stránky.
Barvy definují nejen vzhled. Vyjadřují také pocit, který chcete komunikovat, a pomohou vám tak zajistit konzistenci celého rozsahu vaší značky.
Je vhodné vybrat barvy, které vás odlišují od přímých konkurentů, abyste nemátli spotřebitele.
Barevná psychologie není přesná věda, ale pomáhá informovat o svých hodnotách, zejména pokud jde o barvu, kterou si zvolíte pro své logo.
Je důležité zvážit, jak čitelný bude bílý a černý text nad vaší barevnou paletou a jak bude barevný text vypadat na bílém a černém pozadí.
Ke hledání barev, které se vám líbí, můžete použít například nástroj Coolors, který přímo generuje návrhy navzájem doplňujících se barev.
V tomto okamžiku je také dobré podívat se na fonty, které byste chtěli používat na vašich webových stránkách.
Vyhledejte nejvýše dva typy písma, abyste zachovali přehlednost – jeden font pro nadpisy a jeden pro obsahový text (tento výběr nezahrnuje font loga, který může být odlišný).
K výběru můžete využít službu Fontpair, kde můžete procházet širokou škálu dvojic písem, které se k sobě hodí, a v případě potřeby je stahovat.
Pro inspiraci použijte službu Stylify.me, která vám ukáže použitý vizuální styl na vašich oblíbených webových stránkách.
Logo je pravděpodobně jedna z prvních věcí, které vám pomohou při vytváření značky. A z dobrého důvodu. Je to koneckonců tvář vaší společnosti a může být všude, kde existuje vaše značka.
Vytvořte si ideálně logo, které je jedinečné, identifikovatelné a je škálovatelné pro práci ve všech velikostech (což je často přehlíženo).
Vezměte v úvahu všechna místa, kde se bude vaše logo vyskytovat (web, facebook, i malé „favicony“, které se zobrazují na aktuální kartě prohlížeče), a proto zvažte i takové varianty loga, které budou snadno rozpoznatelné i v menších velikostech.
Níže jsou uvedeny některé typy loga, které si můžete zvolit, abyste mohli komunikovat s designéry a najít styl, který má smysl pro vaši značku.
Přitom mějte na paměti barvy a písma, které jste si vybrali, aby společně s vaším logem podpořily sdělení vaší značky.
Abstrakce: Google Chrome
Abstraktní logo tvoří jen tvar a barvy, které si nelze snadno spojit s něčím v reálném světě. Nemá žádný vepsaný význam, a to je právě jeho výhodou – můžete to udělat sami a přinést do myslí vašich zákazníků něco nového – vlastního.
Maskot: Wendy
Maskotová loga jsou často reprezentována tváří postavy. Mohou humanizovat vaši značku, ale uvědomte si, že jsou dnes zastaralým stylem a doporučují se pouze v určitých kontextech (např. když chcete záměrně působit retro vzhledem).
Znak: Starbucks
Znaková loga jsou často kruhovitá a kombinují text se symbolem kvůli výraznému a elegantnímu vzhledu. U tohoto typu si jen dejte pozor na příliš komplikované návrhy, které ztrácí svůj půvab, když je zmenšíte. Pokud se vám to podaří, můžete mít velice dobře zapamatovatelné logo.
Písmena: IBM
Loga složená z písmen jsou většinou iniciály celého obchodního jména. Pokud jste si vybrali obchodní název se třemi nebo více slovy, může to pro vás být vhodný styl, zvláště pokud zní vaše iniciály dobře.
Ikona: Twitter
Logo z ikony představuje vaši značku jako vizuální metaforu. Na rozdíl od abstraktního loga naznačuje něco o produktu. Twitter (v překladu “ptačí švitoření”) tedy naznačuje časté krátké „tweety“ na své platformě.
Pro nezavedenou značku bychom logo typu ikony nedoporučovali. Pokud si ale zatím nejste jisti výběrem typu loga, kombinace ikony se slovem je obvykle sázka na jistotu.
Slovo: Facebook
Slovní typ loga přetváří značku, barvy a písmo do vizuální identity. Nevýhodou slovních značek bývá škálovatelnost u čtvercového designu a čitelnost při zmenšení.
Tento problém ale můžete vyřešit vytvořením jednoduchého doprovodného loga typu ikona nebo použitím prvního písmene ze slovního označení podobně, jak to dělá Facebook se svým “f”.
Kombinace: McDonald’s
Kvůli omezením, která existují pro každý typ loga, je mnoho log kombinací více stylů, což usnadňuje splnění podmínek pro vytváření škálovatelného loga…
Například McDonalds může používat své ikonické zlaté oblouky všude tam, kde se úplné slovní označení nehodí.
Budování značky nekončí tvorbou loga nebo sloganu.
Doporučujeme vám zůstat konzistentní všude, kde se s vámi setkávají vaši zákazníci – od tématu, který zvolíte pro své webové stránky, k marketingu, který děláte zákaznickému servisu, ke způsobu balení a přepravy svých produktů.
Díky nárůstu počtu vašich zákazníků se o nich více dozvíte – kdo jsou a jak s nimi komunikovat, což vás bude motivovat nadále vytvářet a vyvíjet svou značku.
Je důležité si také uvědomit, že nikdy nebudete mít 100% kontrolu nad tím, jak lidé vnímají vaši značku.
Můžete přitahovat zákazníky správným směrem, dělat skvělý první dojem a tvořit si svou pověst, ale nemůžete ovládat individuální vnímání, které existuje v mysli každé osoby (řekněme, pokud mají špatný zážitek v oblasti služeb zákazníkům).
Jediné, co můžete udělat, je jít kupředu a pokusit se rezonovat s vaším hlavním publikem.
Doufáme, že v tomto okamžiku už máte k dispozici vše, co potřebujete.
FAPI nabízí komplexní sadu funkcí, které vám umožní efektivně řídit vaše podnikání a zaměřit se na to podstatné – rozvoj vaší značky. S FAPI můžete jednoduše automatizovat prodejní procesy nebo spravovat fakturaci. Díky tomu můžete věnovat více času kreativitě a strategii.
Navíc můžete čerpat inspiraci z našeho rozsáhlého blogu, kde se věnujeme velkému množství témat. Najdete zde spoustu článků, které vám pomohou například s podnikáním a prodejem online.
Inspirováno článkem ze serveru www.shopify.com